چشمه آب گرم گنو

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

بندر عباس از شهرهای مهمان خیز و مسافرپذیر کشورمان می باشد و علتش هم انواع تفریحات آبی است که گردشگران می توانند در دریای خلیج فارس و ساحل آن انجام دهند. جاذبه های دیدنی بندرعباس تنها به خلیج فارس و ساحل زیبای آن ختم نمی شود. یکی از جاذبه هایی که امروز مورد بررسی و مطالعه ی ما قرار گرفته است، چشمه آبگرم گنو بندرعباس می باشد.

دسترسی به چشمه آبگرم گنو

چشمه آبگرم گنو در مسیر جاده بندرعباس به سیرجان قرار گرفته و مسیر دسترسی به آن آسفالته می باشد و با رفتن به ارتفاع بالاتری از کوه گنو می توانید به یک هوای خنک تر و مطلوب تری دسترسی پیدا کنید، البته باید مراقب باشید و با احتیاط رانندگی کنید چون جاده تا بالای کوه کشیده شده است. درست است که جاده ی آسفالته بوده ولی پیچ در پیچ می باشد.


محوطه اطراف چشمه آبگرم گنو پر از درختان نخل بسیار زیبا و سرسبز است. پساب این چشمه پس از خارج شدن از استخرها، مانند رودخانه کوچکی پس از طی چند کیلومتر با آب نسبتا زیادی به صورت آبشار کوچک و جالبی به پایین سرازیر می شود.

منطقه حفاظت شده گنو دارای ۴۰ چشمه است که در تمام فصول سال آب مورد نیاز منطقه را تامین می کنند.

ویژگیهای چشمه آب گرم گنو

چشمه آبگرم گنو از آنجایی که دارای دمای بالای است و ترکیبات آب آن از کلر و هیدروژن سولفوره تشکیل شده است، در این صورت محیطی را فراهم کرده که حیوانات و گیاهان زیادی نمی توانند در آن زیست کنند، اما یک نوع ماهی به نام آوینیوس گینیوس در آن وجود دارد که در کل دنیا منحصر به فرد است و در هیچ جایی نمی توان آن را یافت.

از آنجایی که جریان آب چشمه گنو تند است و این ماهی هم کوچک و تند و تیزی هستند. بنابراین در بیشتر اوقات نمی توان این ماهی را از نزدیک دید، اما اگر در آب نهرهای این چشمه دقت کنید و مدتی منتظر بمانید، مطمئناً این ماهی کوچک و سریع را خواهید دید.

از جمله گیاهانی که مختص این نواحی هستند می توان به بادام وندلیو، مهرخوش و پامچال صخره ای اشاره کرد.

امکانات آبگرم گنو

این منطقه یک منطقه حفاظت شده می­باشد و زیبایی این چشمه باعث شده تا امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی در اطراف این منطقه ایجاد کنند. برای اینکه گردشگران بتوانند از آب این چشمه استفاده کنند، برای آنها در این منطقه دو استخر بانوان و آقایان تهیه کرده‌­اند. همچنین در این مجموعه چندین مجتمع اقامتگاهی وجود دارد که مسافران می­‌توانند در آنها به استراحت بپردازند.


آلاچیق­‌هایی نیز در اطراف چشمه تعبیه نموده­‌اند. تا گردشگران بتوانند در آنها بنشینند. و از فضای موجود لذت ببرند. علاقه­‌مندان به ورزش می­توانند. از پیست دوچرخه‌سواری این مجموعه استفاده کنند. از دیگر امکانات تفریحی این مکان می‌­توان به شهربازی و رستوران­‌های موجود در این مجموعه اشاره نمود.

جالب است بدانید.:

_ کوه گنو با ارتفاع ۲۳۴۷ متر ششمین کوه بلند. این استان به شمار می رود و همین خود دلیلی است. تا مانع از عبور بخارات آب دریا بشود. و در نتیجه هوای این منطقه شرجی است. معتدل بودن آب و هوای این کوه باعث می‌شود. که گردشگران زیادی به این منطقه سفر کرده. و ساعاتی را در آنجا سپری کنند. لازم به ذکر است که گنو به‌عنوان منطقه. حفاظت شده شناخته می ‌شود.

_ در فصل زمستان دمای آب چشمه های آبگرم گنو. در بندرعبارس حدود ۴۱ درجه ی سانتی گراد است. و تا ارتفاع یک متری بخار آب محدود را فرا می گیرد. که جلوه زیبایی به محیط می ‌بخشد.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید. از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

چشمه پلکانی

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt