روتین پوست براق و زیبا

 در پوست و زیبایی, سلامتی

درخشش پوست یکی از عوامل کلیدی در سلامت پوست به حساب می‌آید؛ یعنی زمانی که شما از پوست خود مراقبت می‌کنید، یک درخشش طبیعی در آن به وجود خواهد آمد. با این روتین پوست ساده می‌توانید پوست درخشانی داشته باشید.

مراقبت از خود همیشه باید در اولویت باشد. در سال‌های اخیر آرایش‌های سنگین پوست کنار گذاشته شده‌اند و این باعث شده تا زنان به دنبال چهره طبیعی خود باشند و سعی کنند پوست زیباتری داشته باشند. در ادامه با روتین پوست براق و درخشان بیشتر آشنا می‌شویم.

به طور کلی یک پوست سالم خصوصیات زیر را دارد:

  • نرم، صاف و یک‌دست است و به‌ندرت در آن لک دیده می‌شود.
  • رطوبت آن به اندازه کافی است؛ یعنی نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب.
  • به جای قرمزی و التهاب، رنگ تقریباً یکدستی دارد.

اما ذکر کردن این خصوصیات به معنی این نیست که داشتن پوستی سالم یعنی داشتن یک پوست کامل و بدون نقص؛ چون داشتن پوستی بی‌نقص تقریباً غیرممکن است. پوست می‌تواند سالم و درخشان باشد و در عین حال ویژگی‌های زیر را هم داشته باشد:

  • منافذ قابل مشاهده
  • چین و چروک و خطوط ریز
  • نشانه‌ها و خال‌های مادرزادی
  • لک‌‌های خیلی کم و پراکنده

روتین پوست براق و زیبا

هیدراته باشید. 

شما باید پوست خود را از درون بدنتان هیدراته کنید. در اینجا یک نوشیدنی به شما یاد می‌دهیم که باید هر روز صبح میل کنید:

  • یک لیوان آب
  • کمی نمک دریا یا نمک صورتی
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو
  • نصف تا ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا

داشتن خواب کافی

خواب کافی به فرد در داشتن ذهنی سالم کمک می‌کند و به بدن این امکان را می‌دهد که آسیب‌های وارده به خود را ترمیم کند. ترمیم این آسیب‌ها برای پوست بسیار مفید است. یک شب بی‌خوابی کافی است تا پوست صاف و درخشان شما، تیره و پژمرده شود.

تمیز کردن پوست

به کمک محصولات پاک‌کننده، آلودگی‌ها، مواد آرایشی و چربی اضافه از روی پوست پاک می‌شوند. برای این مرحله پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که در کنار ملایم بودن، میزان pH آن متعادل بوده و حاوی مواد شیمیایی قوی و خشن یا صابون نباشد.

حتما پوست‌تان را بعد از بیدار شدن از خواب، قبل از خواب و بعد از انجام فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شوند تمیز کنید. برای شستن پوست از آب گرم (نه خیلی سرد و نه خیلی داغ) استفاده کنید و پس از شست‌وشو آن را با حوله‌ای تمیز به آرامی و بدون کشیدن حوله روی پوست، خشک کنید.

مرطوب کردن پوست

پوست صاف، پوستی آبدار و شاداب است و وظیفه مرطوب‌کننده‌ها هم حفظ آب پوست. به همین دلیل توصیه می‌شود برای داشتن تأثیر بیشتر و بهتر، مرطوب‌کننده‌ها را فوراً پس از شستن پوست -هنگامی که پوست مرطوب است- استفاده کنید تا رطوبت در پوست حفظ شود.

البته باید به این نکته توجه کرد که افراد دارای پوست چرب باید از مرطوب‌کننده‌‌های فاقد چربی و افرادی که پوستشان خشک است باید از مرطوب‌کننده‌های سنگین‌تر که حاوی روغن‌ها و کره‌ها هستند استفاده ‌کنند.

ماسک صورت

هفته ای یکبار از ماسک صورت استفاده کنید تا باعث آبرسانی و درخشندگی پوست شما شود. در اینجا یک ماسک صورت خوب را به شما آموزش می‌دهیم:

  • ۱/۲ فنجان ماست
  • ۱/۲ فنجان توت فرنگی له شده
  • ۱/۴ فنجان عسل

به سادگی تمام مواد را مخلوط کرده و روی صورت و گردن خود بمالید و صبر کنید ۵ دقیقه بماند.

رژیم غذایی سالم

آنچه می‌خورید روی پوست شما تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین باید رژیم غذایی سالم و سرشار از آنتی اکسیدان داشته باشید. میوه‌هایی مانند انگور، انواع توت‌ها و آجیل (مخصوصاً گردو) میل کنید.

ورزش کنید. 

به طور منظم ورزش می‌کنید. ورزش می‌تواند به جریان خون و گردش خون شما کمک کرده و درخشش پوست شما را بیشتر کند. علاوه بر این ورزش به کاهش سطح استرس کمک می‌کند. اگر وقت ندارید؛ حتماً یک پیاده‌روی کوتاه روزانه داشته باشید.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

نور آفتاب به دلیل داشتن پرتو فرابنفش (UV) می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی از جمله سوختگی و نشانه‌های محسوس پیری شود. به همین دلیل استفاده از محصولاتی که SPF (عامل محافظت در برابر آفتاب) دارند، قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، می‌تواند میزان این آسیب‌ها را کاهش ‌دهد.

حتما ضد آفتاب را روی پوست همه قسمت‌هایی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، از جمله اطراف چشم، گردن و گوش‌ها بزنید. زمانی که آفتاب شدید است سعی کنید که در سایه باشید، لباس سبک بپوشید و برای پوشاندن پوست سرتان از کلاه استفاده کنید.

رفع استرس

استرس می‌تواند از راه‌های مختلفی روی پوست تأثیر بگذارد. دانشمندان معتقدند که استرس می‌تواند میزان التهاب را افزایش و سرعت جریان خون در پوست را کاهش دهد و در نتیجه ترمیم پوست آسیب‌دیده را به تأخیر بیندازد. کاهش استرس و رسیدن به آرامش برای سلامت ذهن و جسم بسیار مفید است.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt