هات چاکلت کدو حلوایی

 در خانه داری, گرم, نوشیدنیها

هات چاکلت کدو حلوایی یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های روزهای سرد سال است.

اگر جزء افرادی هستید که به نوشیدنی هایی شکلاتی علاقه دارید، این نوشیدنی پاییزی گرم میتوان گزینه مناسبی باشد و این شکلات داغ می تواند در روزهای پاییزی شما را گرم نگه دارد.

هات چاکلت با کدو حلوایی و شیر بادام درست می‌شود که به خاطر طبع گرمی که دارد نوشیدنی مناسب روزهای سرد است.

کدو حلوایی سرشار از مواد مغذی است که بدن را نسبت به انواع ویروس، به ویژه ویروس سرماخوردگی مقاوم می‌کند. از طرف دیگر، اگر به دنبال کمی خلاقیت در تهیه دسر با کدو حلوایی هستید، این دستور می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. 

 

مواد لازم:

  • پوره کدو حلوایی ۴ قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه‌ای ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو ۳\۱ فنجان
  • وانیل ۲\۱ قاشق چای‌خوری
  • شیر بادام ۲ فنجان
  • پودر دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا یک عدد کدو حلوایی کوچک را بعد از شستن، تکه تکه کنید. به کمک یک قاشق، تخم‌های کدو را از داخل آن کاملا جدا کنید. همراه با کمی آب (به اندازه یک بند انگشت) در قابلمه، به مدت ۴۵ دقیقه آن را روی شعله گاز قرار دهید تا بپزد. حواستان باشد که کدو حلوایی هنگام پخت آب می‌اندازد. بنابراین، بیش از اندازه آب روی کدوها نریزید.

کدو حلوایی پخته شده را با کمک یک قاشق از روی پوست آن بتراشید و درون غذاساز بریزید. غذاساز را آنقدر روشن نگه دارید تا کدو کاملا له شود و حالت پوره به خود بگیرد.

یک شیرجوش با اندازه متوسط بردارید. پوره کدو حلوایی، شکر قهوه‌ای، پودر کاکائو و عصاره وانیل را درون آن بریزید. شیرجوش را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد را در آن هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. در همین حین، شیر بادام را به آرامی درون شیرجوش بریزید و هم‌ زمان با اضافه کردن، مواد را هم بزنید.

هم زدن را ادامه بدهید تا مواد نوشیدنی شما یکدست شده و هیچ‌ کدام گلوله گلوله نشوند. اجازه دهید نوشیدنی به جوش بیاید و حباب‌هایی روی آن تشکیل شود. در همین حین، گاهی مواد را هم بزنید تا نوشیدنی شما به اصطلاح ته نگیرد.

وقتی مواد داغ شیر جوش شروع به قل خوردن کرد، شعله گاز را خاموش کنید. آن را درون لیوان‌های سرو بریزید و با خامه فرم گرفته و پودر دارچین روی هات چاکلت‌ها را تزیین کنید.

نوشیدنی هات چاکلت کدو حلوایی شما آماده است. نوش جان!

گردآوریعسل حسن زاده (دارنده مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی)

rojacake  

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt