کُلمار، یک شهر تاریخی رنگارنگ!

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

کلمار رنگارنگ:

شهر کلمار (Colmar) شهر فوق العاده زیبا و رویایی  در ایالت آلزاس فرانسه در شمال شرقی فرانسه قرار دارد و به عنوان زیباترین شهر اروپا شناخته می شود.

در خیابان‌های کلمار خانه‌های رنگارنگی به چشم می‌خورد که با چوب و الوار تزئین شده است. این دهکده‌ در طول زمان تغییر و توسعه زیادی پیدا کرده است؛ اما هنوز هم می‌توانید از قدم زدن در خیابان‌های قدیمی آن لذت ببرید و عاشق  خانه های رنگارنگ   آن شوید و خود را صدها سال قبل‌تر در آلزاس تصور کنید.

بازدید از کلمار:

بهترین نقطه برای شروع بازدید از کولمار، قسمت بازمانده از دوران قرون وسطی است. این نقطه‌ی تاریخی جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد. بخش پرطرفدار آن با خانه‌هایی دلربا در حاشیه‌ی رودخانه، «ونیز کوچک» نامیده می‌شود.

در «خیابان دباغ‌ها» خانه‌های بسیار بلندی را می‌بینید که در گذشته مردم در آن‌جا به دباغی مشغول بودند. «خیابان ماهیگیران»و «گمرک مرکزیِ» قرن چهاردهمی با پنجره‌های رنگی و سقف کاشی‌ شده هم از جاذبه‌های دیدنی این منطقه هستند.

به سادگی با قدم زدن در شهر قدیمی می‌توانید جذب زیبایی‌های آن شوید.

اما چند بنای مجزا هم وجود دارند که دیدن آن‌ها را نباید از دست داد؛

«مزون فیستر» که سال ۱۵۳۷ میلادی در کنج خیابان «مخشاندز» ساخته شد، نمایی دیدنی دارد. بالکن تزئین شده و رنگ‌های روشن به کار رفته در آن نمونه‌ای عالی از آثار دوره رنسانس در ناحیه‌ی «راین» است که توسط «کریستین وکسترف» طراحی شد.

بنای مشهور دیگر از قرن هفدهم، «خانه‌ی سرها»  است که در نمای آن هزاران سر و صورت از حیوانات به کار رفته است.

کلیساهای دیدنی کلمار:

یکی از جذاب‌ترین‌ِ کلیساها ، صومعه‌ی قرن سیزدهمی «دومینیکن‌ها» است که کلیسا و ایوان‌های سرپوشیده در خود دارد. دومینیکن‌ها نقش مهمی در ثبت و حافظت از تاریخچه‌ی شهر در قرون وسطی داشتند که به عنوان «سالنامه دومینیکن‌ها» از آن یاد می‌شود. نقاشی مشهور «مریم مقدس در باغ رز» اثر «مارتین شونگاور» را بر دیوار این کلیسا خواهید دید.

همچنین «مقبره سن متیو» را در کلمار می‌بینید؛ کلیسای فرانسوی ارزشمندی که در سال ۱۲۳۴ میلادی ساخته شد.

«کلیسای علوم دینی سن مارتین» ،این کلیسا به  سبک گوتیک  ساخته شده که سه ناو، پنجره‌های رنگی و سر در اصلی آن بسیار قابل توجه است. طرح‌های برجسته که به چشم می‌خورند نمایشی از «پرستش سه مُغ» -در روایت تولد مسیح اولین شخصیت‌های مذهبی بودند که پس از تولد به دیدن او آمدند- و طرح تابلوی مشهور «آخرین قضاوت» را نشان می‌دهند. در محراب کلیسا یک صلیب چوبی ارزشمند هم از قرن چهاردهم هم وجود دارد. کلیسای سن مارتین در یک آتش‌سوزی آسیب دید و در سال ۱۵۳۶ میلادی بازسازی شد و برای مدت‌ها محل عبادت پروتستان‌ها بود.

موزه های کلمار:

مهم ترین موزه در کولمار که نباید از دست بدهید، «موزه آنترلیندن» است. این موزه ۲۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده در سال دارد و دومین موزه‌ی پربازدید هنرهای زیبای منطقه‌ای در فرانسه محسوب می‌شود. موزه در قسمتی از کلیسای سابق دومینیکن‌ و طاق گوتیک بنا شده است و مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، اشیای تزئینی، هنرهای بومی و مدرن و آثار باستان شناسی را در اختیار دارد. بازدیدکنندگان از سراسر دنیا برای دیدن تابلوی تحسین برانگیز «گرونوالد» ، به نام «عیسی بر صلیب» به این موزه می‌آیند.

پس از این موزه،

به دیدن خانه‌ای که «آگوست بارتولدی»، سازنده‌ی مجسمه آزادی، در آن متولد شد بروید. این خانه که امروز تبدیل به «موزه بارتولدی» شده است، مدل‌هایی از آثار او در شهرهای مختلف مانند مجسمه آزادی و «شیر بلفورت» را به نمایش می‌گذارد. بخشی از وسایل بارتولدی و لوازم زندگی خانواده هم در خانه وجود دارد.

«موزه اسباب بازی ها»

دیگر موزه‌ی دیدنی کلمار است که برای کودکان و بزرگسالان جذابیت دارد. انواع اسباب بازی‌ها مانند ماشین‌، عروسک‌، قایق‌، هواپیما، قطار و غیره در این موزه بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد و می‌توانید از سه طبقه‌ی آن بازدید کنید. این موزه یادآور جادوی قصه‌های «پرو» و حکایات «فونتن» در خاطرات کودکی فرانسوی‌ها است و نمایش‌های عروسکی که با کامپیوتر کنترل می‌شوند، لذت خاصی برای شما خواهد داشت. دوست داران قطارها از دیدن شبکه‌ی قطار یک کیلومتری و لوکوموتیو این موزه نیز شگفت‌زده خواهند شد.

جشن های کلمار:

«جشن بهاری»:

بهار بهترین موقعیت برای بهره‌مندی از اولین تابش‌های خورشید در کلمار است و سال‌هاست که در کلمار جشنی به مناسبت آن برگزار می‌کنند. میدان‌های شهر با سبد گل‌های رنگارنگ احاطه می‌شوند و دانش آموزان خانه‌های کوچک را تزئین می‌کنند. در میدان‌های سمبلیک کلمار، دو بازار فصلی برپا می‌شود که ۷۰ غرفه‌دار با اشیای سنتی عید پاک و دیگر محصولات بهاری انتظار شما را می‌کشند.

رویداد دیدنی دیگر در این شهر، «کریسمس» است که همه جا مانند قصه‌های پریان دکور می‌شود. نماهای تاریخی با تزئینات نورانی کریسمس، جذابیت سحرآمیز به دست می‌آورند و چراغ‌ها میراث شهر را بهتر نمایان می‌کنند که فضایی رویایی را تداعی می‌کند.

شکم گردی در کلمار:

کافی‌شاپ‌های زیادی در کلمار وجود دارند که انتخاب‌های بی‌شماری از صرف ناهار تا یک قهوه سریع را خواهید داشت؛ به علاوه‌ می‌توانید غذاهای آلزاسی‌ مانند کلم ترش سنتی، «فلیشناکا» ، نوعی پاستای گوشت پخته شده در آب آن و غذاهای مخصوص بر پایه ماهی را امتحان کنید.

کلمار به دلیل وجود میدان ها، فواره ها و کانال های زیاد و زیبایی که دارد در بین گردشگران به ونیز کوچک معروف است.

______

گردآوری: مرسده رنجبر

اگر به بخش گردشگری علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:👇🏻

شهری با خانه های کله قندی 

maahkhatoon97

_______________________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt