ژوهانسبورگ؛ شهر طلایی در آفریقای جنوبی

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

یکی از جذابترین شهرهای آفریقای جنوبی ژوهانسبورگ است. شهری که بین اهالی آفریقای جنوبی به شهر طلایی معروف است، چرا که معادن طلای زیادی را در خود جاده است. ژوهانسبورگ قطب اقتصادی و صنعتی آفریقاست و می توانیم بگوئیم در بین ۵۰ شهر بزرگ دنیا قرار گرفته است.

جالب است بدانید قرار است به شهری سفر می کنید که هیچ دریا و ساحلی ندارد، اما دیدنی های این شهر به قدری زیاد است که به حتم مجذوب این شهر جوان می شوید.

معرفی شهر ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی و یکی از ۵۰ شهر بزرگ در جهان است. ژوهانسبورگ مرکز استان خاوتنگ (گائوتنگ) یعنی ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی است. این شهر مرکز معادن طلا و الماس در جهان است.

ژوهانسبورگ شهری بسیار مهم در اقتصاد جهانی است. جمعیت آن طبق آمار سال ۲۰۱۱، بالغ بر ۹۵۷٫۴۴۱ نفر بوده است و پرجمعیت ترین شهر آفریقای جنوبی محسوب می شده است. ژوهانسبورگ در سال ۱۸۸۶ پس از کشف طلا در آن، استقرار پیدا کرد. این شهر را معمولا به ال دورادوی نوین تعبیر می کنند. چرا که گنجینه بسیار عظیمی از طلا در این منطقه کشف شد. ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی و صنعتی آفریقای جنوبی است. و بزرگترین شهر دنیاست که هیچ رودخانه، دریاچه یا ساحلی ندارد.

آب و هوای شهر ژوهانسبورگ

از لحاظ آب و هوایی شهر ژوهانسبورگ دارای شرایط نیمه گرمسیری است و دمای هوا در این شهر به دلیل ارتفاع بالای شهر معمولا ملایم است. میانگین بیشترین دمای هوا در طول روز در ماه ژانویه ۲۵ درجه و در ژوئن ۱۶ درجه سانتی گراد می باشد. بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ از ماه مارس تا می و از ماه سپتامبر تا نوامبر است. در این زمان با اینکه هوای این شهر کمی گرم و خشک است اما به دلیل تعداد پایین گردشگران قیمت ها ارزان است

خوب است بدانید از آنجاییکه این شهر در نیمکره ی جنوبی قرار دارد فصل سرما از ماه ژوئن شروع شده و تا آگوست هم ادامه دارد. از طرفی فصل گرما از ماه دسامبر شروع و تا فوریه ادامه دارد. با آمدن ماه مارس از سفر گردشگران به این شهر کم می شود و قیمت ها نیز کاهش پیدا می کنند.

هتل های پیشنهادی در ژوهانسبورگ

هتل د بیچ | The Peech Hotel

با توجه به فضای سرسبز و اتاق های چوبی که دارد حس و حال فوق العاده را برایتان به ارمغان می آورد. زمانی در این هتل اقامت دارید احساس می کنید که در یک جنگل هستید؛ از جمله امکانات رفاهی که در این هتل وجود دارد عبارت از منوی کامل صبحانه و تنوع بالایی غذایی در رستوران ها و همینطور استخر روبار می باشد.

هتل رزیدنت بوتیک | The Residence Boutique Hotel

هتل ۵ ستاره ی پیشنهادی در راهنمای سفر به ژوهانسبورگ رزیدنت بوتیک نام دارد که یک هتل بسیار لوکس در نزدیکی موزه تاریخ نظامی این شهر قرار دارد. تمامی امکاناتی که برای اقامت در یک هتل مورد نیاز مسافران است را در این هتل می توانید در اختیار داشته باشد.

جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ

موزه‌ی آپارتاید

موزه ای که در آن می توانید تاریخ آپارتاید در آفریقای جنوبی را در قالب تصویرهایی از بریده های روزنامه و عکس و آثار هنری ببینید. برای بازدید از این موزه ی دیدنی باید حداقل ۲ ساعت زمان بگذارید.

موزه ‌ی خانه ‌ی ویکتوریایی

اگر از علاقه مندان به دوره ویکتوریا هستید، اینجا جایی است که برایتان لذت بخش خواهد بود. صاحب این موزه لباس ویکتوریایی اش را می پوشد و از بازدید کننده ها استقبال می کند و بعد گردشگری در قسمت های مختلف این خانه ی قدیمی شروع می شود.

پارک گلدریف سیتی

این مجموعه در ۸ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. گردشگران با سر زدن به این مجموعه به دوران تب طلا سفر می‌کنند. در بخش‌های مختلف این پارک موضوعی و نمایشگاه‌های تاریخی آن می‌توانید با این دوران از تاریخ آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شوید. گردشگران می‌توانند از بخش‌هایی از یک معدن قدیمی طلا که غنی‌ترین معدن طلا در دنیا است بازدید کنند و با سختی کار معدن چیان طلا از نزدیک آشنا شوند.

پارک شیر

با کمتر از یک ساعت رانندگی می‌توانید به پارک شیر سر بزنید. در این پارک دیدنی، دوستداران حیات وحش از نزدیک می‌توانند زندگی برخی از گونه‌های حیات وحش را از نزدیک ببینند. شیر، زرافه، یوزپلنگ وحشی و شترمرغ از گونه‌هایی هستند که در این پارک می‌توانید از نزدیک با آن‌ها تعامل داشته باشید. تورهای مختلفی برای بازدید از این مجموعه وجود دارد. از میان آن‌ها می‌توان به تور دو ساعته‌ آشنایی با شیرها و تور عکاسی اشاره کرد.وسایل بازی بچه‌ها هم در این مجموعه وجود دارد بنابراین با خیال راحت به‌همراه خانواده می‌توانید برای بازدید از این پارک برنامه‌ریزی کنید.

هنگام گشت و گذار در این پارک حتما توصیه‌های ایمنی مسئولان آن را مد نظر قرار دهید و هنگام رانندگی شیشه‌های ماشین را بالا دهید.

گالری هنر ژوهانسبورگ

یکی از بزرگترین مجموعه‌های هنری در آفریقا است. بیش از ۹۰۰۰ اثر هنری در این مجموعه نگهداری می‌شود که در بازه‌های زمانی مختلف فقط بخش کوچکی از آن‌ها به نمایش در می‌آید. تمرکز این مجموعه بیشتر بر نمایش آثار هنرمندان آفریقای جنوبی و اروپا است.

انواع طراحی، نقاشی، منسوجات، مجسمه‌ها و سایر آثار هنری از هنرمندان قرن هفدهم تا زمان حاضر در این گالری به نمایش درآمده است. آثاری از هنرمندان مشهوری چون پیکاسو، مونه، رودن و هنری مور را می‌توانید در این گالری ببینید. تندیس‌ها و آثار مجسمه سازی در حیاط گالری به نمایش درآمده‌اند.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt