روتین مراقبتی مو بعد از حمام

 در پوست و زیبایی, سلامتی

خیلی از خانم ها روتین های مراقبت از مو و پوست را جدی می‌ گیرند و از آن سرپیچی نمی کنند. اما نکته ای که باید توجه کنید این است که بعد از حمام موهای شما نیاز به مراقبت ویژه ای دارد که باید آن را به درستی انجام دهید. در غیر این صورت نمی‌توانید به زیبایی و سلامت موهایتان کمک چندانی کنید.

به همین دلیل در این مقاله به روتین مراقبت از مو بعد از حمام پرداختیم؛ با ما همراه باشید.

خشک کردن مو

وقتی از حمام بیرون می‌آیید، باید موهایتان را با یک حوله که الیاف آن نرم باشد خشک کنید. بهترین جنس برای آبگیری موها، حوله‌های میکروفایبر هستند. به شکل زیر نگاه کنید. روش اشتباه و روش درست خشک کردن مو با حوله در این عکس مشخص است. با پیچیدن حوله به دور موها باعث شکسته شدن تارهای آن می‌شوید. به یاد داشته باشید که موهای خیس بسیار آسیب پذیر هستند و باید به دقت به آنها رسیدگی کرد.

پس با یک حوله به آهستگی کف سر را خشک کنید. سپس شروع به خشک کردن ساقه مو کنید. حواستان باشد که موها را روی هم نکشید و بین آنها اصطکاک ایجاد نکنید و فقط حوله را روی هر قسمت فشار دهید.

خشک کردن صحیح مو، بخشی از روتین مراقبتی مو است که خیلی به آن توجه نمی‌شود. در این مرحله با ماساژ دادن کف سر به آرامش خود و گردش بهتر خون در کف سر کمک کنید.

آبرسانی و تغذیه مو

بعد از این که آبگیری موهایتان انجام شد و موها به حالت نم‌دار رسیدند، وقت آن رسیده تا با محصولات مراقبتی خارج از حمام به آنها رسیدگی کنید. محصولاتی که در روتین موی داخل حمام استفاده کردید، احتیاج به آبکشی داشتند؛ ولی این محصولات روتین مو احتیاج به آبکشی ندارند و زمان طولانی‌تری روی موها می‌مانند.

کرم‌ها، سرم‌ها و روغن‌های مو، محصولات هستند که شما می‌توانید به نسبت نوع موی خود از آنها استفاده کنید. تمام این محصولات دارای مواد مغذی و آبرسان برای مو هستند. به خاطر داشته باشید که موهای فر ،به دلیل ساختار متفاوتی که دارند، باید به صورت خیس شانه شوند.

پس اگر در بین مراقبت‌های بعد از حمام موی فر، به رطوبت احتیاج داشتید، با یک اسپری آب موهایتان را خیس کنید. اگر موی شما فر نیست، به هیچ عنوان در حمام و زمانی که موی شما خیس است از شانه استفاده نکنید.

روغن تراپی مو

استفاده از روغن‌های طبیعی برای آبرسانی، ترمیم و تغذیه مو را روغن تراپی می‌گویند. شما می‌توانید قبل یا بعد از حمام روغن تراپی را در روتین موی خود قرار دهید. معمولا از روغن‌های مرطوب کننده و سنگین مثل نارگیل و زیتون قبل از حمام و از روغن‌های پوشاننده و سبک مثل آرگان و بادام شیرین بعد از حمام استفاده می‌شود.

اگر از روغن‌های سنگین بعد از حمام استفاده کنید، بعد از چند ساعت، آلودگی محیط را جذب می‌کنند و به جای ترمیم مو باعث آسیب رسیدن به آن می‌شوند. علاوه بر این موهای شما را چرب و کم حجم نشان خواهند داد.

شانه نکنید

شانه کردن موهای خیس، مو را خرد و خشک می‌کند؛ تا زمانی که از خشک شدن کامل موها اطمینان پیدا نکرده‌اید و ضرورتی در این کار نمی بینید از شانه کردن موهایتان تا چند ساعت بعد از حمام خودداری کنید. شانه کردن موهای خیس باعث ریزش شدید موها می شود. پس اجازه ندهید نیمی از موهایتان را در این حرکت اشتباه از دست بدهید.

فراموش نکنید که در صورتی میتوانید موهای زیبا و سالمی داشته باشید که حواستان به ترتیب استفاده از محصولات داخل حمام هم باشد.

استایل کردن مو

برای استایل کردن مو ممکن است به سراغ سشوار یا دستگاه‌های حرارتی دیگری بروید. حرارت آب و رطوبت موهای شما را از بین می‌برد و موهای شما را خشک و شکننده می‌کند. برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از وسایل حرارتی، باید محصولات مراقبت از مو در برابر حرارت را جز روتین مراقبتی موی خود قرار دهید. تمام قسمت‌های مو را به این محصول آغشته کنید تا مانند یک لایه روی سطح مو قرار بگیرد؛ سپس از وسایل حرارتی استفاده کنید. برای حالت دادن به موها می‌توانید از موس مو و ژل استفاده کنید. در نهایت برای ثابت ماندن حالت آنها اسپری مو بزنید.

 


اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt