چند نوع ماسک خانگی با سفیدآب

 در -, پوست و زیبایی, سلامتی

سفیدآب چیست؟!

سفید‌آب که در اصطلاح به آن روشور هم می‌گویند نوعی چربی حیوانی است که برای شستشوی بدن در حمام استفاده می‌شود. برای تهیه آن چربی یا همان پیه حیوانات را به اندازه گردو در‌می‌آورند و آن را می‌پزند تا سفت شود. در قدیم که هنوز استفاده از اسکراب‌ها و لایه‌بردارهای پوست رواج پیدا نکرده بود، از سفید‌آب برای سشتشوی بدن استفاده می‌کردند. به دلیل اینکه روشور چربی زیادی دارد، پوست را خشک نمی‌کند و خاصیت لایه‌برداری آن مانند اسکراب عمل می‌کند و سلول‌‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست می‌شود.

سفیداب، بهترین بدن شوی، نرم کننده ی پوست، لایه بردار، کنترل کننده تعریق بدن و جوان کننده پوست است که ضرری برای پوست ندارد اما متاسفانه در دست فراموشی است.

موارد مصرف سفیدآب:

در زیر برخی از خواص سفید آب را براتون قرار دادم که در ادامه آنها را بررسی میکنیم :

  1. لایه بردار طبیعی
  2. محو کردن جای جوش
  3. اسکراب و رفع مشکل پوست مرغی
  4. از بین برنده سیاهی آرنج، زانو، زیربغل
  5. کاهش دهنده تعریق
  6. از بین برنده جوش های سرسیاه
  7. روشن کننده پوست
  8. رفع التهابات پس از اصلاح

ماسک سفیدآب و گلاب برای پوست چرب:

برای این ماسک هم همونجوری که بالا گفتم سفیدآب رو پودر و با کمی گلاب ترکیب کنید. میتونید سفیدآب رو چند ساعت توی گلاب قرار بدید تا خیس و خیلی راحت له بشه. حالا این مخلوط رو روی پوست قرار داده و به آرومی و حالت دورانی ماساژ بدید. این ماسک با داشتن گلاب باعث نرمی و لطافت پوست میشه.

ماسک سفیدآب و آبلیمو برای پوست های چرب:

این ترکیب بعنوان یک لایه بردار قوی به روشن شدن رنگ پوست و جذب چربی های اضافه پوست کمک زیادی میکنه. فقط توجه داشته باشید که ممکنه در نتیجه استفاده از این ماسک پوستتون خشک بشه پس مرطوب کننده رو فراموش نکنید.

ماسک سفیدآب، روغن زیتون و سدر برای پوست خشک:

سفیدآب رو بتراشید و یکم سدر و چند قطره روغن زیتون بهش اضافه کنید تا قوام پیدا کنه. از این ماسک عالی میتونید به عنوان مرطوب کننده، روشن کننده و لایه بردار پوست استفاده کنید.

سفید آب، گلاب و زردچوبه برای روشن شدن پوست و رفع تیرگی ها:

همه مواد رو به میزانی با هم ترکیب کنید که به قوام برسه( نه خیلی شل و آبکی و نه خیلی سفت). تو این ماسک سفیدآب کار لایه برداری رو انجام میده و زردچوبه هم همونجوری که میدونید روشن کننده ی پوسته. گلاب هم علاوه بر اینکه یه مرطوب کننده ی طبیعیه، نمیذاره پوستتون رنگ بگیره.

ماسک سفیدآب و ماست برای رفع جوش ها:

پودر سفبدآب و ماست رو با هم ترکیب می کنید تا حالت خمیری بشه. حالا خمیر رو روی پوست قرار داده و بعد از تقریبا ده دقیقه الی یک ربع میشورید. حواستون باشه که سفیدآب و هر ترکیبی که حاوی سفیدآبه رو روی قسمت های جوش دار ماساژ ندید چون این کار باعث تحریکشون میشه.

نکته!
در صورتی که جوش  های زیرپوستی دارید، روی اون قسمت رو کا کاملا خیس کردید با سفید آب به آرومی ماساژ بدید تا جوش ها خیلی راحت بیان بیرون

ماسک سفیداب و عرق بیدمشک برای بعد از اصلاح:

خیلی از افراد ممکنه بعد از اصلاح جوش بزنن. فرقی نمیکنه خانوم باشید یا آقا، در صورتی که این مشکل رو دارید بعد از اصلاح سفیدآب پودر شده رو با عرق بیدمشک ترکیب کرده و روی پوست بذارید. عرق بیدمشک باعث خنک شدن پوست شده و از التهاب و جوش پیشگیری میکنه.

کاهش تعریق بدن با استفاده از سفید آب:

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تعریق بدنتون بالاست و این موضوع کلافتونن کرده، پیشنهاد میکنم که سفیدآب رو امتحان کنید. میتونید تو حموم به زیربغل و بقیه نقاطی که میخواید سفیدآب زده و به آرومی ماساژ بدید.

______

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش پوست و زیبایی علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک‌کنید:

فواید جادویی کره کاکائو!

Maahkhatoon97

____________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt