چرا این قدر دیر به خواسته هایت میرسی

 در ٔداستان کارآفرینان, داستانک

حتماً تو هم مثل بقیه‌ی مردم دچار ناامیدی شدی، چون هر قدر تلاش می‌کنی میبینی بار زندگی بر وفق مرادت نیست و به خواسته هایت نمی رسی.

یا این که زمانی به خواسته هایت می رسی که حسابی دیر شده است و آن ذوق و شوق اولیه را از دست داده‌ای.

البته عیب و ایراد از تو نیست؛ خیال بد نکن. مبادا منفی بافی کنی و پیش خود بگویی: «شاید خواسته ام آن قدر قوی و به دردبخور نبوده است. شاید لیاقت چنین چیزی را نداشته ام.» یا این که «روزگار علیه من است.» یا «از بدو تولد سرنوشت من بد رقم خورده است.»

اصلاً چنین چیزی نیست تنها دلیل عقب افتادن از خواسته ات این است که تو در سطح ارتعاشی قرار گرفته ای که با سطح ارتعاشی خواسته ات جور در نمی آید. فقط همین و بس!

حتماً دلت می‌خواهد بدانی راهکار آن چیست؟

باید هرچه زودتر افکار مقاوم و سمج را رها کنی، چون افکار ناجور و سمج باعث می‌شوند که عوامل ناخوشایند را جذب کنی و این امر مانع رسیدن به خواسته هایت می شوند.

زمانی که عصبانیت، ناامیدی و هر نوع افکار منفی دیگر را احساس می‌کنی، در واقع به افکار مزاحم و ناخوشایند خود پر و بال می‌دهی.

فکر و توجه خود را بر روی هر چه بگذاری؛ باعث ارتعاشی می‌شود که این ارتعاش با خواسته ی همان لحظه ی خودت هماهنگ است. پس اگر به یأس و سرخوردگی و بداقبالی فکر کنی، ارتعاش تو با ارتعاش این جور چیزها یکسان می‌شود و در نتیجه همین مسئله مانعی برای رسیدن به خواسته ات می‌شود.

اگر دلت چیزی می‌خواهد که در حال حاضر آن را نداری، کافی است که تمام حواس و توجه خود را روی آن متمرکز کنی.

در این صورت قانون جذب همان را در اختیار تو قرار می‌دهد. نکته مهم این است که باید خود را با ارتعاش خواسته ات هماهنگ و همنوا کنی. بهترین راه برای این کار این است که تصور کنی که به خواسته ات رسیده ای.

در ذهنت تجسم کن که از رسیدن به خواسته ات لذت می‌بری. با تمام وجود این لذت را احساس کن. وقتی افکار تو با ارتعاش خواسته ات یکی باشد، حال و هوای خوبی در تو ایجاد می شود، در نتیجه زودتر به خواسته ات می‌رسی.

برعکس اگر افکارت را روی موارد منفی و نداشتن متمرکز کنی، حال و هوای ناجور ایجاد شده در تو، موارد منفی بیشتری را که موجب عصبانیت و عدم امنیت می‌شود جذب می‌کند. یادت باشد که مدام به حال و هوای خود توجه کنی.

افکار و احساسات تو باید با هم هماهنگ و هم‌تراز باشند. امکان ندارد که فکرت منفی، ولی احساساتت مثبت باشد و یا برعکس. افکار تو آینده ات را رقم می‌زند.

وقتی شکرگزار باشی یعنی در حال برنامه ریزی مثبت هستی.

وقتی نگران و منفی باف باشی باز هم در حال برنامه ریزی هستی، ولی برنامه ریزی منفی در واقع نگرانی و هر نوع افکار منفی یعنی استفاده از قدرت تجسم برای به وجود آوردن چیزهایی که نمی خواهی.

هر فکر و ایده ای و به طور کلی هر چیزی در این عالم، در حال ارتعاش است.

وقتی حواس خود را روی چیزی متمرکز می‌کنی، حتی برای مدت کوتاهی، ارتعاش همان چیز را هم بی درنگ دریافت می‌کنی.

هر قدر بیشتر روی آن فکر کنی، ارتعاش خودت بیشتر به آن شبیه می شود.

هر قدر ارتعاش تو بیشتر شود، میزان بیشتری از همان مورد را جذب می‌کنی.

روند ارتعاش و جذب با همین منوال ادامه دارد تا اینکه به مرحله جدیدی از ارتعاش برسی.به خاطر داشته باش: تمام مواردی که در زندگیت رخ می‌دهد، با دعوت نامه ی تو می‌آیند.

زمانی که از افکارت آگاه باشی، در موقعیتی قرار می‌گیری که می‌توانی روی تمام تجارب کنترل داشته باشی.

وقتی از ماهیت ارتعاشی خود باخبر باشی، به راحتی می‌توانی واقعیت زندگیت را خلق کنی. سپس به مرور زمان و با تمرین متوجه می‌شوی که میتوانی خیلی سریع به خواسته ات برسی.

می توانی انرژی ارتعاشی را احضار کنی، چون تو خود انرژی هستی. تو خالق زندگیت هستی.

توٖ کنترل کننده افکارت هستی. تُو مهم ترین فرد مصرف کننده انرژی خلاقیت در کائنات هستی. هرچند پذیرش این مسئله برایت سخت است، ولی باید بدانی که تو یک موجود ارتعاشی هستی، چون در جهان ارتعاشی زندگی می‌کنی و قانونی که بر این جهان حکم فرما است پایه و اساس ارتعاشی دارد.

به محض اینکه این حقیقت را درک کنی، تمام سردرگمی ها و راز و رمزها جای خود را به شفافیت و وضوح می‌دهد.ترس و شک و تردید جای خود را به اطمینان خاطر می‌دهد.

پس همیشه به خاطر داشته باش که باید ارتعاش خواسته ها و باورهای تو با چیزهایی که می‌خواهی داشته باشی هماهنگ باشد.

در این صورت به خواسته ات می‌رسی.

البته شاید این پرسش در ذهنت باشد که اگر این طور است، پس خداوند در این موقعیت چه نقشی دارد؟ باید بدانی که حتی یک برگ هم بدون مشیت و اذن الهی از درختی نمی افتد و تو باید برای رسیدن به خواسته هایت تمام مواردی را که گفته شد انجام دهی و سرانجام هر امری را به خدا محول و به او توکل کنی.

چون در نهایت قانون جذب خدا محور است و اگر مشیت الهی باشد عملی می‌شود، در غیر این صورت باید صبر کنی و بدان که با توکل به خداوند بهترین‌ها برایت پیش می آید.

_____

کتاب: خوشبختی ات باش

نویسنده: نفیسه معتکف

______

روش های تقویت اراده

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt