معجزه شکرگزاری(۴)

 در داستان پندآموز, داستانک

نویسنده: مریم حجتیان ( راهنمای زندگی _ life coach )

معجزه شکرگزاری و آغاز آن در زندگی

رسیدن به تاثیرات و معجزات شکرگزاری مراحلی دارد. البته شرح کامل مراحل آن خارج از محدوده این مقاله است، اما سعی می‌کنیم به طور خلاصه به نکات کلیدی مرتبط با این مفهوم اشاره کنیم.

به خاطر داشته باشید که شکرگزاری ساده ترین روش برای قدردانی اقیانوسی بیکران از نعمت های خداوند است.

همه می دانیم که این عمل خود باعث فزونی نعمات و فراوانی و ثروت بیشتر می شود. در واقع با این عمل می توانید موهبت ها و نعمت های بیشتری را وارد جریان زندگی خود کرده و از آن بهره ببرید.

در نظر داشته باشید که جهان هستی و کائنات همگی بر اساس انرژی ساخته شده اند، پس با هر انرژی که به جهان بفرستید با همان نیز مواجه خواهید شد.

این مطلب بیانگر اصل کارما در مفاهیم بودا است. چه انرژی مثبت و چه انرژی منفی، هر کار در این دنیا انجام دهید همان به خود شما بر خواهد گشت. این مفهوم در عین شیرینی و لذت بخش بودن، می توان هولناک نیز باشد.

حال لازم است خودمان کلاه خود را قاضی کنیم. سزاوار روبرو شدن با چه رویداد هایی در زندگی هستیم؟

نیک و بد هر چه کنیم به خود کنیم. پس آغاز شکرگزاری به خود ما بر می گردد، کارهای ما، به نیات و افکار و در واقع انرژی هایی که به این جهان فرستادیم بر می گردد. اگر شکرگزاری کنید و نسبت به داشته های خود اعلام رضایت کنید، در اصل به آنها احساس و انرژی مثبت منتقل کرده اید. بنابراین این کاملاً عادی و عاقلانه است که مقدار بیشتری از آن نعمت به سمت شما روان و جاری شود.

آثار معجزه شکرگزاری

همانطور که گفتیم، معجزه شکرگزاری آثار بی نهایتی بر زندگی ما دارد. در این بخش به چند مورد از این آثار اشاره مختصری خواهیم داشت.

اولین و برترین احساس در شکرگزاری احساس شادی و خشنودی در زندگی می باشد.

فرد با عادت به شکرگزاری در واقع حس شیرین شادی و داشتن یک زندگی آرام و همراه با صلح و دوستی را تجربه خواهد کرد.

چیزی که این روزها کمتر در زندگی خود و اطرافیانمان می بینیم.

مورد بعدی اثرات فوق العاده آن بر روابط افراد است.

با عادت خود به شکرگزاری می توانیم روابط خود با اطرافیان به ویژه همسر، خانواده، و دوستان خود را بهبود ببخشیم و در نهایت لحظات دلچسبی را در کنار هم تجربه کنیم. همه ما می بینم که گاها روابط و دوستی های چندین سال با سوتفاهماتی ساده و دلخوری های کوچک رو به افول رفته و ارزش دوستی نادیده گرفته می شود.

معجزه شکرگزاری را در دوستی های خود جاری سازید و اثرات بی انتهای آن را عیناً مشاهده کنید..

حس رضایت و خشنودی حاصل از این عمل به قدری جوانب مختلف زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد که حقیقتا حیف است با تمرین مکرر و یادگیری این موهبت از معجزه شکرگزاری غافل بمانیم. موهبتی که خداوند آن را وسیله ی آرامش و شادی درونی انسان ها قرار داده است.

قطعا همه می‌خواهید که سالی بهتر و پر از دستاورد را داشته باشید و به اهداف و آرزوهای خود برسید اینک انتخاب با شماست که تصمیم بگیرید بر روی داشته های خود و قدردانی و شکرگزاری از آنها، تمرکز کنید، یا اینکه بر عدم داشته ها و کمی ها و کاستی ها توجه کنید و حال و احساستان را بد کنید.

اساتید و شاعران معنوی بزرگ همچون بودا و مولانا باور دارند که:

همه انسان‌ها در این یونیورس و جهان هستی برای انجام هدف و به ثمر رساندن رسالتی به دنیا آمده اند و باید برای انجام این ماموریت با انرژی مثبت کائنات یکی شد و برای این یکی شدن و همسو شدن با آن می توان به سادگی از شاه کلیدی به نام شکرگزاری که بالاترین فرکانس و ارتعاش هستی هست استفاده کرد.

یک تمرین ساده:

همین امروز دفترچه ای زیبا و قابل حمل تهیه کنید. صبح‌ها بلافاصله بعد از بیدار شدن یک تا سه موهبت زندگی خود را یاداشت کنید.

برای هریک از این سه موهبت به صورت جداگانه جمله زیر را بنویسید:

  1. من بسیار خوشبختم که دارای موهبت ……………….. در زندگیم هستم.
  2. جهان هستی از تو بی نهایت شکرگزارم.

بگذارید این کار عادت روزانه شما شود و نتایج شگفت انگیز آن را در سال پیش رو خواهید دید.

سالی سرشار از عشق و آرامش و برکت و سلامتی و صلح برای همه شما عزیزان که همواره برای رشد و آگاهی خودتان آماده اید آرزو دارم و شکرگزار وجودتان هستم. 

با عشق و احترام

 



اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt