کافه چیل اوت یک کافه یخی!

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

کافه یخی دبی:

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما وجود اینکه آب و هوای دبی همیشه گرم است، اما یک کافه رستوران یخی در آن ساخته شده است. کافه ای که به آن کافه چیل اوت دبی گفته می شود و محیطش به قدری سرد و فضایش به قدری یخی است که شما در آن یادتان می رود که در شهر دبی حضور دارید و فکر می کنید که به کوه های آلپ سفر کرده اید!

معرفی کافه یخی چیل اوت:

کافه چیل اوتی که در دبی قرار دارد به‌عنوان اولین رستوران و کافی شاپ یخی دبی در خاورمیانه شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۷ میلادی در دبی افتتاح شد و خیلی زود به دلیل متفاوت بودنش به شهرت جهانی رسید. این رستوران علاوه بر متفاوت بودنش به دلیل دمای آن، ماهیت گردشگری و جذب توریست هم دارد. به‌خصوص که این رستوران در دبی قرارگرفته است که دمای آنجا بسیار گرم و طاقت ‌فرسا است و همین موضوع گردشگران را جذب می‌کند که چندساعتی را در مکانی با هوای سرد و خنک بگذرانند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی رستوران یخی دبی بازسازی شد و با کمک قطعات یخ طراحی گردید.

نکته‌ای که می‌تواند برای تمام کسانی که به این رستوران می‌روند، جالب باشد این است که میزها و صندلی‌های رستوران هم از یخ ساخته‌شده است.

رستوران یخی دبی سالن داخلی آن روشن است ولی دمای آنجا زیر صفر در نظرگرفته شده است. و دلیل این موضوع، این است که تمام وسیله‌ها و دکوراسیون آنجا به‌صورت یخ بمانند و آب نشوند و اینکه گردشگران و بازدیدکنندگان وقتی از هوای گرم و شرجی دبی به آنجا می‌روند تفاوت را احساس کنند.

به همین دلیل وقتی می‌خواهید وارد سالن رستوران یخی شوید، اول باید در منطقه بافر که دمای هوای آنجا ۵ درجه سانتی‌گراد است چند دقیقه صبر کنید تا دمای بدن شما مقداری با محیط هماهنگ شود .

یک موضوع جالب این است که وقتی می‌خواهید از منطقه‌ی بافر به داخل رستوران یخی بروید، لباس‌های گرم که شامل یک کاپشن، دستکش پشمی، کفش و اگر جوراب نداشتید، به شما جوراب داده می‌شود تا در هوای منفی شش درجه سالن رستوران یخی احساس ناخوشایندی نداشته باشید.

نورپردازی و معماری رستوران یخی دبی:

سالن رستوران یخی ازلحاظ معماری از یخ، شیشه و فولاد ترکیب و ساخته‌شده است که نورپردازی این مکان کوچک بسیار حرفه‌ای انجام شده است. نورپردازی موجود در سالن، زیبایی خاصی را به محیط می‌دهد و همه‌ی این عناصر به شکل هوشمندانه‌ای برای ایجاد یکی از بهترین سالن‌های یخی جهان باهم جمع شده‌اند. و نورپردازی خاص این سالن ویژگی منحصربه ‌فرد بودن را برای این سالن ایجاد کرده است. و همه‌ی قسمت‌های رستوران از قالب‌های بزرگ یخ ساخته‌شده است.

به همین دلیل دمای هوای داخل کافه همیشه باید پایین باشد تا یخ‌ها از بین نروند.

معماری این رستوران به صورتی است که سقف رستوران به شکل یخ‌های سقفی و قندیل طراحی‌شده و در گوشه‌های رستوران، مجسمه‌های یخی قرارگرفته‌اند. و همه‌ی بخش‌ها مانند میزها و صندلی‌ها و قسمت پذیرش رستوران همه آن‌ها با یخ ساخته‌ شده‌ اند.

 

منوی کافه یخی :

وقتی که شما به عنوان یک مهمان وارد کافه یخی دبی می شوید، اول از همه به وسیله یک نوشیدنی خوش آمدگویی از شما پذیرایی می شود.

در رستوران یخی می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای مختلف ازجمله سوپ داغ، ساندویچ، آبمیوه، شکلات داغ، قهوه. چای، آب ‌نبات و انواع دسرها و شکلات‌ها. را سفارش دهید و میل کنید. جالب است بدانید که رستوران یخی دبی اولین سالن یخی در جهان است که غذای داغ و گرم را سرو می‌کند.

برگزاری جشن در کافه یخی :

یکی از مواردی که باعث جالب تر شدن این کافه شده، این است که امکان برگزاری جشن و مهمانی در آن مهیا شده است. شما می توانید دوستان یا اعضای خانواده خودتان را برای برگزاری یک جشن تولد یا هر مناسبت دیگری به کافه چیل اوت دبی دعوت کنید. حتی می توانید این کافه را به مدت یک ساعت یا بیشتر اجاره کنید تا در آن رویداد خاصی را برگزار کنید یا عکاسی و فیلمبرداری عروسی یا هر مناسبت دیگری را در آن انجام دهید. مثلا اگر به دنبال عکس های عروسی خیلی خاص هستید، می توانید برای عکاسی عروسی خود به کافه یخی دبی مراجعه کنید.

مکان کافه یخی دبی:

رستوران یخی دبی در طبقه همکف مرکز خرید تایم اسکوئر در کنارپیست اسکی دوبی و در حاشیه بزرگراه شیخ زاید قرار دارد و برای رفتن به این مکان به‌غیراز استفاده از تاکسی و برای صرفه‌جویی در هزینه رفت ‌وآمد می‌توانید با مترو به ایستگاه NoorBank بروید و ادامه مسیر را با تاکسی تا مرکز خرید بروید؛ این کافه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ باز است و همچنین زمان لازم برای بازید از این کافه بین ۱ تا ۲ ساعت است.

______

گردآوری:مرسده رنجبر

اگر به بخش گردشگری علاقه مندید، از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید:

مرتفع ترین رستوران دنیا

maahkhatoon97 

___________________

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt