تمام آنچه باید از انواع پیرسینگ بدانید

 در پوست و زیبایی, سلامتی

 دنیای مد و زیبایی امروز به جاهای عجیب و غریبی رسیده است انواع روش های مختلف برای تغییر ظاهر با هدف جذاب و زیباتر شدن مرزهای خلاقیت را کیلومترها جابجا کرده.است.

قدیم ها خانم ها با یک سرخاب و سفیداب و ساده خودشان را زیبا می کردند و مردان با اصطلاح و پوشیدن یک دست لباس نو این کار را انجام می دانند اما امروز دیگر سرخاب و سفیداب و لباس نو جای خودش را به انواع و اقسام روش های عجیب و غریب داده است یکی از کارهایی که در دنیای مدرن امروز برای زیبایی انجام میشود پیرسینگ یا سوراخ کردن پوست.است.

این کار به منظور آویزان کردن جواهرات و طلا و سایر زیورآلات به محل مورد نظر انجام میشود. سوراخ کردن گوش برای آویزان نمودن گوشواره از سال های متمادی عمومیت داشته و خانم ها اغلب از سنین کودکی این کار را انجام می دادند اما کم کم این کار به سوراخ کردن بینی ، گونه ، گوشه لب ، روی زیان ، کنار ناف و دندان و برخی جاهای دیگر کشیده شد و به مرور طرفداران خاص خودش را هم پیدا.کرد.

چه مراکزی پیرسینگ را انجام می دهند؟

شاید با مراجعه به آرایشگاه ها یا کلینیک های زیبایی تبلیغات زیادی را در این خصوص ببنید که مدعی می شوند این کار را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و بدون درد و خونریزی انجام می دهند.اما واقعا این کار در یک چنین مکان هایی بی خطر است و همانطور که ادعا می کنند بدون درد و خونریزی انجام .می‌شود.

نکته ای که علاقمندان به سوراخ کردن پوست یا پیرسینگ باید به آن توجه کنند ابزارها و وسایلی است که برای این کار استفاده میشود استفاده از وسایل آلوده می تواند باعث عفونت و برخی بیماری های عفونی دیگر در بدن شخص گردد و مشکلات بسیاری را برایشان بوجود.آورد.

پیرسینگ گوش

سوراخ کردن گوش رایج‌ترین نوع پیرسینگ است. این عمل هزینه کمتری نسبت به سایر انواع پیرسینگ دارد و معمولا میزان درد و طول درمان در آن کمتر است. انواع پیرسینگ گوش عبارتند از:

نرمه گوش: کم دردترین پیرسینگ گوش که در آن یک یا چند سوراخ روی نرمه ایجاد می‌شود.

 پهنای نرمه گوش: سوزن از یک طرف نرمه وارد و پس از عبور از پهنای نرمه، از طرف دیگر خارج می‌شود.

 لاله گوش: سوراخ کردن گوش در قسمت لاله که دردناک‌تر از دو مورد قبل است.

 غضروف گوش: سوراخ کردن بخش‌های غضروفی گوش که انواع مختلفی مثل پیرسینگ تراگوس و پیرسینگ حلزونی گوش دارد.

هلیکس گوش: سوراخ کردن گوش در قسمت هلیکس (بخش خمیده گوش خارجی) که در مدل‌های مختلفی انجام می‌گیرد.

بعد از انجام این کار گوش خود را هر روز با اب و نمک بشویید تا خوب ضد عفونی شود و عفونت نکند و با سوراخ ایجاد شده ور نروید و گوشواره دخل آن را درنیاورید و اگر پزشک برایتان آنتی بیوتیک تجویز کرد حتما مصرف نمایید.

پیریسینگ بینی

سوراخ کردن بینی انواع مختلفی داشته و البته طرفداران بیشتری هم دارد برای این کار شخص می تواند قسمت تیغه یا میانی بینی و یا یکی از پره های سمت چپ و راست یا هر دو را سوراخ.نماید .

برای انجام این کار حتما باید به شخص مطمئن و متخصص مراجعه کنید چون ممکن است در اثر این امر تیغه میانی پاره شده و اسیب جدی.ببیند.

به دلیل حساسیت و ظرافت پیرسینگ بینی خوب شدن آن هم بین ۳ تا شش ماه زمان خواهد برد و حتما باید مراقب باشید که بینی و تیغه آن عفونت نکند چون در این صورت در تنفس شما ایجاد مشکل خواهد کرد و عواقب دیگری برایتان بوجود.می آورد.

پیرسینگ لب

پیرسینگ لب در دو نوع دائمی و موقت صورت می‌گیرد. در مدل موقت پوست سوراخ نمی‌شود و شی زینتی به کمک چسب مخصوص یا آهنربا روی پوست قرار می‌گیرد. در طرف مقابل در پیرسینگ لب دائمی بافت لب در نقاط مختلف سوراخ شده و حلقه یا نگین تزیینی از آن آویزان .می‌شود. سوراخ کردن لب ممکن است در بالای لب، کنار لب یا لب پایینی صورت گیرد.

پیرسینگ لب نسبت به پیرسینگ گوش و بینی کمتر رایج است و عوارض و خطرات بیشتری دارد. خونریزی یکی از شایع‌ترین عوارض پیرسینگ لب است. به علاوه به دلیل قرارگیری محل پیرسینگ در مجاورت دهان، احتمال عفونت در این پیرسینگ بسیار بالاست. آسیب به اعصاب، کلوئید یا گوشت اضافه، احساس خارش، آسیب به دندان و لثه و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی نظیر هپاتیت و ایدز از دیگر عوارض پیرسینگ لب.است.

پیرسینگ دندان

مانند آنچه که در مورد بینی و گوش و لب انجام میشود ممکن است پیرسنگ دندان عوارض جانبی داشته باشد اگر به روش درست و مطمئن انجام.نشود. برای این کار دو راه وجود دارد در روش اول ابتدا سطح یکی از دندان ها را تراشیده و بعد قطعه مورد نظر را با چسب دندان پزشکی روی آن.می چسبانند. باید توجه داشته باشید باید این کار با چسب دندان پزشکی انجام شود تا آسیبی به مینای دندان وارد نکرده و آن را خراب و پوسیده.نکند.

در روش دوم دندان را سوراخ کرده و حلقه را به آن آویزان می کنند.این روش عوارض بیشتری برای شخص خواهد داشت.به دلیل اینکه باید سوراخ کوچکی روی دندان باز شود.ممکن است دندان شکسته یا آسیب ببیند و بعد از آویزان کردن حلقه هم چون دندان سوراخ شده است ممکن است غذا داخل آن گیر کرده و باعث بوی بد دندان و دهان شود چون امکان شستن و خارج کردن غذا از سوراخ ایجاد شده وجود نخواهد داشت و باعث میشود دندانی که روی آن پیرسینگ انجام شده است زرد شده و نهایتا پوسیده.گردد.

پیرسینگ زبان

یکی از خطرناکترین و پر عارضه ترین انواع پیرسینگ سوراخ کردن زبان است این کار می توانند مشکلات زیادی را برای شخص بوجود آورد.احتمال اینکه باعث عفونت های حاد زبان و دندان ها و لثه ها گردد بسیار زیاد بوده و می تواند.به خرد شدن دندان ها و از بین رفتن لثه ها و عفونت شدید زبان و اشکال در بلع و گوارش منجر.گردد.

اگر مصمم هستید که حتما این کار را انجام دهید.قبل از آن از سلامت قلب خود مطمئن شوید.چون افرادی که مشکلات قلبی دارند به هیچ وجه نباید این کار را انجام دهند دلیل ان هم این است که بعد از پیرسینگ زبان انتی بیوتیک های قوی تجویز میشود.که برای قلب خطرناک.می باشد.

بعد از اینکه این کار را انجام دادید.حتما بعد از صرف هر غذا یا نوشیدنی دهان خود را بشویید.و از خوردن غذاها و نوشیدنی های داغ و تند وتیز خودداری نمایید.تا زبان تحریک نشود.

پیرسینگ ناف

شاید تا چند سال پیش اگر می شنیدید.کسی ناف خود را سوراخ کرده و به آن حلقه آویزان کرده است.برایتان عجیب و بعضا خنده دار بود. اما در دنیای امروز دیگر این کار یکی از جراحی های زیبایی محسوب شده.و طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.در پیرسینگ ناف پوست کنار ناف را سوراخ کرده و به آن حلقه و یا جواهرات مورد نظر را آویزان.می کنند.

پیرسینگ ناف حدودا شش ماه زمان می برد.که به طور کامل خوب شود.و باید در این مدت مراقب باشید.که محل زخم آلوده نشده و عفونت نکند ضمن آنکه از پوشیدن لباس های زیر و خشن که باعث ساییده شدن محل جراحی می گردند هم خودداری.نمایید.

پیرسینگ ناف به تقلید از اقوام افریقایی در بین زنان اروپا رواج پیدا کرد.و سال ها بعد به کشورهای آسیایی و ایران هم رسید.و در نظر برخی افراد یکی از نشانه های جذابیت و زیبایی محسوب.می شود.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

هاشور ابرو چگونه انجام می شود؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt