غذاهایی که برای رفع سردرد مفیدند

 در تغذیه سالم, سلامتی

برگردان  ماندانا معتضد
انواع مختلفی از سردرد، راهکارهای زیادی وجود دارد که می توان سردرد را برطرف کند.

برخی از علل شایع شامل رژیم غذایی، هورمون ها، مواد حساسیت زا، ویروس ها، استرس، کمبود خواب یا قرار گرفتن در معرض صداهای بلند است.
ممکن است تعجب آور باشد که برخی از غذاها می توانند محرک سردرد باشند، در حالی که برخی دیگر به درمان سردردهای ملایم کمک می کنند.

این یعنی که ممکن است نیازی به استفاده از دارو برای تسکین نداشته باشید. دفعه بعدی که سر درد به سراغتان آمد، تعدادی از این مسکن های طبیعی را امتحان کنید.

*۱) سیب زمینی استانبولی:*

یکی از عوامل اصلی ایجاد سردرد، کم آبی و عدم تعادل الکترولیت است.

در بیشتر مواقع، هنگامی که بدن شما به آبرسانی نیاز دارد، به سایر الکترولیت ها مانند پتاسیم نیز احتیاج دارد.

در هر وعده، سیب زمینی استانبولی، بیشتر از موز پتاسیمی دارد که به تعادل الکترولیت ها کمک می کند.

و از آنجا که یک سیب زمینی حاوی حدود ۷۵٪آب است، آب رسانی فوق العاده ای هم دارد!

*۲) ماهی آزاد:*

ماهی آزاد سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به عنوان ضد التهاب شناخته می شوند و خاصیت محافظت از اعصاب را دارند. به جز اینکه منبع غنی امگا۳ هست، ماهی آزاد سرشار از ویتامین های گروه B ، از جمله ویتامین B2 (ریبوفلاوین) است که ثابت شده این ویتامین به شما در کنترل سردردها کمک می کند.

*۳) اسفناج:*

این سبزی (برگ سبز) حاوی مقادیر زیادی منیزیم است که به عنوان “ماده معدنی آرامش بخش” شناخته می شود. مشخص شده که منیزیم با کاهش ترشح مواد شیمیایی انتقال دهنده درد در مغز، خاصیت تسکین دهنده را دارد. یکی از ساده ترین راه های خوردن اسفناج افزودن آن به اسموتی است.

*۴) زنجبیل:*

این ادویه قدرتمند دارای روغنی طبیعی حاوی ترکیبات شیمیایی است که باعث کاهش التهاب، حالت تهوع و استفراغ می شود و به تسکین هرگونه ناراحتی یا درد کمک می کند. همچنین مشخص شده است که زنجبیل باعث افزایش ترشح سروتونین می شود که به تنگ کردن رگ های خونی در مغز کمک می کند. برای تهیه یک چای تازه زنجبیل که تسکین دهنده سردرد هست، زنجبیل های تکه تکه شده را در آب داغ بریزید.

*۵) قهوه:*

در طول سردرد، رگ های خونی متورم می شوند و باعث افزایش جریان خون در اطراف مغز می شوند. نوشیدن فقط یک فنجان قهوه، کافئین کافی را برای آزاد کردن خواص انقباضی عروقی آن فراهم می کند. یعنی رگهای خونی باریک می شوند تا جریان خون را محدود کنند و به تسکین سردرد کمک می کنند.

با این حال، توجه داشته باشید که کافئین زیاد می تواند نتیجه عکس داشته باشد و باعث سردرد یا بدتراز آن میگرن هم شود.

علاوه بر توصیه های بالا ، به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید، به طور منظم ورزش کنید، برنامه خواب منظم تنظیم کنید و میزان استرس خود را به حداقل برسانید.

منبع:
*womenshealthmag.com*

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt