کنیا‌؛ سرزمینی با حیات وحش جذاب

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

کنیا سرزمینی با حیات وحش جذاب و دیدنی‌های طبیعی و بی‌نظیر است که دل از هر شخصی خواهد برد. تماشای غرش شیرهای ژیان و صدای موجود غول آسای طبیعت خالی از هیجان و لذت نخواهد بود. کنیا به منزله داشتن حیات وحشی باورنکردنی و جذاب در تما‌می نقاط جهان شناخته شده و به صورت هرساله خیل عظیمی از گردشگران را در خود جای می‌دهد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت حیات وحش کنیا، آزادانه بودن حیوانات در آن است به گونه‌ای که در بسیاری از پارک‌ها این انسان‌ها هستند که به صورت محافظت شده مشغول گشت و گذار در دل طبیعت و حیات وحش می‌شوند و به همین دلیل ممکن است هرگونه لحظه هیجان‌انگیزی را در گشت و گذار خود تجربه کنید.

خوب است بدانید:

بیش از ۵۰ پارک با حیات وحش‌های متنوع در کنیا فعالیت می‌کنند که هریک ویژگی‌های متفاوتی به نسبت یکدیگر داشته و خواهید توانست متناسب با خواسته‌ها و سلیقه خود از آنها دیدن کنید.

در ادامه مطلب تعدادی از معروف‌ترین حیات وحش کنیا را معرفی می‌کنیم:

پارک ملی ماسایی مارا

از معروف‌ترین پارک حیات وحش کنیا است. این پارک در قسمت جنوب غربی کنیا قرار دارد و با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربعی انواع مختلفی از گیاهان و جانواران را در خود جای داده است. حیات وحش ماسایی مارا کنیا بسیار قوی است و این منطقه یکی از بهترین مقاصد سافاری قاره آفریقا محسوب می‌شود.

از حیوانات شاخص این پارک می‌توان به پلنگ آفریقایی، فیل آفریقایی، شیر آفریقایی و یوزپلنگ تانزانیا اشاره کرد. همچنین در زمان مهاجرت سالانه(از ژوئیه تا اکتبر هر سال) در این پارک حیواناتی مانند کل یالدار، زبرا و غزال تامسون قابل مشاهده هستند.

پارک ملی آمبوسلی

آمبوسلی یکی از شهر‌های مهم در کشور کنیا است که بازدید از آن لذت سفر شما را دوچندان خواهد کرد. پارک ملی آمبوسلی یکی از مناطقی است که حتما باید در سفر به کنیا از آن دیدن کنید. توجه داشته باشید که پارک ملی آمبوسلی گونه‌های متنوعی از حیوانات اهلی و وحشی را در خود جای داده و یکی از بهترین مناطق برای تماشای زندگی طبیعی حیوانات است‌.

از دیگر ویژگی‌های این پارک می‌توان به چشم انداز زیبای آن به رشته کوه‌های کلیمانجارو اشاره کرد چرا که قطعا هر بیننده ای را مات و مبهوت عظمت خود خواهد ساخت.

پارک ملی سیبیلوئی

پارک ملی سیبیلوئی یکی دیگر از معروفترین و دیدنی‌ترین پارک‌های کشور کنیاست که در شمال این کشور و در منطقه‌ای نیمه‌بیابانی قرار دارد. وجه تمایز این پارک با دیگر پارک‌های کنیا وجود فسیل‌های هزاران ساله است، این فسیل‌ها زندگی انسان‌های اولیه را در این منطقه نشان می‌دهند.

از آن‌جا که این پارک در سواحل دریاچه تورکانا قرار گرفته زیستگاهی مناسب برای انواع پرندگان خشکی و پرندگان آبزی مهاجر است.

معروف‌ترین پرندگان پارک ملی سیبیلوئی شامل اردک، فلامینگو و پیلین هستند و حیوانات دیگری مانند غزال، گفتار، گراز، توپوی شمالی، گورخر، شتر، پلنگ، شیر و یوزپلنگ هم در آن دیده می‌شوند. همچنین دریاچه تورکانا زیستگاه اصلی تمساح‌های نیل است.

پارک ملی هیل گیت

هیل گیت یکی‌دیگر از پارک‌های حیات وحش کنیا است. این پارک در نزدیکی نایواشا قرار گرفته و تما‌می حیوانات آن را گیاهخواران تشکیل داده اند و هیچ بزرگ جثه گوشتخواری در آن زندگی نمی‌کند.

این امر باعث شده که گردشگران بتوانند با آسودگی خاطر و بدون محافظت در آن به گشت و گذار بپردازند. امکان کرایه دوچرخه نیز وجود دارد و خواهید توانست با دوچرخه در جای‌جای پارک حرکت کنید. این پارک با نام دروازه جهنم نیز شناخته می‌شود و دلیل آن، وجود چشمه‌های آبگرم متعدد در آن است و بومیان منطقه بر این باورند که این آب‌ها از جهنم می‌آیند. پس اگر نام این پارک را جهنم گیت شنیدید تعجب نکنید.

دریاچه ناکورو

دریاچه ناکورو یا دریاچه صورتی محل زندگی میلیون‌ها فلامینگو است. این دریاچه در دومین شهر بزرگ کنیا یعنی مومباسا واقع شده و از معروف‌ترین پارک های حیات وحش در کنیا است. گردشگران علاقه‌مند در زمان حضور در این دریاچه به جز فلامینگوها می‌توانند کرگدن‌ها و دیگر حیوانات عجیب را هم تماشا کنند.

سخن آخر

در این مقاله معروف ترین پارک های حیات وحش کنیا را معرفی کردیم. این کشور با تعداد زیادی پارک ملی و طبیعت بکر علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند. هر گوشه‌ای از کنیا پر از شگفتی‌هاست و تماشای تنوع گیاهی و گونه‌های جانواری آن برای گردشگران تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد خواهد بود. در پایان، اگر دوستدار حیوانات و گیاهان هستید پیشنهاد می‌کنیم سفر به کشور کنیا را در برنامه‌های زندگی خود قرار دهید.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt