معجزه شکرگزاری (۱۲)

 در داستان پندآموز, داستانک

نویسنده: مریم حجتیان ( راهنمای زندگی _ life coach )

 

همانطور که در مقاله هفته پیش خواندیم:

گاهی ممکن است فردی در زندگی شما ماه‌ها و سال‌ها حضور داشته است ولی به شکل اتفاقی از هم دور شده اید و گویی تمام هستی دست به دست هم داده تا از همدیگر بی خبر بمانید و یا حتی ذره ای هم به فکر بازگشت در رابطه نباشید.

این می تواند به شما کمک کند تا دریابید فرکانس و ارتعاش فکری شما در آن زمان چگونه بوده و چقدر با هم همسیر بوده اید که زمان زیادی را با هم سپری می کردید. و حالا که به هر شکلی هر دو شما یا یکی از شما مسیر فکری و ارتعاشی اش تغییر کرده، دیگر ردپایی از همدیگر در زندگی یکدیگر ندارید.

بعضی نویسندگان که علاوه براینکه به اصول علمی کارکرد مغز باوردارند به قوانین معنوی جهان نیز معتقد هستند مانند دکتر جو دیسپنزا در «کتاب ماورای طبیعی شدن» باور دارد که، چگونه به تمرین برای تقویت مغز بپرداریم و افکار خود را مثبت کنیم و دلایل کافی برای مثبت اندیشی را ذکر می کند.

او توضیح می‌دهد که مغز انسان تا چه حد می تواند قدرتمند باشد و تا چه حد می تواند روی زندگی و اتفاقات پیش روی زندگی ما اثر بگذارد. توصیه می کنم این کتاب را مطالعه نمایید.

در نتیجه یکی از دلایلی که انسان‌های هم فرکانس همدیگر را پیدا می کنند در واقع قدرت مغز و افکار آن‌هاست که آنها را به همدیگر جذب می کند. پس نتیجه می گیریم حضور هیچ کس در زندگی ما اتفاقی نیست. 

خانم فلورانس اسکاول شین در کتاب چهار اثر خود می گوید:

هیچ انسانی در زندگی، نه دوست توست و نه دشمن تو، بلکه او معلم توست. 

چکار کنیم که با انسان‌های با فرکانس بالا روبرو شویم؟ 

با توضیحات بالا پاسخ کاملا واضح است، کافی است به طور متداول باورها و افکار تکرار شونده و کلمات و گفتگوهای ذهنی و کلامی خود را زیر ذربین ببریم و بسنجیم در باره چه چیزی فکر می کنیم، صحبت می کنیم و یا باورداریم و متعاقباً انتظار دیدار، ملاقات و رابطه با همان طرز تفکر و فرکانس موجود را با شخصی داشته باشیم.

اگر به‌دنبال تغییر هستید و می خواهید با انسان‌های زیبا اندیش، خوش فکر و پرانرژی روبرو شوید، کافیه افکار امید بخش و زیبا را در سر بپرورانید. از غر زدن و گله کردن و غیبت کردن و قضاوت کردن دوری کنید. به محیط های طبیعی و سرشار از جلوه های هستی بروید. به زیبای ها توجه کنید و درباره آن صحبت کنید. از فضای مجازی برای الهام گرفتن و امید و شادی استفاده کنید. به جای اینکه زمان طولانی در روز چشمانتان را به صفحه گوشی متمرکز کنید در کنار انسان‌ها مهربان و دوست داشتنی قرار بگیرید و به چشمان آنان نگاه کنید و گفتگو سالم و پر محتوا بسازید.

از دفتر شکرگزاری روزانه غافل نشوید و روزانه حداقل برای ۳ تا ۵ مورد از آنچه که دارید توجه و شکرگزاری کنید.

مطمئن باشید شما همانی می شوید که می اندیشید و در کنار کسانی قرار می گیرید که با ارتعاش و فرکانسی که ساطع کرده اید او را به سمت و سوی مسیر زندگی خود آورده اید. 

مولانا می گوید: 

در جهان هر چیز چیزی جذب کرد گرم گرمی را کشید و سرد سرد را

قسم باطل باطلان را می کشند

باقیان از باقیان نیز سرخوشند

ناریان مر ناریان را جاذب اند

نوریان مر نوریان را طالب اند

خوب خوبی را کند جذب این بدان

طیبات و طیبین بر وی بخواند

 

با سپاس که تا انتهای این گفتار همراه من بودید و امیدوارم این یادآوری نقطه عطفی در میسر زندگی زیبایتان باشد و بتواند در دستیابی بیشتر شما به عشق و آرامش کمک کند. 

با مهر و ارادت

 



اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt