گیاهان آپارتمانی استوایی

 در چیدمان, خانه داری, گل و گیاه

شاید با خود بگویید فرق گل‌های استوایی با گل‌های بقیه مناطق چیست و مزیت پرورش‌شان چیست. باید بگوییم گل‌های استوایی گیاهانی هستند که در بیشتر سال گل دارند! مزیت‌شان این است!

اگر فکر می کنید تنها راه داشتن گل در خانه این است که از گلفروشی‌ گل شاخه بریده تهیه کنید سخت در اشتباهید! با این گل های استوایی عاشق گرما آشنا شوید تا همیشه خانه‌هان پر از گل باشد. خیلی از این گیاهان حتی در زمستان هم گل می‌دهند پس انتخابی عالی هستند.

اگر علاقه مند به نگهداری گیاهان آپارتمانی استوایی هستید این مطلب را تا آخر بخوانید تا تعدادی از گیاهان آپارتمانی را به شما معرفی کنیم.

گیاه بنفشه آفریقایی

یکی از گیاهانی که در شرایط آب و هوایی استوایی رشد میکند گیاه بنفشه آفریقایی می باشد که به مانند یک بوته رز کوتاه با برگهایی مودار و مخملی است. این گیاه در انواع مختلف یافت می شود و رنگ بندی متنوعی در گل های ان دیده می شود. این رنگ ها به صورت: ارغوانی، زرد کم رنگ، سبز لیمویی هستند.

تنوع در برگ های این گیاه هم دیده می شود و شما می توانید این گیاه را با برگ های موج دار، تعدادی گلبرگ های صاف و گرد و برخی گلبرگ های حاشیه دار دارند. نکته ای که باید در مورد این گیاه گفت این است که حتما باید حواستان باشد که برگ های مرده این گیاه را سریعا جدا کنید و آن را هرس کنید.

گیاه آماریلیس

این گیاه آپارتمانی استوایی  در فصل زمستان گل می دهد، پس با خرید این گیاه خانه شما در زمستان هم گل خواهد داشت. ترجیحا این گیاه را در پاییز بکارید.

هنگامی که این گیاه گل میدهد، گل های آن شیپوری شکل هستند که با قطر های ۲۰ تا ۲۵ سانتی متری می توانید انها را مشاهده کنید و از آنها لذت ببرید این گیاه را در نقطه آفتابی خانه تان قرار دهید تا هنگامی که در فصل تابستان به خواب برود. حتما این گیاه را مرتبا آبیاری کنید و به آن کود دهید.

گیاه استوایی آنتوریوم

یکی از گیاهانی که در فضای آپارتمانی بسیار مقاوم است و با شرایط کم نوری و رطوبت کمی که در خانه ها موجود میباشد کنار می آید این گیاه است و به این دلیل می تواند برای کسانی که در خانه های خود میخواهند گیاه نگهداری نمایند به طوری که زود خراب نشود، می توانند مورد استفاده قرار گیرد. آنتوریوم دارای صدها گونه مختلف است و تنوع زیادی دارد برای هر نوع سلیقه ای، گل های این گیاه به مدت یک ماه بر روی گیاه باقی می مانند پس از این مدت هم ممکن است دوباره گل دهد.

گیاه استوایی بروملیاد

این گیاه ظاهری کمی عجیب دارد و در تمام طول زندگی خودش فقط یک بار گل میدهد، ولی بعد از آن پاجوش تولید می کند و خود گیاه از بین می رود. صاحب گیاه می تواند پا جوش ها را به صورت گیاهانی جداگانه کاشته تا آنها هم رشد کنند و گل دهند. بیشتر بروملیاد ها نگه داری خاصی می خواهند بنابراین در هنگام خرید حتما در مورد نحوه نگهداری گیاه آپارتمانی استوایی مورد نظرتان حتما تحقیق کنید تا گلی استوایی و زیبا در آپارتمان خود داشته باشید.

گیاه بگونیا

بگونیا معمولا به عنوانی گیاهی یک ساله پرورش داده می‌شود در حالی که چند ساله است که شاخساری دارد که درست به اندازه گل‌هایش جذاب هستند. پرورش اکثر بگونیاها آسان است به خصوص اگر برای آنها نور خوبی فراهم کنید. البته این گیاه به نور کم هم مقاوم است.

گل شیپوری

در سال‌های اخیر انواع زیادی از این گل به بازار عرضه شده است. چیزی که در گل شیپوری به عنوان گل می‌شناسیم در واقع بخشی است که گل اصلی که زرد و خوشبو است را در برگرفته است. بلندترین گونه گل شیپوری می‌تواند تا ۹۰ سانتی متر هم ارتفاع پیدا کند. گل شیپوری در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، صورتی، ارغوانی، نارنجی، قرمز و زرد قابل یافت است.

جمع بندی

گیاهان استوایی آپارتمانی، نوعی گیاهان سبز با ریشه‌های کوچک و برگ‌های باریک و زیبا هستند.  این گیاهان در شرایط دمایی و رطوبتی داخل ساختمان‌ها به خوبی رشد می‌کنند. این گیاهان، به دلیل جذابیت و زیبایی خاصی که به فضای آپارتمان‌ها و فضاهای کوچک می‌بخشند، می‌توانند محیط زندگی شما را به‌مانند یک جنگل در بیاورند و به شما حس خوش‌آیندی منتقل کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه به این نوع گیاهان دارید، حتما در محیط زندگی خود از این نوع گیاهان استفاده کنید.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt