زندگی یعنی تعادل بخشیدن!

 در -, داستان پندآموز, داستانک

مسئله تعادل:

مسأله ی تعادل در حقیقت مسأله ی اولویت بندی است. کافی است زبانی را که به کار می برید تغییر دهید و به جای لغت تعادل از اولویت استفاده کنید، آنگاه گزینه هایتان را واضح تر درمی یابید و در را به سوی تغییر سرنوشت تان خواهید گشود. برای کسب نتایج فوق العاده، باید یک اولویت تعیین کنید و بر اساس آن دست به کار شوید. وقتی بر اساس اولویت تان دست به کار شوید، به طور خودکار از تعادل خارج می شوید و زمان بیشتری را برای چیزی و زمان کمتری را به چیز دیگری اختصاص می دهید. پس چالشی که با آن روبرو هستید این نیست که از تعادل خارج نشوید، چرا که حقیقت این است که باید از تعادل خارج شوید.

مسأله این جاست که چه مدت در خدمت اولویت تان باشید؟!

برای اینکه بتوانید به اولویت های خارج از کارتان برسید، باید بتوانید مهم ترین اولویت کاری خود را بیابید تا آن را انجام دهید. سپس به مسائل زندگی شخصی تان توجه کنید و در آن جا هم با وضوح اولویت های خود را مشخص کنید تا بعدها بتوانید با خیالی آسوده به سر کار برگردید.

وقتی باید کار کنید، کار کنید و وقتی باید بازی کنید، بازی کنید. طنابی که دارید روی آن راه می روید کمی عجیب و غریب به نظر می رسد، اما فقط وقتی سقوط می کنید که اولویت های خود را به درستی تشخیص ندهید.

ایده های بزرگ

١. دو کفه ی ترازو را در نظر بگیرید.

زندگی کاری تان و زندگی شخصی تان را در این دو کفه ی مجزا قرار دهید، نه اینکه از هم به طور کامل جدا باشند، بلکه فقط می خواهیم حواس مان باشد که باید در تقابل با هم آن ها را متعادل کنیم. برای ایجاد تعادل متقابل در هر کدام، اهداف و رویکردهای خاصی لازم است.

۲. کفه ی کارتان را متعادل کنید.

کار را مهارت یا دانشی در نظر بگیرید که
باید بر آن مسلط شوید. با این نگاه، فرصت خواهید داشت تا زمان زیادی را برای یک چیزتان بگذارید و در نتیجه، بقيه‌ی روز و هفته و ماه و سال کاری شما پیوسته نامتعادل خواهد بود. زندگی کاری شما به دو قسمت مجزا تقسیم می شود، آنچه از همه مهم تر است و سایر چیزها. باید به آنچه مهم است به حد افراط بپردازید و مشکلی با اتفاقاتی که برای دیگر چیزها رخ می دهد نداشته باشید. لازمه ی موفقیت حرفه ای همین است.

٣. کفه ی زندگی شخصی خود را متعادل کنید.

باید بپذیرید که زندگی شما دارای چندین قسمت است و باید به هر کدام شان یک توجه حداقلی داشته باشید تا احساس کنید، «به زندگی تان می رسید». اگر از هر کدام از قسمت های زندگی شخصی غفلت کنید تأثیرش را می بینید. باید همواره هشیار باشید. نباید خیلی زیاد به یک چیز بپردازید بی آنکه به طور متقابل به امور دیگر تعادل ببخشید. همه ی قسمت های مهم زندگی شخصی تان باید جزء قسمت های فعال زندگی شما باشند. لازمه ی زندگی شخصی همین است.

دست به کار شوید و به زندگی خود تعادل متقابل ببخشید.

اجازه دهید که امور مهم در اولویت باشند و هر وقت فرصت بود به بقیه ی امور نیز برسید.

 

“زندگی فوق العاده همان تعادل متقابل بخشیدن است.”

 

اگر به بخش داستانک علاقه مند هستید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:👇🏻

چگونه هدف زندگیم را پیدا کنم؟!

maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt