معجون لیمو عسلی

 در تغذیه سالم, سلامتی

یکی از معجون هایی که با عسل تهیه می شود معجون لیمو عسلی است. این معجون از عسل طبیعی و لیموترش طبیعی و تازه تهیه می شود.

لیمو عسلی یکی از معجون های بسیار خوشمزه پاییزی و زمستانی می باشد این معجون خوشمزه از برش های لیمو به همراه عسل استفاده می شود و برای بسیاری از بیماری های ویروسی و سرماخوردگی بسیار مفید است این معجون خوشمزه را باید برای پاییز تهیه کنید و داخل یخچال قرار دهید تا عسل به بافت لیمو وارد شود و برای زمستان این معجون خوشمزه را آماده کنید.

برای تهیه لیمو عسلی باید از لیموهای مخصوص آبگیری استفاده کنید. لیموی مرغوب پوستی نازک و زرد رنگ دارد، منافذ روی 

پوست آن کاملا مشخص است و عطر دلنشینی دارد. یکی از نشانه‌های تشخیص لیموی آب‌دار سنگین بودن آن است؛ زیرا لیموی خشک و کم‌آب سبک است. یکی از بهترین لیموها برای تهیه آبلیمو و لیمو عسلی لیموی جهرم است.

مواد لازم:

لیمو ترش ۱ کیلو 

عسل طبیعی ۵۰۰ گرم

طرز تهیه:

برای تهیه لیمو عسلی خوشمزه و خانگی در ابتدای کار، لیموترش ها را می‌ شوییم و خوب خوب خشک می ‌کنیم تا اصلاً رطوبت نداشته باشند. سر و ته آنها را می ‌گیریم. سپس حلقه حلقه نازک برش می‌ دهیم. دانه‌ های آنها را در می‌آوریم.

توجه داشته باشید که دانه‌ها اگر بمانند شهد را تلخ می ‌کنند. شیشه هم باید به خوبی خشک وتمیز شود. در شیشه، یک ردیف لیمو می‌ چینیم. بعد یکی دو قاشق عسل می‌ ریزیم. اگر دوست داشتیم کمی زنجبیل هم اضافه می ‌کنیم.

سپس یک ردیف دیگر لیمو می ‌چینیم بعد دوباره عسل و تا آخر ادامه می ‌دهیم. شیشه را پر نمی‌کنیم و لایه آخری باید عسل باشد. در شیشه را می ‌بندیم و در دمای محیط می ‌گذاریم تا لیموها آب بیندازند و باعسل قاطی شوند.

حالا باید شیشه حاوی لیمو عسلی را به مدت یک هفته تا ده روز در دمای محیط قرار می‌ دهیم. بعد در یخچال می ‌گذاریم. تا یکماه در شیشه را باز نمی ‌کنیم. این اکسیر مقوی را می‌توان برای زمستان استفاده کرد

جای عسل می ‌توانیم شکر بریزیم. هر مقدار که لیمو داشتیم تقریبا نصف آن شکر نیاز داریم. مثلاً برای یک کیلو لیمو نیم کیلو شکر نیاز است. به همان روال شیشه را پر می‌ کنیم. قاطی شکر کمی نعناع خشک می ‌زنیم. نعناع دلخواه است.

می‌توان دارچین، زنجبیل و…هم دوست داشتیم کمی بزنیم یا شکر خالی بریزیم. لایه رویی شکر باشد. اگر شکر ته نشین شد شیشه را برعکس می‌ کنیم. در دمای محیط می ‌گذاریم تا لیمو آب بیندازد و شکر خوب حل شود.

گردآوریعسل حسن زاده (دارنده مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی)

rojacake  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt