سم زدایی با نوشیدنی ها

 در تغذیه سالم, سرد, سلامتی, نوشیدنیها

دیتاکس واتر چیست؟

نوشیدنی های سم زدا (دیتاکس واتر) اساسا آبی است که با چندین ماده‌ی تازه و سالم ( غالبا سبزیجات و میوه‌هایی مانند خیار، توت‌فرنگی، لیمو و غیره) مزه‌دار می‌شود.

ساده‌ترین مثال می‌تواند ترکیب لیمو و آب باشد که همه می‌توانند هر روز برای تمیز کردن سیستم داخلی، به خصوص معده استفاده کنند

دیتاکس واتر یا آب طعم دار یا آب سم زدا در واقع ترکیبی از میوه ها و سبزیجات مختلف و آب است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. مخصوصا بین افرادی که قصد لاغری یا کاهش وزن دارند. درست کردن آب سم‌زدای خانگی یا همان دتاکس واتر بسیار سریع و آسان است این آب ها به قلیایی سازی بدن، خروج سموم، بهبود کیفیت پوست و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کنند. این نوشیدنی ها سموم را از بدن خارج می‌کند و سیستم بدن‌تان را به طور کلی پاکسازی می‌کند.

فواید دیتاکس واتر

دیتاکس واتر فواید زیادی برای بدن دارد مانند:

  • کاهش وزن
  • سم زدایی بدن
  • سلامت بیشتر دستگاه گوارش
  • تقویت عملکرد ایمن بدن
  • بهبود حالت روان
  • افزایش سطح انرژی
  • شاداب شدن چهره

 

خاصیت دیتاکس واتر به این بستگی دارد که از چه ترکیباتی استفاده می‌کنید. البته می‌توان بخش بزرگ این خواص را به‌خاطر وجود آب دانست، چرا که شما با مصرف دیتاکس واتر، میزان زیادی از این ترکیبات را مصرف نمی‌کنید.

برای تهیه انواع دیتاکس واترها داخل ظرف مقداری آب و میوه‌های مورد علاقه‌تان را بریزید و ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید. حتما از آب تصفیه شده استفاده کنید، اگر به آب تصفیه شده دسترسی ندارید از آب جوشیده شده استفاده کنید.

طرز تهیه چند مدل دیتاکس واتر

دیتاکس واتر لیمو، خیار و نعناع: 

این نوشیدنی با افزایش متابولیسم بدن، باعث کاهش وزن و همچنین افزایش توان سیستم ایمنی بدن می‌شود. به‌علاوه خیار موجود در آن یک دیورتیک (ادرارآور) طبیعی است و به چربی‌سوزی کمک می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی به یک لیتر آب، یک خیار متوسط و تعدادی برگ نعناع احتیاج دارید. همه مواد را داخل پارچ ریخته و شب تا صبح در یخچال بگذارید. این یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی است که خواص سم‌زدایی فوق‌العاده‌ای دارد.  🥒🍋🍃🥤🍸

دیتاکس واتر شاه توت و نعنا: 

 شاه توت یک منبع فوق العاده آنتی اکسیدان و یکی از خوراکی های کم کربوهیدرات هست که در ترکیب با نعنا خواص فوق العاده ضدپیری داشته و همچنین به بهبود سیستم هضم و جلوگیری از التهابات کمک زیادی می کند.

شاه توت ها را پس از شستشو به مخلوط آب و یخ اضافه کنید و چند برگ نعنا به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید چند حلقه لیموترش نیز به آن اضافه کرده و نوش جان کنید. 🍓🍃🍸🥤

دیتاکس واتر سیب و دارچین:

 سیب و دارچین هر دو دارای خاصیتی بسیار زیادی هستند و در بسیاری از دستور های غذایی، مثل دو دوست کنار یکدیگر قرار گرفته اند. همچنین این ترکیب باعث لاغری و کاهش وزن نیز می‌شود. اما ترکیب آب با این دو دوست، طوفان به پا می کند، ۳ یا ۴ تکه چوب دارچین و یک سیب حلقه شده را داخل یک ظرف مناسب قرار بده و بعد از اضافه کردن آب، سعی کن تا درون آن باقی بماند. فقط به یاد داشته باش که قبل از نوشیدن آن، حتماً ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار بدهی. 🍎🍏🥤🍸

الان که داریم به فصل تابستون نزدیک میشیم و تنوع میوه ها بسیار بالاست از این نوشیدنی های عالی غافل نشید که هم فوق العاده خوشمزست و هم کلی برای سلامت بدن لازم و مفیده.

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید❤

گردآوریعسل حسن زاده (دارنده مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی)

rojacake  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt