منطقه ی توریستی کمر، آنتالیا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

شهر آنتالیا و منطقه کمر به دلیل دارا بودن آب‌وهوای دلپذیر و استوایی و همچنین ساحلی دلپذیر ازجمله مکان‌های به‌ حساب می‌آید. که همه‌ساله تعداد قابل‌ توجهی از گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

سواحل کمر عالی و بی نظیر هستند.، یک عالمه ساحل جذاب با شن های طلایی در منطقه کمر و اطراف آن وجود دارد. که با هر سلیقه ای جور در می آیند. و برای گذراندن یک تعطیلات ساحلی بی نقص هستند.، توریستان می توانند با اقامت در منطقه کمر آنتالیا انواع ورزش های آبی را از پاراسیلینگ گرفته. تا جت اسکی و بنانا سواری و حتی غواصی و اسنورکلینگ را تجربه کنند.

به هر حال توریستان ماجراجو و دوستداران هیجان. مطمئنا از اقامت در منطقه کمر آنتالیا اظهار رضایت خواهند داشت. چراکه می توانند تمام وقت در سواحل کمر. مشغول تفریح و کسب تجربه های جدید باشند.

جاذبه ی شهر کمر

یکی از جاذبه های شهر کمر طبیعت بکر و زیبای آن می باشد. دریا، جنگل و کوهها نقطه مشترک کمر می باشند. براقی دریا، سرسبزی جنگل، موج هایی که سر در ساحل دارند.، پلاژهای زیبا از زیبائیهای وصف ناشدنی کمر می باشند. که هر شخصی برای یک بار هم که شده. آرزوی دیدن و لمس چنین منطقه ای را در خود می پروراند.

این ناحیه دارای سواحل بسیار زیبا تمیز و بکری می باشد. که جزء لیست پرچم آبی اروپا ( دسته بندی اروپا برای سواحل تمیز و زیبا ) قرار گرفته است. این منطقه از معدود نواحی اروپا می باشد. که امکان اجرای اسکی و شنا با همدیگر میسر می باشد.

محل قرارگیری :

محل قرارگیری منطقه کمر در خلیج آنتالیا و در نزدیکی رشته کوه توروس است. این منطقه زیبا که از سواحل بسیار زیبا تشکیل شده است. ، امروزه تبدیل به یکی از مناطق توریستی آنتالیا و ترکیه شده است.

علت نامگذاری منطقه کمر :

جالب است که بدانید رودخانه ای که در منطقه کمر آنتالیا جریان پیدا کرده است.، شبیه به یک کمربند است. و از همین جهت نام این منطقه از آنتالیا را کمر گذاشته اند.! چون در زبان ترکی کمربند یعنی کمر به همین دلیل نامگذاری. این منطقه تفریحی و گردشگری را کمر گذاشته اند. که بسیار هم در صنعت هتلداری پیشرفت های خوب داشته است.

دسترسی به کمر:

برای دسترسی به منطقه کمر آنتالیا اصلا کار سختی در پیش رو ندارید. به راحتی و با وسایل نقلیه عمومی می توانید. خود را به سواحل زیبای منطقه کمر برسانید.بری رسیدن به این منطقه گردشگری تنها یک ساعت در راه خواهید بود. و زمان زیادی را از دست نخواهید داد.در طول مسیر نیز می توانید از طبیعت بی نظیر این مسیر لذت ببرید.

منطقه کمر امکانات حمل و نقل عمومی بسیار کامل و پیشرفته ای دارد. و انواع وسایل نقلیه از جمله اتوبوس, مینی بوس, تاکسی, دالموش, اتوبوس های دریایی و… را برای جابجایی مسافران دارد.

وضعیت آب و هوای کمر:

واضح است که این شهر به دلیل قرار گرفتن. در کناره دریای مدیترانه دارای آب و هوای مدیترانه ای است. زمستان های این منطقه پربارش است.، اما سرد نیست. و تابستان های آن گرم و با میزان بارش کمتر است. در مجموع بهترین زمان برای سفر. به این منطقه حیرت انگیز فصل بهار است.، چرا که بارش در این زمان محدود بوده .و هوای کاملا مطبوعی. در انتظار گردشگران خواهد بود.

در مجموع سواحل کمر در بیشتر زمان های سال آرام بوده .که می توانید لحظاتی به یاد ماندنی را در آن تجربه کنید.

بهترین زمان بازدید چه موقع از سال است.؟

از ماه نوامبر تا آوریل زمان رکود فصل گردشگری است. و در ماه‌های ژانویه و فوریه هم ممکن است. باران ببارد اما در کل، بهترین زمان بازدید به این بستگی دارد که بخواهید چه‌کار کنید. اگر بخواهید کل روز را در ساحل دراز بکشید و این‌طوری خوش باشید، هر ماهی از اکتبر تا مه مناسب است اما برای برنزه و طلایی کردن پوستتان، بالاترین دماها در ماه‌های جولای تا سپتامبر ثبت می‌شوند.

اگر می‌خواهید به گردش و سیاحت بپردازید و فعال باشید، ماه‌های خنک‌تری مثل مه، ژوئن و اکتبر را انتخاب کنید.

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt