معرفی کتاب زنانی که با گرگها می دوند

 در فرهنگ و هنر, معرفی کتاب

گردآوری : ندا حاج رسولی

کتاب زنانی که با گرگها می دوند نوشته ی دکتر «کلاریسا پینکولا استس» که توسط بانو سیمین موحد ترجمه شده است، شامل افسانه ها و قصه هایی درباره ی کهن الگوی« زن وحشی » می باشد. 

با نگرشی کوتاه در طبیعت پیرامون خویش به درک این نکته می رسیم که، حیات وحش و زن وحشی هر دو، گونه هایی در حال انقراض می باشند.
ما در گذر ایام شاهد بوده ایم که طبیعت غریزی زنانه به تاراج رفته، واپس زده شده، و از نو بنا گشته است. هزاران سال است که به هر جا نگاه می کنیم، می بینیم که طبیعت غریزی زنانه به محروم ترین قلمرو روح واپس رانده شده است.

قلمرو روحی زن وحشی در طول تاریخ به یغما رفته و چرخه های طبیعی آن

برای جلب رضایت دیگران ناگزیر به آهنگی غیر طبیعی تبدیل شده است .

 

 

تصادفی نیست که با کاهش درک ما از طبیعت وحشی درونی مان،

حیات وحش بکر سیاره مان نیز رنگ می بازد.

دکتر کلاریسا نویسنده ی این کتاب معتقد است که با کاوشهای وسیع روانی در ویرانه های جهان درون زنان ، می توان سرزندگی و شادابی از دست رفته ی آنان را احیا کرد، و غریزه ی طبیعی روح زنانه را از نو احیا کرد و از طریق تجسم آن در در کهن الگوی زن وحشی ، راه ها و شیوه های کشف ژرف ترین زوایای طبیعت زنانه را تشخیص داد.

«‌ زن امروزی آمیزه ای مبهم از کار و فعالیت است. او تحت این فشار است که همه چیز وهمه کس باشد. دانش کهن مدتهاست فراموش شده است .»

نویسنده کتاب زنانی که با گرگها می دوند معتقد است که در درون هر زنی، نیروی قدرتمندی زندگی می کند که آکنده از بصیرت، شور، خلاقیت و دانش بی زمان می باشد.
نویسنده در این کتاب با استفاده از گنجینه ی غنی داستانهای اساطیری، کهن الگوها، افسانه های پریان و قصه های ملل، راه اتصال مجدد به این نیروی قدرتمند و سالم و طبیعت غریزی زنان را نشان می دهد.

با خواندن این کتاب، بار دیگر می آموزیم که به زن وحشی درونمان مهر بورزیم، ارج بنهیم، و او را همچون موجود جادویی و درمانگر روح خویش، بپذیریم.

دکتر استس در این کتاب برای توصیف روح و روان زنان ، ادبیات جدیدی خلق نموده است، این روانشناسی زنان به اصیل ترین شکل خود است که بر پایه دانش روح استوار است.
با خواندن این کتاب پر محتوا و ارزشمند متوجه می شویم که جسور بودن، پر مهر بودن و زن بودن به چه اندازه باشکوه است.

برش هایی از کتاب :

هیچ یک از ما نمی توانیم کاملا از گذشته‌مان فرار کنیم. مطمئنأ میتوانیم گذشته را به عقب برانیم، اما به هر حال آنجاست . اما اگر کارهایی برای خودتان انجام دهید از خشم عبور خواهید کرد و سرانجام همه چیز آرام و روبه راه خواهد شد. بعد از اینکه خشم تمام شود، خلاقیت بیشتری در زندگیتان جریان پیدا می کند، من امیدوارم بیرون بروید و  بگذارید داستانها، یعنی زندگی برایتان اتفاق بیفتد.

امیدوارم که با این داستانهای بر گرفته از زندگیتان ـ زندگی خودتان را بسازید. تصادفی نیست که این توصیه در میان شفاگران بزرگ و نویسندگان بزرگ یکی می باشد.

به زندگی واقعی خودتان نگاه کنید. داستانهایی که آنجا یافت می شود، هرگز ممکن نیست در کتابها یافت شود. آنها شاهدان عینی هستند.

 

منبع :زنانی که با گرگها می دوند
نویسنده : کلاریسا پینکولا استس
ترجمه : سیمین موحد
نشر پیکان

عنوان اصلی : Women who run with the wolves

تصویر سازی: صبا طاهری

 


اگر به بخش فرهنگ و هنر علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt