تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

 در خانه داری, گرم

قهوه عربیکا و روبوستا، از معروف ترین قهوه ها هستند.

دسترسی به آنها نیز راحت است و تقریبا در تمام قهوه فروشی ها، میتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

در ادامه با توضیح تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا همراه ما باشید.

تفاوت روبوستا و عربیکا

عربیکا، به عنوان محبوب ترین قهوه جهان شناخته می شود و دارای کیفیت بالایی است . طبق آمار ، حدود ۶۰ درصد قهوه کل جهان ، عربیکا می باشد. روبوستا، نوعی قهوه است که در کشور های مختلفی مانند آفریقا کشت می‌شود و به طور کلی، یک قوه تلخ است.

تفاوت ظاهری دانه های روبوستا و عربیکا

یکی از تفاوت های مهمی که قهوه عربیکا و روبوستا دارند، تفاوت در دانه های آن هاست. دانه روبوستا، کوچک تر و گردتر از عربیکا است و همچنین دارای رنگی تیره تر می باشد. از آن طرف دانه عربیکا بزرگ تر از روبوستا است و گرد نیست.

مقایسه طعم و میزان کافئین روبوستا و عربیکا

عربیکا، طعم نرم و شیرین دارد که عموما می تواند با  بافت های شکلاتی و شکر همراه باشد. از آن طرف روبوستا طعمی تلخ و تندتر از عربیکا دارد و به عنوان قهوه ای با میزان تلخی بالا شناخته می شود. یکی از مهم ترین تفاوت هایی که این دو گونه قهوه دارند، میزان کافئین موجود در آنهاست. به طورکلی کافئین قهوه روبوستا، تقریبا دو برابر قهوه عربیکا است.

تفاوت عطر عربیکا و روبوستا

قهوه عربیکا عطر پیچیده تری با رایحه شکلات، میوه و مغزها دارد،  درحالی که قهوه روبوستا رایحه تند تری با نت های لاستیک سوخته و بادام زمینی دارد.

روش های کشت دانه قهوه

قهوه عربیکا در ارتفاعات بالاتر کشت می‌شود و نسبت به تغییرات دما و بارندگی حساسیت بیشتری دارد. برای رشد مطلوب به شرایط ثابت و ملایم نیاز دارد. در مقابل، قهوه روبوستا در ارتفاعات پایین تر کشت می‌شود و در برابر دما و بارندگی مقاومت بیشتری دارد.

در نتیجه، قهوه عربیکا و روبوستا دو‌ گونه قهوه متفاوت با ویژگی های منحصر به فرد هستند. هر دو‌ گونه قهوه نقش اساسی در صنعت قوه دارند و کشت و مصرف آنها اهمیت اقتصادی و فرهنگی قابل توجهی در سراسر جهان دارد.

—————-

داستان پر فراز و شیب قهوه

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt