چشم لندن،یکی از پرطرفدارترین جاذبه های لندن

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

چرخ هزاره که تحت عنوان نام چشم لندن (London eye) نیز شهرت دارد، یکی از زیباترین و پرطرفدارین جاذبه های دیدنی لندن می باشد. اینجا جایی است که سالانه میلیون ها نفر را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

این چرخ و فلک تا سال ۲۰۰۶ عنوان بلندترین چرخ و فلک جهان را داشت تا اینکه در همین سال این عنوان به چرخ و فلک ستاره ی نانچاگ رسید.

برای رفتن به این مکان دیدنی می توانید از مترو استفاده کنید. نزدیک ترین متروی لندن به چرخ و فلک چشم لندن ایستگاه متروی واترلو می باشد. البته دسترسی سواره و پیاده نیز به این چرخ و فلک وجود دارد اما باید زمان های پیک و نزدیک ترین دستری ها را بصوت آنلاین حتما بررسی و کنترل کنید.

چرا چشم لندن معروف است ؟

هنگام سوار شدن بر روی چشم لندن، می توانید تقریباً تمام مناطق شهر و جاذبه های معروف اطراف را ببینید: باغ های جوبیلی، بیگ بن، کاخ باکینگهام، کلیسای جامع سنت پل و … جای تعجب نیست که اغلب به آن “راهنمای اطراف لندن” می گویند.

علاوه بر این، چرخ مشاهده به عنوان نماد ملی در نظر گرفته می شود که مظهر موفقیت تکنولوژیکی بریتانیای کبیر در آغاز قرن بیست و یکم است. همچنین این چرخ و فلک مجهز به ۳۲ کابین شیشه ای بوده و هر کابین نماد یک محله از لندن است.

موضوع جالب این است که این کابین ها، فضای کافی برای ۲۵ نفر را دارند. بنابراین، ۸۰۰ نفر می توانند از سواری بر روی یک چرخ لذت ببرند. چرخش کامل ۳۰ دقیقه طول می کشد و با سرعت ۲۶.۴ سانتی متر بر ثانیه حرکت می کند.

ویژگی بی نظیر چشم لندن

معمولا چرخ و فلک های سایر شهرهای دنیا به گونه ای است که صندلی های آن ها لغزش دارد اما محفظه های چشم لندن به گونه ای ساخته شده که به سطح بیرونی چسبیده و مسافران به هیچ عنوان احساس لغزش نمی کنند و با کمال آرامش می توانند نمای ۳۶۰ درجه هر لندن را مشاهده کنند.

داخل این محفظه ها سیستم های گرمایشی و سرمایشی وجود دارد تا در روزهای سرد و گرم مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.

چشم لندن در برخی از روزهای سال مانند کریسمس و سال نو تعطیل است بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از مراجعه حتما آخرین اطلاعات و اخبار را از سایت آن بررسی و چک کنید. لازم به ذکر است علاوه بر بازدید از بزرگترین چرخ و فلک اروپا می توانید با استفاده از قایق های رود تیمز از جاذبه های دیگری مانند برج لندن ، کلیسای وست مینستر و تاور بریج نیز دیدن کنید.

بهترین زمان رفتن به چشم لندن

برای رفتن به چشم لندن، به آب و هوای صاف نیاز دارید تا از مناظر لذت ببرید. همانطور که همه ما می دانیم، همیشه نمی توان به آب و هوای لندن اعتماد کرد. بنابراین اگر می توانید، بهتر است رزرو را تا زمان نزدیک تر بگذارید تا بتوانید آب و هوا را بررسی کنید. بدیهی است که اگر در فصل شلوغی سفر می کنید، این کار لزوما امکان پذیر نیست زیرا ممکن است بلیط ها از قبل فروخته شده باشند.

انتخاب بین رفتن به چشم لندن در شب یا در روز یک انتخاب شخصی است. من شخصاً فکر می کنم که گرگ و میش یک زمان جادویی است، همانطور که خورشید غروب کرده و چراغ های شهر در حال روشن شدن هستند. برخی از ساختمان‌ها واقعاً برجسته هستند، مانند خانه‌های پارلمان

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

برج امپایر استیت

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt