جلوگیری از کیکی شدن آرایش صورت

 در پوست و زیبایی, سلامتی

فونداسیون اساس آرایش شما است چون می‌تواند ظاهر شما را بسازد یا از بین ببرد. متأسفانه، اکثر مردم با یک مشکل نامطلوب و در عین حال رایج در مورد کرم پودر دست و پنجه نرم می‌کنند؛ آن‌ها نمی‌توانند بفهمند چگونه از کیکی شدن آرایش دوری کنند. هرچند این مسئله می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، کیکی شدن آرایش به سادگی قابل جلوگیری است.

راز داشتن آرایشی بی عیب و نقص این است که فونداسیون را درست انجام دهید. در این مطلب با راهنمای جلوگیری از کیکی شدن آرایش همراه شما هستیم.

چرا آرایش شما کیکی می‌شود؟

در حین استفاده از کرم پودر، ممکن است بیش از حد آن را روی پوست خود بمالید یا به اندازه کافی آن را خوب ترکیب نکنید. همه این اشتباهات کوچک منجر به یک آرایش کیک و گچی می‌شود. سلول‌های مرده پوست اغلب به صورت می‌چسبند و لایه‌ای خشن تشکیل می‌دهند که اجازه نمی‌دهد کرم پودر به طور یکنواخت روی صورت شما ترکیب شود. یکی دیگر از دلایل اصلی آرایش کیکی می‌تواند کم آبی پوست یا عدم استفاده از مراقبت از پوست یا محصولات آرایشی مناسب برای نوع پوست شما باشد.

چگونه از کیکی شدن آرایش جلوگیری کنیم؟

۱- از اسپری فیکس آرایشی استفاده کنید.

یک روتین آرایش تمام صورت شامل مراحل زیادی است – پایه، کانتور، برنزه کردن، هایلایت کردن و غیره.  زمانی که کل این فرآیند را تمام کنید، ممکن است صورت شما شبیه به بوم نقاشی شده باشد. شما باید با استفاده از یک اسپری تنظیم کننده، تمام آرایش را در پوست خود یکدست کنید. اسپری فیکس راز نهایی آرایش بی عیب و نقص است. شما همچنین می‌توانید قبل از فرو بردن برس در فونداسیون، مقداری اسپری فیکس روی برس آرایش بپاشید. این کار تضمین می‌کند که آرایش به نرمی روی صورت شما بنشیند.

۲- فونداسیون را به خوبی ترکیب کنید.

اگر از ترکیب دو رنگ کرم پودر برای آرایش کردن استفاده می‌کنید ممکن است پس از استفاده، رنگ کرم پودرتان سفید و گچی به نظر برسد. علت بدرنگی کرم پودر این است که آن‌ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب نکرده‌اید. برای جلوگیری از این مشکل حتما باید از رنگ‌های مشابه استفاده کنید تا بعد از ترکیب غیرطبیعی و مصنوعی به نظر نرسند. اگر چند لایه کرم پودر می‌زنید باید اطمینان حاصل کنید که قبل از اعمال یک لایه جدید، لایه قبلی کاملا خشک شده باشد. همچنین بهتر است از یک اسفنج آرایشی مرطوب استفاده کنید تا تمام خطوط روی پوست را کاور کند و پوستی یکدست را برای‌تان به ارمغان بیاورد.

۳- زیر چشم خود را هیدراته کنید.

آیا زیر چشمان شما حتی پس از انجام کامل روال فونداسیون بد به نظر می‌رسد؟ این یعنی زیر چشم شما نیاز به هیدراتاسیون دارد. یک روش ساده برای آبرسانی به ناحیه زیر چشم استفاده از اسپری صورت، سرم یا تونر حاوی اسکوالان است. آن را روی اسفنج آرایشی خود بپاشید، اضافه آن را پاک کرده و به آرامی زیر چشم خود فشار دهید.

۴- مقدار اضافی فونداسیون را همیشه پاک کنید.

اگر فکر می‌کنید که فونداسیون را بیش از حد روی پوستتان مالیده‌اید، جای نگرانی نیست. یک اسفنج مرطوب آرایشی بردارید و آن را به آرامی روی صورت خود فشار دهید. جدای از این، می‌توانید از یک دستمال کاغذی تمیز استفاده کنید و آن را محکم روی صورت فشار دهید و آرایش اضافی را از صورت خود پاک کنید.

۵- از روغن‌ صورت استفاده کنید.

یکی از دلایل اولیه آرایش کیکی، خشکی پوست است. مهم نیست که چقدر پوست خود را قبل از آرایش آماده کنید، بعضی مواقع پوست شما در نهایت کیکی به نظر می‌رسد. راه حل این مشکل این است که صورت خود را با یک پارچه گرم خیس کنید تا منافذ باز شود و پوست آبرسانی شود. سپس روغن خشک را با حرکات دایره‌ای به آرامی روی پوست بمالید. این کار به پوست اجازه می دهد تا محصول را جذب کند و در نتیجه رطوبت را به پوست دهیدراته اضافه می‌کند. با استفاده از روغن صورت، تمام فونداسیون، کانسیلر و برنز کننده شما یکپارچه با پوست شما ترکیب می‌شوند.

۶- از پودر فیکس برای جذب چرب اضافی پوست استفاده کنید.

شما باید بدون توجه به نوع پوست خود زیرساز مناسبی برای آرایش داشته باشید. اگر نوع پوست‌تان چرب است، ترفندی که برای جلوگیری از کیکی شدن کرم پودر استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود. در این شرایط به جای استفاده از روغن صورت، باید از یک پودر شفاف روی نواحی چرب صورت، به خصوص در ناحیه T استفاده کنید. بعد از این کار می‌توانید بقیه مراحل آرایش را ادامه دهید. اگر پودر فیکس در دسترس‌تان نیست به جای آن می‌توانید از پودر بچه هم استفاده کنید. این کار به زیباتر شدن کرم پودر کمک می‌کند.

۷- از آرایش بیش از حد روی نواحی چین‌دار پوست خودداری کنید.

اغلب ما هنگام آرایش کردن، سعی می‌کنیم قسمت‌های چروک و خط‌دار پوست را با آرایش بیشتری بپوشانیم. اما، اقدامی که شما باید انجام دهید دقیقا برعکس این کار است. از اعمال لوازم آرایش زیاد در مناطقی که در آن خطوط و چین و چروک وجود دارد اجتناب کنید. بعد از اینکه تمام قسمت‌های پوست را کرم پودر زدید با باقی‌مانده مواد روی اسفنج قسمت‌های چروکیده را هم پوشش دهید. از برداشتن کرم پودر جدید برای قسمت‌های چروک‌دار پوست خودداری کنید. همچنین کاری که باید انجام دهید این است که فشار زیادی روی پوست وارد نکنید.

۸- پرایمر را روی نواحی چروک‌دار پوست بزنید.

آیا تا به حال به استفاده از پرایمر برای نواحی چین و چروک‌دار صورت خود فکر کرده اید؟ پرایمر خطوط ریز و چین و چروک‌های پوست صورت را به خوبی باز می‌کند و سطح آن را کاملا یکدست می‌کند. مقدار کمی پرایمر را بردارید و با دقت روی نواحی چین‌دار پوست بزنید. حتما قبل از میکاپ و استفاده از پرایمر پوست صورت‌تان را به خوبی بشویید و تمیز کنید. اگر احساس می‌کنید پرایمر روی پوست‌تان باقی نمی‌ماند از پودر فیکس برای ثابت کردن پرایمر استفاده کنید. اکنون نوبت به استفاده از کانسیلر و کرم پودر می‌رسد. بعد از کامل شدن آرایش یک بار دیگر از پودر فیکس یا اسپری فیکس استفاده کنید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt