کلیسای کاتسخی عجیب‌ترین کلیسا در دنیا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

گرجستانی کشوری است که در آن می توانید کلیساهای منحصر به فرد و تاریخی بسیاری پیدا کنید. یکی از این کلیساها که می توان گفت جالب ترین کلیسا در جهان است در روستایی به نام کاتسخی واقع شده است که تنها چند قدمی تا آسمان فاصله دارد.

این کلیسا در غرب کشور گرجستان در استان ایمرتی در نزدیکی شهر چیاتورا بر روی صخره ای قرار گرفته است که این صخره حدود ۴۰ متر از زمین فاصله دارد.

 در ادامه همراه ماه خاتون باشید تا بیشتر درباره کلیسای صخره ای درگرجستان خدمتتان شرح دهیم.

دربارهٔ کلیسای کاتسخی:

کلیسای کاتسخی را می توان عجیب ترین کلیسا در دنیا دانست. قدمت این کلیسا به قرن ۴ میلادی بازمیگردد که توسط مردم بومی گرجستان بر روی این صخره ساخته شده است. حال این که چه افرادی این کلیسا را ساخته اند هم گفته می شود که توسط مرتاضان مسیحی بین قرون ۶_۸ در بالای یک صخره بلند ساخته شد تا در آن جا به نیایش با خدا بپردازند.

کلیسای کاتسخی در اکنون برای اهالی این کشور نمادی از زندگی به شمار می رود و مردم معتقد هستند که برخی از قطعه های صلیب اصلی مسیح در آن جا قرار دارد.

معماری کلیسای صخره‌ای

این کلیسای بسیار خاص همانند مکانی که در آن ساخته شده دارای نمای داخلی و ظاهری عجیب و منحصربه‌فرد است. این کلیسای کوچک از سه سلول، یک انبار شراب و دیوارهای مختلف تشکیل شده است. این کلیسا بر روی کلیسایی بسیار قدیمی ساخته شده و شما می‌توانید آثار کلیسای قبلی را مشاهده کنید. در زیر قسمت جنوب این کلیسا یک دخمه که به صورت مستطیل شکل بوده با ابعاد ۱ در ۲ متر ساخته شده است. از این دخمه به عنوان یک طاق دفن استفاده می‌شد.

زندگی متفاوت راهب کلیسای صخره ای 

در مورد این کلیسا داستانی عجیبی وجود دارد و آن مربوط به راهبی است که حدود ۲۰ سال از سن ۵۹ ساله اش را در این کلیسا گذرانده است. اسم این راهب ۵۹ ساله ماکسیم است و هفته ای دو بار برای دیدن مریدانش به پایین می آید و دوباره به بالا می رود و درون کلیسا به عبادت و زندگی اش می پردازد. برای خورد و خوراک هم از آن جایی که گفتیم این کلیسا بسیار بین اهالی این منطقه محبوب است. هواداران وی برایش با استفاده از بالابرهایی غذا و آب و مایحتاج زندگی را بالای می فرستند.

سال های اول زندگی ماکسیم در بالای این کلیسای صخره ای در گرجستان با کمترین امکانات ممکن می گذشته است. اما کم کم وسیله های ضروری اش را با با کمک دوستانش و دیگر راهب ها بالا می برد. و الان امکانات این کلیسا خیلی بهتر از قبل شده و تنها یک اینترنت پر سرعت کم دارد.

قوانین خاص کلیسا

برای تماشای کلیسای صخره ای گرجستان قوانین خاصی وجود دارد:

  • اول این که خانم ها نمی توانند به آن جا بروند.
  • یک فرد عکاس برای این که بتواند از این کلیسا بازدید کند و عکس تهیه کند به مدت ۴ روز و ۷ ساعت دعا خواندن توانسته از ماکسیم راهب عجیب غریب این کلیسا اجازه بگیرد. که وارد زندگی شخصیش بشود و با وی به صحبت بنشیند.
  • اجازه ی بازدید از این کلیسا فقط برای خارجی ها و به تعداد محدود امکان پذیر است.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt