معرفی فیلم سینمایی تی تی

 در سینما و تئاتر, فرهنگ و هنر, فیلم ایرانی

تی تی فیلمی ایرانی محصول ۱۳۹۹ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده و نویسندگی مشترک ارسلان امیری و پناهنده است. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت اما به دلیل اینکه نمایش اول آن در سی‌وسومین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۰ بود، از داوری در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی محروم شد.

در سینمای ایران که دیگر عادت کرده‌ایم به دغدغه‌های اجتماعی، فضاهای خشن و چرک و شخصیت‌های به ته خط رسیده، فیلم تی تی مسیر کاملا متفاوتی را رفته و فیلمی گرم، دوست‌داشتنی و با مایه‌هایی از فانتزی در فضاسازی و شخصیت‌پردازی است که می‌تواند حال و هوای مخاطبش را عوض کند و حداقل به مفهوم زندگی امیدوارانه نگاه می‌کند.

در ادامه با مجله ماه خاتون همراه باشید تا شما را با این فیلم جذاب و دیدنی آشنا کنیم.

فیلم تی تیداستان فیلم تی تی:

در این فیلم یک فیزیکدان مشغول تحقیق درباره یک فرضیه است که به پایان جهان مربوط می شود. او در همین اثنا با زنی ملقب به تی تی آشنا می شود. تی تی از راه اجاره رحم به زوج‌های نابارور کسب درآمد می کند و شوهر او مرد قابل اعتما و اتکایی نیست.

تی تی زنی ساده است که می خواهد به  دیگران خدمت کند و آرزویش این است که خانه ای متعلق به خودش داشته باشد. آشنایی او و مرد فیزیکدان دریچه تازه ای را به روی آنها می گشاید.

نقد فیلم تی تی:

فیلم تی تی به دور از سیاه‌نمایی‌های رایج در آثار اخیر سینمایی ایران، یک فضای با نشاط و آکنده از رئالیسم جادویی را خلق می‌کند. تی تی یک زن کولی است که هم نامزدش و هم دیگر مردم شهر به او به چشم یک زن خل و چل نگاه می‌کنند. او در کودکی یتیم شده و همواره به دنبال کمک به بشریت است. تی تی این کمک را در اجاره دادن رحم خود به زوج‌های نابارور دنبال می‌کند. نامزدش در واقع منیجر اوست و برایش مشتری جور می‌کند. تی تی همه اینها را می‌داند و کماکان عاشق نامزدش است.

شخصیتی که آیدا پناهنده در فیلم تی تی خلق می‌کند، یکی از به یادماندنی‌ترین شخصیت‌های دوست‌داشتنی سینمایی چند سال اخیر است. تی تی زنی است که به قول خودش دارد «مثل انسان» زندگی می‌کند. مهربانی و اخلاق بچه‌گانه تی تی نشان از معصومیت بیش از حد این زن دارد؛ زنی که گرد مردانی است که همه به او یا به چشم خل و چل نگاه می‌کنند یا یک هرزه. ابراهیم اما این دیدگاه را به تی تی ندارد، به او می‌گوید تو مثل هیچ زنی نیستی که تا امروز دیدم و ذره ذره عاشقش می‌شود.

فیلم سینمایی جذاب تی تیبازی های خوب و همزاد پندارانه ای که توسط سه بازیگر اصلی فیلم به نمایش گذاشته شده بار اصلی فیلم و ارتباط با مخاطب را به دوش می‌کشد.

پارسا پیروزفر در نقش ابراهیم، الناز شاکردوست در نقش تی تی و هوتن شکیبا در نقش امیرساسان بازی های قابل قبولی ارائه کردند که به خاطره انگیز بودن فیلم کمک شایانی کرده.

شخصیت پردازی و تثبیت کاراکترها به خوبی و به آرامی صورت گرفته، فیلم عجله‌ای برای انتقال پیامش ندارد و اجازه می‌دهد که پیام به آرامی در ذهن مخاطب متبادر شود. علاوه بر آن تغییراتی که شرایط بر کاراکترها اعمال می کند که در نهایت منجر به تغییر رفتار آنها در جامعه می‌شود را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

بازیگران فیلم تی تی:

پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، سودابه جعفرنژاد، امیر حامد، مهدی فریضه، هیلدا کردبچه، رضا عموزاد، زینب شعبانی، هانیه کاظمی و مهرانه به‌نهاد

پارسا پیروزفر در فیلم سینمایی تی تیجوایز و افتخارات فیلم تی تی:

تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن برای الناز شاکردوست – جشن انجمن منتقدان سینمای ایران – دوره چهاردهم

تی تی، نامزد ۳ سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی از سی و نهمین جشنواره فجر شد و در جشنواره فیلم توکیو (۲۰۲۰) حضور داشت.

 


اگر از خواندن این مقاله لذت بردید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt