ببخش و خودت را خلاص کن

 در داستان پندآموز, داستانک

بخشش، عامل عمده خلق انرژی مثبت و یکی از سخت ترین مواردی است که می‌توان انجام داد.

حتماً تا به حال رنجیدن و دلخوری از دیگران را در زندگی تجربه کرده ای. دلخوری باعث می‌شود که انرژی منفی از خود ساطع کنی. همین حالا فکرش را بکن: وقتی از کسی آزرده خاطر هستی و به او فکر می‌کنی، چه حال هوایی به تو دست می‌دهد؟ احساس خوب یا بد؟ اگر حس تو در مورد او بد باشد، بی درنگ انرژی منفی از تو ساطع می‌شود و سنگینی باری ناخوشایند را بر دوش خود احساس می‌کنی.

برای خلاصی از این بار و از انرژی منفی حاصل از آن باید حال و هوای بد را از خود دور کنی. چگونه؟

فقط از طریق بخشش. با بخشش است که می‌توانی این بار سنگین را زمین بگذاری. وقتی از کسی می رنجی، تنها کسی که ضرر می‌کند خودت هستی.

وقتی هم کسی را می بخشی، در واقع به طرف مقابل لطفی نکرده ای، بلکه به خودت لطف کرده ای.

بخشش به خودی خود تمام احساسات و جو منفی را از بین می‌برد و از طریق آن

به آرامش خاطر و رهایی می‌رسی و با بخشش است که حوزه انرژی مثبت تو تقویت می‌شود.

از بابت کسب تجربه خدا را شکر کن.

همواره تجربیات منفی در زندگی چیزهای زیادی یاد ما می‌دهند، چرا که تجربه کسب می‌کنی و به رشد معنوی می‌رسی. درس عبرت را بشناس و توجه کن که چگونه موجب رشد معنوی تو شده است، سپس از این بابت خدا را شاکر باش. از طریق کسب تجارب دشوار است که می آموزی و به کمال می‌رسی. با داشتن تجارب ارزشمند است که می‌توانی خود را از شر بدخلقی، عصبانیت، دلخوری و انواع احساسات منفی که مثل خوره به جانت افتاده نجات دهی!

با عدم بخشش فقط و فقط به خودت لطمه می‌زنی.

از استقامت در برابر بخشش دست بردار.

ببخش و رها کن.

خودت را هم ببخش.

همان‌طور که بخشیدن دیگران برای ساطع کردن انرژی مثبت امری مهم است، بخشیدن خود هم به همان نسبت اهمیت دارد. گاهی اوقات از دست خودت عصبانی و دلخور هستی و از کارهای احمقانه ای که می‌کنی کلافه شده ای، درست است؟

باید بدانی که در لحظه به لحظه عمر در حال یادگیری هستی. حتماً مواقعی بوده که اشتباه کردی و یا با کسی برخورد مناسبی نداشتی و از شدت خشم و غضب سر کسی داد زدی که بعدها پشیمان شدی! در چنین مواقعی باید برای بخشش خود و رهایی از عذاب وجدان، قدرت نهفته درونیت را پیدا کنی. گذشته هر چه بود گذشت.

تو حتی فرد یک ثانیه قبل هم نیستی و تغییر کرده‌ای. خدا این توانایی را به تو داده که هر وقت دلت خواست خودت را از قید و بند گذشته رها سازی و زندگی جدیدی را شروع کنی.

تو این قدرت را داری که شخصیت خود را همان طور که دوست داری و انتخاب می‌کنی بسازی.

نامه نگاری

همین حالا به فردی که از دستش دلخور هستی و دلت نمی خواهد سر به تن او نباشد فکر کن.

تمام دلخوری هایی که از او داری را روی کاغذ بیاور. هر چه دل تنگت می‌خواهد به او بگو!

وقتی حسابی عقده دلت خالی شد، در مورد خصلت‌های خوب او و این که بخشیدن او چه درس عبرتی برایت شده و چه‌طور به رشد معنوی رسیدی بنویس. در هنگام نوشتن این موارد مثبت، در حال و هوای بخشش قرار می‌گیری و متوجه می‌شوی که مثل چند دقیقه پیش از او دلگیر نیستی. با استفاده از تکنیک نوشتن و بخشیدن او، آرامش خاطر و انرژی مثبت در تو ایجاد می‌شود.

سپس شهامت داشته باش و نامه را برایش پست کن. اگر واقعاً نمی‌توانی نامه را برای او پست کنی، آن نامه را نگه دار، ولی به خودت قول بده که او را ببخشی و به هیچ وجه کدورتی از او نداری. هرچند نامه نوشتن و پست کردن آن برای کسی که از او دلخور هستی کاری بسیار دشوار است، ولی این عمل را به خاطر خودت انجام می دهی. در ضمن می توانی این نامه را برای کسی که فوت کرده و از او دلخور بودی بنویسی، اما نیازی به پست کردن آن نیست. فقط آن را پیش خودت نگه دار. مطمئن باشد که با بخشیدن دیگران انرژی و حال و هوای مثبت را به زندگیت می آوری که موجب گشایش امور دیگرت هم می‌شود.

 

کتاب: خوشبختی ات باش
نویسنده: نفیسه معتکف

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt