طرز تهیه سیرابیج

 در آشپزی, خانه داری, غذا, غذای اصلی

هر شهر و استانی برای خودش نشانه‌هایی دارد؛ نشانه‌هایی که شناسنامه آن شهر محسوب می‌شوند. از صنایع دستی گرفته تا مکان‌های گردشگری و غذاهای محلی! غذاهای گیلانی نیازی به تعریف ندارند. این بار می‌خواهیم طرز تهیه یک خورشت گیلانی را به شما آموزش دهیم که زمان آماده سازی آن حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است. خورش سیرابیج یا سیراویج با برگ سیر خرد شده، تخم مرغ و نمک، فلفل و ادویه درست می‌شود و طرز تهیه بسیار راحتی هم دارد.

مواد لازم:

برگ سیر تازه ۳ بسته

تخم مرغ ۳ عدد

روغن به مقدار لازم

نمک، فلفل، زردچوبه

طرز تهیه:

برای درست کردن سیرابیج ابتدا برگ سیرها را به صورت یکنواخت با چاقوی تیز روی تخته خرد کنید. سپس آن‌ها را بعد از خرد شدن بشویید و داخل آبکش بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود.

یک تابه برداشته و برگ سیر‌ها را با مقداری روغن تفت دهید. فقط کافی است آن‌ها را تفت دهید نه این که سرخ کنید. روش تهیه این خورش خوشمزه به همین سادگی است.

حالا زردچوبه را به تابه اضافه کنید تا برگ سیر‌ها کمی رنگ بگیرند. سپس نمک و فلفل را هم اضافه کنید. دقت کنید که اضافه کردن فلفل کاملا بستگی به ذائقه‎‌تان دارد. اما فلفل طعم خورشت را جذاب‌تر می‌کند.

تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و بلافاصله هم بزنید. نگذارید تا تخم مرغ‌ها بپزند. وقتی تخم مرغ‌ها به خورد سیر رفت، غذای ما آماده است.

آن را در ظرفی مناسب ریخته و به همراه یک کته گیلانی و نوش جان کنید.

 

 

گردآوریعسل حسن زاده (دارنده مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی)

rojacake  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt