شناخت انواع بابلیس برای فر کردن موها

 در -, پوست و زیبایی, سلامتی

اغلب خانم‌ها به تغییرات ظاهری خود، علی‌الخصوص مدل موهایشان اهمیت می‌دهند؛ از این‌رو مانند یک آرایشگر، می‌توانند به آرایش خود اقدام کرده یا موهای خود را به مدل‌های مختلف بیارایند. همین موضوع سبب شده است تا انواع و اقسام لوازم و دستگاه‌های آرایشی در منزل وجود داشته.باشد. لوازم برقی چون سشوار، اتو مو و فرکننده مو از جمله مرسوم‌ترین لوازم آرایشی مو به‌حساب می‌آیند که به افراد در آراستن سریع، راحت و حرفه‌ای موها کمک خواهند.کرد.

در این میان فر کردن موها از پرکاربردترین لوازم آراستن مو در میان خانم‌ها به‌حساب می آیند که تغییر مدل موها را در کوتاهترین زمان ممکن و به نحو احسن انجام.می‌دهند.

قبل از بابلیس مو چه باید کرد؟

می دانیم که ایجاد هرگونه حالت و آرایشی در موها مستلزم این است که موها تمیز و پاکیزه و فاقد چربی بیش از حد باشد. بنابراین در قدم اول، شستشوی موها می باشد. باید بدانید که در صورت چرب و کثیف بودن موها، ایجاد هرگونه حالت، مدل و آرایشی بر روی آن بی فایده و حتی در مواردی غیر ممکن می باشد.

از طرفی دوام حالت موها و مخصوصا حالت فر و مواج در موها بسیار کم خواهد بود. بنابراین پس از شستشوی موها و خشک کردن نسبی آن اقدام به فر کردن مو به وسیله بابلیس مو می نمائیم.

از طرفی باید به یاد داشت که اگر موها دارای حالتی وز، ضخیم و یا فر طبیعی بود باید قبل از شروع کار براشینگ صاف و حرفه ای انجام شود تا هیچگونه گره ای در موها وجود نداشته باشد. به همین منظور است که در سالن های آرایش و زیبایی قبل از استفاده از بابلیس مو یک براشینگ حرفه ای و بی حالت انجام می شود.

نکته بعدی این است که هیچگاه دسته بزرگی از موها را به یکباره به دور بابلیس نپیچید چرا که نتیجه کار بسیار کم دوام و نازیبا از آب در می آید. آسان طب به شما توصیه می کند قبل از شروع کار، تمام موها را با کلیپس پروانه ای در بالای سر جمع کرده و سپس لایه لایه موها را جدا کرده و شروع به کار نمائید.

نکته:

_ در زمان استفاده از بابلیس معمولا دست باید بدون حرکت بوده و جهت میله بابلیس به حالت افقی یا عمودی باشد. زمانی که دست در حالت افقی می باشد فرها یا موج های حاصله بسیار پهن و با فاصله از یکدیگر خواهد بود و در صورت نگه داشتن عمودی میله بابلیس مو، موج ها یا فرهای ایجاد شده ریز و بسیار نزدیک به هم از آب در خواهد.آمد.

_ از طرفی باید بدانید که هر چقدر که میله بابلیس به ریشه موها نزدیک تر باشد ماندگاری فرهای مو بیشتر خواهد بود. دو نکته نهایی در استفاده از بابلیس مو این است که اولا برای استفاده از آن از دستکش کاموایی استفاده نمائید تا انگشتان شما دچار سوختگی نشود و دوما دو سانت از انتهای موها را که از مسن ترین موهای شما هستند در پروسه بابلیس موها شرکت ندهید و به صورت صاف نگه.دارید.

شناخت انواع بابلیس برای فر کردن موها

بابلیس مدل مخروطی:

این نوع از فر کننده مو با توجه به نوع پیچیدن مو به دور دستگاه، می تواند فرهای متفاوتی را بر روی مو بوجود آورد اما بیشترین حالتی که در موها توسط این ابزار از انواع بابلیس حاصل می شود، حالت S شکل برای.آن هاست.

این دستگاه با پایه مخروطی شکل می تواند موهایی با حالت فر طبیعی بر روی موها بوجود آورد که در قسمت ریشه دارای فرهای ریزتری بوده و در قسمت انتهایی فرِموها بزرگتر خواهند.شد.

با کمک این دستگاه می توانید، شکل فرها و موج های ایجاد شده بر روی مو را تغییر دهید بدون اینکه از چند دستگاه مختلف برای این کار استفاده.کنید.

بابلیس مدل مارپیچی:

مدلِ میله یِ داخلیِ این نوع از حالت دهنده های مو، شکلی مارپیچی است، که با این مدل بابلیس می توانید موها را به شکل مارپیچ و حلزونی و فرمی شبیه منحنی در آورید و از موهای حالت گرفته خود بدین شکل لذت.ببرید.

بابلیس چرخشی:

یکی دیگر از ابزارهای فر کننده موها، بابلیس های چرخشی است که موها را به حالت مارپیچ حالت می دهد که کمی شبیه به فر سیم تلفنی یا نانسی نیز. می باشد. این نوع فرکننده، عملکردی مانند دستگاه های فرکننده میله ای نیز دارد و تنها تفاوت آنها با یکدیگر، سرعت عمل آنهاست که در نوع برقی سرعت بالاتری.دارد.

برای استفاده از این بابلیس، باید یک دسته مو را بین صفحات قرار دهید و انبر را ببندید تا موتور شروع به چرخیدن کند و موها را به دور میله.بپیچد.

بابلیس مرواریدی:

بابلیس مرواریدی یا موپیچ، نسبت به بابلیس های دیگر کمی متفاوت است. این ابزار حالت دهنده مو، با داشتن برجستگی های توپی شکل بر روی سطح میله خود، فرهای خوش حالت و طبیعی را به موهای شما.می بخشد. همچنین این دستگاه فرکننده را برای موهای بلند پیشنهاد می کنیم.

بابلیس اتوماتیک:

نحوه کار با بابلیس اتوماتیک به گونه ایست که ابتدا یک تکه از موها را به داخل دستگاه می کشند و سپس آن را به شکل فر مارپیچ خارج.می کنند. حالت موی نهایی، کمی شبیه به فر با مدل میله ای.می باشد.

بابلیس اتو موج:

دستگاه فر کننده اتو موج، به گونه ایست که حالت موها را به صورت مار پیچ در می آورد. عملکرد بابلیس اتو موج، شبیه به دستگاه فر کننده میله ای می باشد اما تفاوت این دو بابلیس، سرعت عمل آنهاست که در دستگاه فر کننده اتو موج بالاتر است و این امکان را به شما می دهد تا در مدت زمان کوتاه تری موها را به حالت فر S شکل آرایش.کنید.جنس روکش فر کننده بابلیس:

در موقع خرید فر کننده‌های بابلیس هم شبیه اتومو، باید به جنس روکش توجه کنید. فر کننده‌های بابلیس عموما در دو روکش فلز و سرامیک موجود هستند. اما دستگاه فر کننده موی بابلیس با جنس سرامیک طرفداران بیشتری دارند. در برخی از فر کننده‌های بابلیس هم از تورمالین در کنار سرامیک استفاده شده است که این خصوصیت سبب میشود بعد از استفاده از فر کننده، مو‌های شما وز.نشود. انواع دیگری از فر کننده‌های بابلیس هم هستند که در پوشش آن‌ها از سرامیک بهمراه تیتانیوم و یا ابریشم استفاده شده.است.

در هر صورت پوشش سرامیک با هر پوشش دیگری که همراه باشد باعث محافظت از مو‌های شما می شود.

 

اگر به بخش آرایش و زیبایی علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

هر روز حمام رفتن با موهای ما چه می کند؟

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt