تمر هندی «تامارین»

 در تغذیه سالم, سلامتی

تمر هندی که به نام های تمبر هندی، تامارین یا خرمای هندی هم شناخته می شود میوه ی درخت تمر هندی است که لوبیایی شکل بوده، به رنگ قهوه ای دیده می شود و مزه ی آن ترش و شیرین است.

این درخت باریک دارای برگ های همیشه سبز است و بومی مناطق استوایی قاره ی آفریقا از جمله سودان می باشد.

 

  • مفید برای قلب

تمبر هندی برای قلب بسیار خوب است. این امر به این دلیل است که فیبر رژیم غذایی موجود در گیاه تمبر هندی می تواند به کاهش کلسترول در بدن شما کمک کند. این میوه، کلسترول اضافی LDL که در رگ ها و شریان های شما گیر کرده است را از بین می برد و مانع از کار بیش از حد قلب یا ایجاد بیماری های مزمن قلبی و عروقی می شود. علاوه بر این، تمبر هندی حاوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان عالی است. رادیکال های آزاد یک محصول طبیعی متابولیسم سلولی هستند و با بیماری های قلبی در ارتباط هستند. پتاسیم موجود در تمبر هندی، مسئول کاهش فشار خون است. پتاسیم یکی از موادی است که سبب اتساع عروق و کاهش استرس وارد بر سیستم قلبی عروقی می‌شود.

  • گردش خون

تمبر هندی همچنین در تحریک گردش خون بسیار خوب است. این ماده بسیار غنی از آهن است، آهن برای خون شما بسیار مناسب است و این عنصر تضمین می کند که سلول های قرمز خون کافی در بدن شما وجود داشته باشد، این کار به شما کمک می کند تا تمام اندام ها و ماهیچه های شما به خوبی کار کنند. داشتن مقدار کافی آهن در سیستم شما می تواند در مقابله با کم خونی و تمام علائمی که با آن همراه است مانند سردرد، ضعف، خستگی، اختلالات شناختی و مشکلات معده به شما کمک کند.

  • بهبود عملکرد سیستم عصبی

یکی از مواد مغذی موجود در تمبر هندی، انواع ویتامین‌های گروه B است. تیامین یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانواده ویتامین B، در تمبر هندی به ‌وفور یافت می‌شود. تیامین، مسئولیت بهبود عملکرد سیستم عصبی را بر عهده دارد. همچنین، رشد عضلات از دیگر وظایف این ویتامین در بدن است. تیامین عامل اصلی فعال نگه داشتن بدن، حفظ انعطاف پذیری و قوی‌ ماندن است.

  • کنترل دیابت

تمبر هندی علاوه بر اینکه مانع افزایش وزن می‌شود، آنزیم‌های آلفا آمیلاز را مهار می‌کند. این آنزیم مانع جذب کربوهیدرات‌ها می‌شود. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات می‌تواند میزان سطح انسولین و گلوکز را افزایش دهد که این مشکل بزرگی برای مبتلایان به دیابت است. تمر هندی می‌تواند این نوسانات را کنترل و نظارت کند.

  • سنگ کلیه

تمر هندی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به سم زدایی و پاک سازی رسوبات در کلیه ها کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کنند.

  • کبد چرب

تمر هندی به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد و همچنین به دلیل خواص ضد التهابی قوی، یکی از بهترین مواد طبیعی برای سم زدایی و پاک سازی کبد بوده که به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب هم کمک می کند.

 

گردآوری: عسل حسن زاده

rojacake  

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt