پارک جنگلی سراوان؛آرامش محض در طبیعتی بکر

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

از زیباترین و سرسبزترین پاک های جنگلی در استان گیلان پارک جنگلی سراوان رشت می باشد.

این پارک جنگلی یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین مکانهای گردشگری در اسـتان گیلان می بـاشـد و بـه خاطر موقعیت خوب و در دسـترسی که دارد همه ساله میزبـان گردشگران زیادی می بـاشـد و زیبـایی خود را بـه رخ همگان می کشـد.

پارک جنگلی سراوان کجاست؟

این پارک جنگلی در ۱۷ کیلومتری جاده رشت قزوین و در ضلع غربی اتوبان واقع شده است و جاذبه های دیدنی زیادی را در خود جای داده و مکانی امن و آرامش بخش برای تفریحات شما خواهد بود.

مساحت سراوان

مساحت کلی که این پارک به خود اختصاص داده است همانطور که در جدول بالا اعلام شد ۱۴۸۷ هکتار می باشد و بالغ بر نیمی از این مساحت زیر نظر اداره محیط زیست استان گیلان قرار دارد، ارتفاع پارک جنگلی سراوان رشت از دریا ۲۵۰ متر بوده و از همین شرایط آب و هوایی حاکم بر آن کاملا متفاوت با سایر پارکهای جنگلی شمال کشور است.

امکانات رفاهی پارک سراوان

برای رفاه حال گردشگران در داخل پارک امکانات رفاهی ایده آلی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به سطل های زباله، سرویس های بهداشتی، میزها و صندلی های متعدد برای استراحت در مناطق مختلف پارک، سکوهای ویژه پخت و پز، زمین های بازی ویژه بزرگسالان و خردسالان، بخش انتظامات پارک، آلاچیق ویژه استراحت، بخش هایی برای برپایی کمپ و چادر ، نمازخانه، فروشگاه، رستوران های محلی و سفره خانه های سنتی اشاره کرد.

دیدنی ها و تفریحات پارک جنگلی

دریاچه :

از زیباترین بخش های طبیعی داخل پارک سراوان دریاچه آن است که شما می توانید با اجاره قایق های تفریحی دو تا ۴ نفره از کنار درختان سر به فلک کشیده سراوان عبور کنید و همچنین کنار دریاچه محل مناسبی برای بر پایی کمپ بومگردی و تفریحی شما همراه با دوستان و خانواده است

جالب است بدانید در نگاه اول ممکن است مانند اغلب گردشگران دچار خطای دید شوید و این دریاچه را با چمنزاری سرسبز اشتباه بگیرید اما آنچه که شما به رنگ سبز بر پهنه ی دریاچه مشاهده می کنید در واقع خزه های آبی هستند که سطح دریاچه را به زیبایی تمام و صورت یکپارچه پوشانده اند.

باشگاه پینت بال جنگلی گیل:

یکی از جاذبه های گردشگری مفرح و هیجان انگیز. برای آن دسته از افرادی که عاشق هیجان و لذت بردن. از لحظه های شاد و پر تب و تاب هستند.، انتخابی عالی خواهد بود. شما می توانید. در باشگاه پینت بال گیل به وسعت ۱۲۰۰ متر مربع لحظات شاد. و خاطرانگیزی را همراه دوستان و همسفران تان به ثبت برسانید.

شما در کنار پینت بال می توانید. تفریحاتی چون سواری با موتورهای چهار چرخ و تیراندازی. را نیز در این پارک جنگلی تجربه کنید. که به نوبه خود بسیار مفرح و هیجان انگیز خواهد بود.

موزه میراث روستایی گیلان:

از دیگر جاذبه هایی که در پارک جنگلی سراوان واقع شده است. موزه میراث روستایی گیلان می باشد. که در واقع اولین اکو موزه ی گیلان به شمار می رود. در سرتاسر این موزه با وسعت. ۲۶۰ هکتار می توانید انواع خانه های محلی. و سنتی گیلان را مشاهده کنید. که با معماری جذاب و اصیل فضای جنگل را زیباتر کرده اند. و نمادی از تاریخ و فرهنگ اصیل گیلان را عیان می کنند.

چه فصلی برای سفر بهتر است.؟

در هر فصلی که به پارک جنگلی سراوان سفر کنید طبیعت تماشایی آن با جلوه‌های زیبای خود شما را جادو می‌کند. به طور کل بهترین فصل سفر به پارک جنگلی سراوان بهار و تابستان است که درختان سرسبز و آب و هوای مطبوع مسافران بسیاری را راهی این منطقه می‌کند.

اما از جلوه‌های سحرانگیز این جنگل. در فصل‌های دیگر هم نمی‌توان چشم پوشی کرد. پاییز که می‌شود .جنگل رخت رنگارنگش را می‌پوشد. و خش خش برگ‌ها در زیر قدم‌های طبیعت گردان. فضایی رویایی می‌سازد. در زمستان هم با بارش برف می‌توان. مناظری بدیع و متفاوت از طبیعت و درختان سپیدپوش را تماشا کرد .و غرق در لذت شد.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید. از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

آبشار نیاگارا یکی از شگفتی های زمین

 

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt