ضد آفتاب رنگی بهتر است یا کرم پودر؟

 در پوست و زیبایی, سلامتی

زیرسازی یک مرحله مهم در آرایش چهره است که هرچه با کیفیت تر و بهتر انجام شود، میکاپ جلوه زیباتری خواهد داشت. اما شما برای ارایش کردن از کرم پودر استفاده می‌کنید یا کرم ضد آفتاب رنگی؟

هر دو محصول قابلیت استفاده به عنوان زیرساز را داشته و جزو لوازم آرایشی محسوب می‌شوند، با این تفاوت که کرمپودر کاور قوی تری داشته و در پوشاندن عیوب پوست مانند جوش و لک تواناتر است. اما ضد آفتاب رنگی در محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید بهتر عمل می‌کند. با این تفاسیر کدام یک محصول بهتری می‌تواند باشد؟

مزایای استفاده ضد آفتاب رنگی

محافظت از پوست در برابر نور مرئی خورشید:

فیلترهای فیزیکی و شیمیایی ضد آفتاب‌ های رنگی و ترکیباتی مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی و اکسید آهن و ترکیبات دارای رنگدانه در ضد آفتاب‌ رنگی سبب شده است قدرت حفاظتی آن در مقابل اشعه های فرابنفش آفتاب افزایش پیدا کند.

بهبود رنگ پوست: 

رنگی بودن این محصول هم چنین باعث بهبود رنگ پوست نیز میشود. این ویژگی برای افرادی که با ملاسما یا هایپرپیگمنتاسیون مواجه هستند مفید است.

صرفه جویی در زمان و هزینه: 

با استفاده از این مدل ضد آفتاب دیگر به کرم پودر برای آرایش های روزانه خود نیاز ندارید.

مناسب همه فصل‌ ها: 

از این محصول در همه فصول می توان استفاده کرد حتی در فصل تابستان که به علت تعریق زیاد، ظاهر پوست براق و چسبناک می شود. با این ضد آفتاب، پوست ظاهر مات و یکدست پیدا می کند.

معایب ضد آفتاب رنگی

ضد آفتاب رنگی پوشانندگی بالایی دارد به همین دلیل بیشتر افراد مقدار کمی از آن را استفاده می کنند که استفاده از مقدار کم و ناکافی باعث می شود از پوست به اندازه کافی محافظت نشود و حتی روی پوست لک ایجاد شود. برای جلوگیری از این مشکل باید به اندازه کافی از این محصول (به اندازه ۲ انگشت اشاره و وسطی) استفاده کنید و هر چند ساعت یکبار آن را تمدید کنید.‌

مزایای استفاده از کرم پودر

از بین بردن لک و جوش: 

یکی از مزایای استفاده از کرم پودر صورت این است که انواع لک، جوش و آکنه، کک و مک، قرمزی و… را از بین می برد.

پوشش یکدست:

با کرم پودر، پوست شما صاف و یکدست می شود و تفاوت های رنگی و اثرات خستگی و بی خوابی را از بین می برد.

از بین بردن سیاهی دور چشم:

با کمک این کرم می توان هاله تیره اطراف چشم را پوشاند.

از بین بردن چین و چروک: 

به علت سروکار داشتن با آلودگی‌ های زیاد و برخورد اشعه‌ های مختلف به پوست، چین و چروک هایی روی پوست ظاهر می شوند که با کرم پودر صورت می توان این چین و چروک ها را برطرف کرد. برای محافظت از پوست بهتر است از کرم پودرهایی استفاده شود که حاوی spf هستند.

معایب استفاده از کرم پودر

اگر کرم پودر صورت را از روی پوست پاک نکنید منافذ بسته شده و در طولانی مدت مشکلاتی همچون جوش صورت و چین و چروک را تجربه خواهید کرد. برای جلوگیری از این مشکل اقدام به پاک کردن آرایش با پاک کننده آرایشی مناسب کنید. همچنین در صورت مطابقت نداشتن کرم پودر با پوستتان، آرایش صورت پوسته پوسته شده یا می ماسد.‌

اینکه ضد افتاب رنگی بهتر است یا کرم پودر؟

سوالی است که قطعا هر فرد بسته به نیازهای پوستی خود میتواند به آن پاسخ دهد. از آنجایی که برخی از خانم ها هنگام بیرون رفتن عادت به میکاپ دارند، میتوان پیشنهاد کرد کرم های ضدافتاب رنگی را جایگزین کرمپودرهای سنگین کنند زیرا هم قیمت کمتری داشته هم خاصیت محافظتی دارد. علاوه بر این قدرت کاور و پوشانندگی متوسطی دارد که تا حدی میتواند نواقص پوستی را پنهان کند.

در صورت آماده شدن برای رفتن به یک مهمانی یا جشن از کرم پودر برای زیرسازی و آرایش چهره استفاده کنید. در آن شرایط کرم ضدافتاب رنگی قطعا نمیتواند زیرسازی خوبی برای میکاپ شما ایجاد کند. چون هدف از تولید این محصول چیز دیگری بوده است. با بررسی این شباهت ها و تفاوت ها بین کرمپودر صورت و ضد آفتاب رنگی میتوانید انتخاب آگاهانه تری داشته و چهره زیباتری برای خود خلق کنید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt