پنج راه برای جذاب بودن

 در خودپروری, روانشناسی

هر چه بیشتر افراد در حضور شما احساس مهم بودن کنند، بیشتر به جذاب بودن شما پی خواهند برد.

خوشبختانه ما می‌دانیم که چگونه به افراد احساس شگفت‌انگیزی دربارهٔ خودشان بدهیم. این رفتارهای کلیدی می‌توانند در پنج دسته خلاصه شوند:

پذیرش، تقدیر، تأیید، تحسین و توجه.

 

۱. پذیرش: بزرگ‌ترین هدیه‌ای که می‌توانید به افراد دیگر بدهید نگرش «توجه مثبت و بی‌قید و شرط» است. یعنی آن‌ها را به‌طور کامل و‌بی‌حد و حصر می‌پذیرید. هرگز از آن‌ها انتقاد و عیب‌جویی نمی‌کنید. همه چیزشان را کاملاً قبول می‌کنید؛ چنانکه گویی آن‌ها معجزهٔ طبیعت هستند. این نقطهٔ شروع جذاب بودن است.

۲. تقدیر: هر‌گاه از دیگران به‌خاطر کاری که، چه کوچک و چه بزرگ انجام داده‌اند، تقدیر کنید، اعتماد به نفس‌شان بالا می‌رود. آن‌ها احساس می‌کنند ارزشمندتر و مهم‌تر هستند. احساس قابلیت و توانایی بیشتری می‌کنند. تصور آن‌ها از خودشان بهتر شده و عزت نفس‌شان افزایش می‌یابد. در مورد خودتان هم همینطور است هر زمان کاری می‌کنید یا چیزی می‌گویید که باعث‌ می‌شود افراد دیگر خودشان را بیشتر دوست داشته باشند، در واقع خودتان را بیشتر دوست دارید. هر چه بیشتر خودتان را دوست داشته باشید، کمتر نگران این خواهید بود که آیا تأثیر خوبی بر دیگران می‌گذارید یا خیر و‌ خود به‌ خود به فردی با جذبه‌تر تبدیل می‌شوید.

 

۳. تأیید: همهٔ انسان‌ها در طول زندگی نیاز شدید ناخودآگاهی به تأیید رفتارها و موفقیت‌هایشان دارند. این نیاز مانند نیاز به غذا و استراحت مداوم است. افرادی که پیوسته به دنبال فرصت‌هایی برای تأیید دیگران هستند، به هرجایی که پا می‌گذارند، مورد استقبال قرار می‌گیرند. هر گاه افراد دیگر را به‌خاطر کاری که انجام داده‌اند، ستایش کنید، اعتماد به نفس‌شان افزایش می‌یابد. آن‌ها احساس شگفت‌انگیزی دربارهٔ خود پیدا می‌کنند و شما را فردی جذاب، باهوش، بسیار دوست داشتنی و فوق‌العاده با جذبه می‌یابند.

۴. تحسین: وقتی ویژگی و موفقیت افراد را صادقانه و خالصانه تحسین می‌کنید، آن‌ها ناخودآگاه احساس بهتری دربارهٔ خود پیدا می‌کنند. آن‌ها احساس می‌کنند فرد مورد تأیید، ارزشمند، مهم و مقبولی هستند. در نتیجه آن‌ها خود و شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

۵. توجه: این خصوصیت شاید مهم‌ترین خصیصه در بین خصوصیات دیگر است. این خصیصه قدرتمندترین رفتار برای ایجاد اعتماد به نفس و کلید جذب آنی است. وقتی به افراد دیگر کاملاً توجه کنید، آن‌ها احساس می‌کنند که ارزشمندتر و مهم‌تر هستند و شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

این پنج خصیصه قدرتمندترین راهکارهایی هستند که تاکنون برای ایجاد اعتماد به نفس کشف شده‌اند. هنگامی‌ که با تمرین بر آن‌ها تسلط یابید به یکی از جذاب‌ترین و بانفوذترین افراد در محیط اجتماعی و حرفه‌ای خود تبدیل خواهید شد.

منبع:

کتاب: قدرت جذبه
نویسنده: برایان تریسی

 

در ماه خاتون بیشتر بخوانید👇👇👇

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt