اسپری دو فاز مو چیست؟!

 در پوست و زیبایی, سلامتی

همه ما دوست داریم موهایی براق و درخشان و درعین حال سالم داشته باشیم. روش های متعددی برای حفظ سلامت مو و زیباتر کردن آن وجود دارد. ازجمله مهم‌ترین آنها می توان به استفاده از روغن های گیاهی مختلف و همین طور اسپری دو فاز اشاره کرد.

در این مقاله تمامی نکاتی که لازم است درخصوص اسپری دوفاز مو بدانید را برای شما شرح خواهیم داد. از نحوه استفاده و میزان مصرف صحیح اسپری دو فاز گرفته تا فواید و مزایای آن برای موهای خشک و آسیب دیده.

پس اگر شما نیز می خواهید مفیدترین اطلاعات برای نجات موهای خود را بدست بیاورید، در ادامه با ماه خاتون همراه باشید.

اسپری دو فاز مو چیست؟

اسپری دو فاز مو یک محصول آرایشی، بهداشتی است. این اسپری وظیفه تقویت، نرم کنندگی، آبرسانی و ترمیم کنندگی مو را دارد و از این طریق موجب رفع آسیب های مو می شود. انواع مختلفی از این اسپری ها موجود است که هر یک حاوی عصاره های گیاهی و ویتامین های مفید برای مو هستند.

این محصول تقویت کننده در دو نوع ترمیم کننده و نرم کننده موجود است و از موادی تشکیل شده است که مانند باند ظریف موهای آسیب دیده را در بر گرفته و باعث ترمیم آن می شود.

چرا به این اسپری ها دو فاز می گویند؟

این اسپری ها از دو فاز آبرسان و سیلیکونی تشکیل شده اند:

فاز آبرسان: مواد مغذی و پروتئین ها را به ریشه موها رسانده و موجب افزایش مقاومت موها در برابر حرارت می شود.

فاز سیلیکون: این فاز موجب لطافت، شفاف و درخشان شدن مو می شود.

توجه: قبل از مصرف باید اسپری را تکان بدهید تا هر دو فاز با هم ترکیب شوند.

فواید اسپری دو فاز

همانطور که تا به حال متوجه شده اید، وظیفه اصلی این اسپری ایجاد لایه محافظ بر روی مو است و همین امر سبب می شود که نرمی و لطافت مو حفظ شود و آسیب نبیند. از فواید دیگر این اسپری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد لایه محافظ بر روی مو
  • جلوگیری از کاهش رطوبت مو
  • جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن پس از سشوار
  • تسهیل شانه کردن مو
  • قابل استفاده در موهای خشک و تر

چطور از اسپری دوفاز مو استفاده کنیم؟ 

یکی از خوبی های اسپری دوفاز مو امکان استفاده از آن روی موهای خیس و همین‌طور خشک است.

اگر می خواهید روی موهای خیس آن را امتحان کنید، کافی است پس از حمام موهای خود را کمی با حوله خشک کرده و نم آن را بگیرید. پس از این مرحله می توانید اسپری دوفاز را روی موهای خود بزنید. هنگام انجام این کار مطمئن شوی که اسپری تنها به ساقه مو برخورد کند و از رسیدن آن به ریشه مو خودداری کنید.

پس از انجام تمام این مراحل با استفاده از باد سشوار موهای خود را خشک کرده و از تاثیرات آن طی مدت کوتاه لذت ببرید.

همچنین شما می توانید از این محصول به عنوان حالت دهنده مو استفاده کنید. این محصول که در بازار با نام اسپری دو فاز تثبیت کننده مو عرضه شده است که به شما کمک می کند تا موهای خود را به هر حالتی که دوست دارید درست کرده و آن حالت را در مدت طولانی حفظ کنید.

انتخاب انواع اسپری دو فاز

این محصول با توجه به پر فروش بودن آن نسخه های زیادی در بازار دارد. بهتر است شما هنگام خرید آن به طرف برند های معروف بروید و از مشکلات احتمالی استفاده محصولات بی نام و نشان جلوگیری کنید.

همچنین باید به برچسب روی محصول توجه داشته باشید که برای چه نوع مو ساخته شده است. قطعا اسپری موی صاف جوابگوی موی فر یا خشک نخواهد بود. از طرفی برخی برندها محصولات قوی‌تری را برای موهای رنگ شده با انواع رنگ مو و یا دکلره شده تولید کرده‌ اند. پس حتما پیش از تهیه این موارد را با فروشنده محصولات در میان بگذارید.

آیا روزانه می توان از اسپری دو فاز مو استفاده کرد؟

پاسخ به این سوال مثبت است! اگر شما نیمی از این اسپری را در طول روز بر روی موهای خود بریزید هیچ گونه مشکلی برای موی شما به وجود نمی آید. زیرا این اسپری موهای شما را آبرسانی می کند. اما ممکن است استفاده بیش از حد از این اسپری سبب بروز آلرژی مانند خارش و یا عطسه در شما شود. بنابراین بهتر است روزانه به اندازه متعادل از این اسپری استفاده کنید.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

روغن درمانی مو

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt