پارک جنگلی سیسنگان

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

پارک جنگلی سیسنگان یکی از بهترین و جذاب‌ترین پارک های جنگلی در استان مازندران است. جنگل ها از جمله ارزشمندترین سرمایه های طبیعی هستند که به تعداد زیاد در شهرهای شمالی ایران می توان پیدا کرد. همچنین پارک های جنگلی از بهترین مکان های گردشگری در شهرهای شمالی هستند که گردشگران می توانند برای گردش و استراحت و تفریح به سراغ آن ها بروند.

با توجه به پوشش گیاهی فوق العاده و بی نظیری که پارک جنگلی سیسنگان دارد و همچنین امکانات رفاهی عالی و درجه یک آن باعث شده تا بسیاری از گردشگران برای بازدید از این مجموعه‌ بی همتا به پارک جنگلی سیسنگان مراجعه کنند.

این پارک با چه هدفی تاسیس شد؟

پارک جنگلی سیسنگان که در ابتدا با هدف حفاظت از گونه های نادر شمشاد و سایر گونه های گیاهی و جانوری تاسیس شد؛ اما به تدریج امکانات و جاذبه های دیگری به آن اضافه شد و این پارک را به یکی از مشهورترین پارک های جنگلی و ساحلی مازندران تبدیل کرد. البته سی سنگان هنوز تنها ذخیره گاه بزرگ شمشاد در ایران و خاورمیانه به شمار می رود و مساحت زیادی از پوشش گیاهی جنگلی و ساحلی را به خود اختصاص داده است.

آشنایی با پارک جنگلی سیسنگان

پارک جنگلی سیسنگان که در ۳۵ کیلومتری نوشهر قرار دارد، در سال ۱۳۴۴ و با پیشنهاد و طراحی مهندس آشتیانی ایجاد شد و نامش از آن زمان بر سر زبان ها افتاد. پارک جنگلی که از شمال به دریای خزر، از جنوب به کوه های البرز، از غرب به روستای توسکاتک و از شرق به روستای صلاح الدین کلا منتهی می شود و مساحت کلی آن ۶۰۲ کیلومترمربع است.

ساحل سیسنگان

بخش ساحلی دارای مساحتی در حدود ۳۰ هکتار می‌باشد که در حاشیه جاده قرار گرفته است که درختان و درختچه‌هایی چون توسکا، لرگ، بلوط، آزاد، لیلکی، انجیر، داغداغان، انار، ازگیل، سرخ ولیک، گوجه جنگلی، توت، سیاه تلو، سیاه ال و سیاه اربه در آن خود نمایی می‌کند.

امکانات ساحل سیسنگان

از امکانات موجود در بخش ساحلی سیسنگان می‌توان به آلاچیق‌های زیبا، کافه، رستوران، زمین ورزش ساحلی، پلاژ بانوان و آقایان اشاره کرد.

تفریحات ساحل سیسنگان

این بخش دارای مکانی برای تفریحات و ورزش‌های آبی مثل جت اسکی، شاتل دریایی و قایق سواری، ورزش‌های ساحلی همچون اسب سواری، ماشین سواری (کارتینگ) و والیبال ساحلی می‎باشد و علاوه بر موارد فوق الذکر مجموعه‌ای از بازی‌های رایانه‌ای را هم در خود گنجانده است.

جنگل سیسنگان

در حقیقت ساحلی که رو به روی جنگل سیسنگان قرار دارد را ساحل سیسنگان نام داده‌اند. جنگل و ساحل در حقیقت تنها به اندازه عرض جاده با یکدیگر فاصله دارند و این تقابل، واقعا مثال زدنی است. تصور کنید زمانی که در دل جنگل هستید، نسیم دریا به صورت شما می‌وزد. این واقعا حسی وصف نشدنی است که حتما باید آن را تجربه کنید تا متوجه شوید.

در پارک جنگلی سیسنگان پنج ایستگاه نگهبانی وجود دارد؛ علاوه بر آن،‌ گشت‌های امنیتی متعددی در آن حضور دارند تا جلوی هرگونه مشکل را بگیرند. امنیت بالای پارک جنگلی سیسنگان سبب شده است تا گردشگران بتوانند به آسودگی در آن کمپ بزنند و بخوابند. برپایی چادر در طبیعت و لذت از فضای جنگل در دل شب با داشتن اطمینان خاطر از لحاظ امنیت، بسیار جذاب و دلنشین خواهد بود.

بهترین زمان سفر

با توجه به این که تمام شهرهای شمال کشور دارای زیبایی خاص خود در همه فصول هستند، می توانید بر حسب سلیقه خود هر فصلی را که دوست دارید برای سفرتان به منطقه سیسنگان انتخاب کنید. در فصل بهار تا اوایل تابستان می توانید از سرسبزی و طبیعت بیشتری بهره مند شوید. اما به اواسط تابستان که می رسد هوای شرجی این منطقه شاید چندان خوشایند نباشد.

فصل های پاییز و زمستان نیز زیبایی های خاص خود را دارند و در فصل پاییز می توانید شاهد طبیعتی رنگارنگ باشید. در فصل زمستان نیز با توجه به سرمای هوا باید بسیار مجهزتر از فصول دیگر سفر کنید به خصوص اگر قصد شب ماندن در جنگل را داشته باشید. در زمستان و فصل سرما نیز لذت هایی از جمله خوردن چای داغ ذغالی، آش داغ و … را تجربه می کنید.

 

****

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید. 

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt