معجزه‌ای به نام کرم دور چشم

 در پوست و زیبایی, سلامتی

کرم دور چشم را به عنوان یک لوازم آرایشی ندانید.

مصرف کرم دور چشم برای پیشگیری از چروک شدن دور چشم الزامی است.

همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم کم کم پا به دوره میانسالی و پیری می‌گذاریم. در این دوران، کلاژن‌های پوست از بین می‌روند و به طور تدریجی، چروک‌های پوستی ایجاد می‌شود.

دور چشم نیز از بخش‌های مهم در چهره است که با چروک شدن آن، سن افراد بیشتر به نظر می‌رسد. یکی از راه‌های خوب و مهم که در مراقبت از پوست دور چشم کار ساز است، استفاده از کرم مخصوص دور چشم است. در ادامه با ویژگی‌های یک کرم دور چشم خوب آشنا شوید.

نحوه تاثیرگذاری کِرم دور چشم

کرم‌های دور چشم محصولات مرطوب کننده‌ای هستند که با توجه به ویژگی‌های پوست ظریف اطراف چشم فرموله شده و به بازار عرضه می‌شوند. کرم دور چشم، محصولی است که به گفته متخصصان پوست در روتین پوستی حتما باید گنجانده شود. نحوه تاثیر کرم دور چشم به این صورت است که با رطوبت‌رسانی مناسب از خشکی پوست اطراف چشم جلوگیری می‌کند.

ترکیبات موثر موجود در کِرم دور چشم در صورت استفاده منظم باعث می‌شوند علائم پیری و خستگی در اطراف چشم‌ها کاهش یابد. گنجاندن کرم دور چشم در روتین پوستی باعث می‌شود تا پوست این ناحیه صاف‌تر، حجیم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

به طور کلی ویژگی‌های یک کِرم دور چشم خوب عبارت است از:

  • کاهش چین و چروک‌های دور چشم
  • کاهش پف دور چشم
  • روشن کننده و از بین برنده تیرگی‌های دور چشم
  • بازسازی سلول‌های پوست دور چشم
  • ویتامین رسانی به دور چشم
  • ترمیم و جوانسازی پوست دور چشم
  • آبرسانی دور چشم
  • سفت کننده ناحیه دور چشم

ویژگی‌های گفته شده ممکن است در یک کِرم دور چشم خوب پیدا شود و گاهی نیز باید برای هر یک از این ویژگی‌ها، یک کِرم دور چشم جداگانه تهیه کرد.

روش درست زدن کِرم دور چشم چگونه است؟!

ابتدا دقت کنید که برای زدن کِرم دور چشم باید از انگشت حلقه استفاده شود چون فشار این انگشت خیلی کم است و نرم روی پوست حرکت می‌کند.

مقدار کمی کرم مخصوص دور چشم را روی استخوان زیر چشم، کنار چشم و اطراف ابروها بگذارید و به صورت ضربه‌ای با انگشت حلقه اما خیلی آرام کرم را پخش کنید. دقت داشته باشد کرم را دقیقا زیر پلک نگذارید و کمی از مژه‌ها پایین‌تر باشد.

مراقب باشید که به هیچ وجه این کرم را دور چشم هایتان ماساژ ندهید و به حالت دورانی نچرخانید. فقط باید از حالت ضربه‌ای (به اصطلاح تپ تپی) استفاده کرد.

ناحیه بالای پلک معمولا نیازی به کرم ندارد، مگر آنکه پزشک تجویز کند یا روی بسته بندی آن نوشته شده باشد.

بهترین کِرم دور چشم چیست؟

  • حاوی رتینول و اسید هیالورونیک باشد.
  • از آنتی اکسیدان‌هایی همچون ویتامین سی در آن استفاده شده باشد.
  • دارای SPF باشد تا در برابر اشعه مضر خورشید از پوست ظریف اطراف چشم محافظت به عمل آورد.
  • حاوی کافئین و ویتامین کا باشد تا در رفع پف و تیرگی زیر چشم بتواند مفید واقع شود.
  • از عطر، اسانس و الکل در آن استفاده نشده باشد تا موجب حساسیت پوستی نشود.

دقت داشته باشید که برای انتخاب بهترین کِرم دور چشم باید به نوع پوست خود و همچنین سن نیز توجه کنید. به عنوان مثال اگر پوست شما چرب است باید از کرمی استفاده نمایید که حاوی چربی اندکی باشد. چنانچه سن شما زیر ۴۰ سال است باید از کرمی بهره بگیرید که نسبت به کِرم دور چشم بالای ۴۰ سال ترکیبات سبک‌تری دارد.

از چه سنی باید زدن کِرم دور چشم را شروع کنیم؟! 

این سوال خیلی از افراد است.

باید بگوییم بهترین زمان برای استفاده از کِرم دور چشم، دوره جوانی هر فردی می‌باشد. (این مسئله دختر و پسر نمی‌شناسد و فارق از مسئله جنسیت است)

توصیه متخصصان پوست این است که هر چه زودتر از این محصول برای سلامتی پوست دور چشم خود استفاده کنید. در صورتی که سیاهی یا چین و چروکی در اطراف چشم خود ندارید، باز هم استفاده از این محصول مهم است چون روند پیری را کاهش می‌دهد و از بروز مشکلاتی برای اطراف چشم شما پیشگیری خواهد کرد.

تقریبا می‌توان گفت بهترین سن شروع استفاده از کِرم دور چشم ۲۰ تا ۲۵ سال است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt