دره ی چاکرود

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

مناطق بسیار دیدنی در دنیا وجود دارد. که احتمالا همه قادر نیستند. از آنها دیدن کنند و لذت ببرند.، هرکس نیز دلایل مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال برای سفر و دیدن برخی از این جذابیت ها. باید دلی پر جرأت و شجاعت دست و پنجه نرم کردن. با سختی های خاص آن مناطق را داشت. بسیاری از مناظر بکر و دست نخورده. مسیرهای پیمایش سختی دارند. که باید مشتاقانه و جسورانه از آن ها عبور کرد. و از آن مناطق باید دره ی چاکرود را که بیشتر مخصوص صخره نوردان. و کوهنوردان می باشد خدمتتان معرفی کرد.

یکی از محبوب ترین مقاصد برای صخره نوردان و کوه نوردان.، دره چاکرود است. دره چاکرود هیجان و آدرنالین را به بالاترین میزان می رساند. این دره از حوضچه ها و آبشارهای بسیاری برخوردار است. چاکرود مقصدی کمتر شناخته شده است. زیرا برای دیدن زیبایی ها این دره باید به کوه نوردی. و صخره نوردی تسلط داشت.

چاکرود را می توان بهشت دره ها و صخره های بلند دانست. فرورفتگی های U شکل در مسیر حرکت آب.، دره های رودخانه ای را به وجود آورده اند.

در میان این دره، انبوه درختان انجیر، فندق و تمشک وجود دارد. این دره زیبایی زیادی دارد. اما اگر مراقب نباشید ممکن است. به قیمت جانتان تمام شود. در برخی نقاط این دره، قلوه سنگ هایی است. که بر اثر سقوط از ارتفاع تنگه، بین دو صخره گیر افتاده اند. و پل های زیبایی را به وجود آورده اند. عبور از روی این پل های سنگی می تواند. بسیار خطرناک باشد. برای پشت سرگذاشتن این خطرها مجبور می شوید. بخشی از مسیر رودخانه را شنا کنید.، شیرجه بزنید. و یا از صخره ای به صخره ی دیگر بپرید. و یا دست به سنگ بخشی را طی کنید.

علت تشکیل عمق بسیار در دره:

سیلاب و فرسایش در طول سالیان سال سبب عمق بسیار این دره شده است. این عمق آنقدر زیاد است. که برخی نقاط دره کاملا تاریک است. فرسایش آب بر روی دیواره های دره، اشکالی لایه لایه را خلق کرده اند. که بسیار جالب و دیدنی هستند. این مکان برای دره نوردان حکم بهشت را دارد.

دره چاکرود از یک دره اصلی و دو دره فرعی تشکیل شده است. آبشارهای این دره ارتفاعی کمتر از ۵ متر دارند. و تنها یک آبشار در دره فرعی وجود دارد. که به ارتفاع ۳۰ متر است. این دره در حوالی منطقه ای به نام طیولا قرار دارد. پیمایش دره چاکرود در بخش های مناسب. آن حدود یک روز زمان می برد.

دره چاکرود کجاست؟

این تنگه در ۶۶ کیلومتری روستای رحیم آباد قرار دارد. برای رفتن به تنگه چاکرود، از جاده رشت به سمت لنگرود می رویم. و مسیر خود را به سمت اطاقور ادامه می دهیم. از اطاقور به املش می رویم. و با گذر از املش وارد رحیم آباد خواهیم شد. از رامسر و رودسر هم می توان به رحیم آباد رسید.

بهترین زمان سفر به دره چاکرود.

فصل تابستان بهترین فصل برای سفر به دره چاکرود است. در این فصل حرارت آب به اندازه ای است. که بتوان در آب رودخانه شنا کرد و همچنین به دلیل میزان بارندگی کم، عمق آب کاهش پیدا می کند و شرایط برای کوهنوردان و صخره نوردان مناسبتر خواهد بود. در فصل بهار به دلیل بارندگی، آب رودخانه و حوضچه ها و هم چنین تنگه ها بالا می آید و ممکن است خطراتی را برای پیمایش به وجود آورد. در فصل های پاییز و زمستان نیز بارندگی های فصلی زیاد و سردی هوا، ورود به تنگه چاکرود را غیر ممکن می کند.

همچنین در این سفر در کنار تجهیزات صخره نوردی، داشتن کفش و لباس مناسب را فراموش نکنید. کفش ساق بلند، یا حتما جوراب بپوشید تا در میان بوته ها زخمی نشوید. اگر در تابستان به این منطقه سفر می کنید، حتما کیسه خواب، بیواک و پُلار به همراه داشته باشید. با توجه به اینکه در فصل پاییز و زمستان با بارندگی مواجه شوید، میزان آب دره افزایش یابد که در این صورت خطراتی جدی شما را تهدید می کنند.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات
  • فروش سیم کارت

    منظره و زیبایشش مثله تنگه واشی و دره زمانه ، جای قشنگیه

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt