معرفی دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ی ترکیه

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

شهر وان یکی از بزرگ ترین شهرها در شرق ترکیه است و در آن آثار تاریخی بسیار زیادی وجود دارد. در اطراف دریاچه وان نیز آثار تاریخی زیادی وجود دارد. باید یک روز از برنامه سفرتان با بلیط هواپیما را به طور کامل برای بازدید از دریاچه و جاذبه های اطراف آن بگذارید.

دریاچه وان ترکیه یکی از اصلی ترین مناطق گردشگری در شهر وان می باشد که فاصله بسیار کمی نیز با مرز ایران دارد. اگر به دنبال یک سفر کوتاه مدت اما خاطره انگیز هستید، ما به شما سفر به این شهر و تماشا این دریاچه ترکیه را پیشنهاد می کنیم. در ادامه نیز می توانید اطلاعاتی در مورد این دریاچه را به دست بیاورید که شما را در سفر به این منطقه کمک خواهد کرد.

دریاچه وان ترکیه کجاست؟

این دریاچه در قسمت غربی شهر وان قرار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی این شهر محسوب میشود. دریاچه نمکی وان بر اثر فعالیت ‌های آتشفشانی که در طول سال ‌های متعدد انجام شده، شکل گرفته است و جزو یکی از زیباترین جاذبه‌ های گردشگری شناخته شده در جهان محسوب میشود.

جزئیاتی بیشتر از دریاچه وان

وسعت آن حدود ۳۷۵۵ کیلومتر مربع است. برای درک ابعاد این دریاچه بد نیست بدانید وسعت آن پنج برابر کلان شهری همچون تهران است! وان در شرق کشور ترکیه و در نزدیکی شهری به همین نام قرار گرفته است. جالب است بدانید شهر وان، مرکز استانی به همین نام محسوب می‌شود.

با رسیدن به دریاچه وان، حوالی آن کوه‌های بلندی را مشاهده خواهید کرد که ارتفاع برخی از آن‌ها یک کیلومتر را نیز رد می‌کند. آب‌های جاری از این کوه‌ها همراه با آب باران، اصلی‌ترین منابع تامین آب دریاچه به شمار می‌روند. این دریاچه از نظر برخی گونه‌های طبیعی منحصربه‌فرد است. برخی حیوانات آبزی موجود در آن فقط در این آب‌ دوام آورده و هیچ کجای دنیا وجود ندارند.

تفریحات در دریاچه وان ترکیه

تفریحات مختلفی در دریاچه وان ترکیه موجود هستند. بهتر است علاوه بر مشاهده مناظر دریاچه وان کمی هم به خوشگذرانی در داخل دریاچه بپردازید. در داخل دریاچه امکاناتی برای قایق سواری و ماهیگیری در نظر گرفته شده است. در فصولی که امکان شنا کردن در دریاچه وجود ندارد؛ یعنی فصل پاییز که هوا سرد است، شما می توانید به ماهیگیری در دریاچه بپردازید. علاوه بر این ها می توانید با قایق و کشتی های کوچکی که در ساحل دریاچه قرار دارند به گشت و گذار در جزایر دریاچه بپردازید. البته امکان عکاسی نیز وجود دارد. همچنین در فصول گرم سال که آب و هوا مساعد است می توانید به شنا و آبتنی در نواحی کم عمق دریاچه بپردازید.

مکان ‌های دیدنی شگفت ‌انگیزی وجود دارند که از مهم‌ ترین دلایل جذابیت این دریاچه محسوب میشود. در ادامه به معرفی این مکان ‌های زیبا و توضیحات مختصری در رابطه با هر یک می ‌پردازیم:

جزیره آکدامار

جزیره آکدامار که به عنوان دومین جزیره بزرگ دریاچه وان شناخته شده است، با داشتن طبیعتی زیبا و بکر و قرار گرفتن در کنار کلیسای تاریخی ارمنی نظر گردشگران را به خود جذب می‌ کند. صخره ‌های آهکی در قسمت غربی این جزیره مشاهده میشود، و دیدن آن برای گردشگرانی که تمایل دارند زمانی را به طبیعت گردی اختصاص بدهند، پیشنهاد میشود.

جزیره آدیر

جزیره آدیر به عنوان بزرگ ترین جزیره شهر وان شناخته شده است. کلیسای باستانی به نام سنت جرج با قدمت هفتصد سال در اونجا وجود دارد که به عنوان محلی امن در دوران نسل کشی ارامنه مورد استفاده قرار می‌ گرفته است.

جزیره جارپانک

از دیگر جزایر زیبا و دیدنی دریاچه شهر وان، جزیره جارپانک نام دارد که دارای طبیعتی زیبا و دیدنی همراه با آثار باستانی و بقایایی از کلیساهای تاریخی است. هر یک از جزیره ‌های دریاچه وان، زیبایی منحصر به فردی دارند و پیشنهاد می شود اگر زمان کافی برای گردش در شهر وان را دارید، حتماً از همه جزایر این دریاچه دیدن کنید.

جزیره کوش

در سال های دور، مردمانی در این جزیره سکونت داشتند که آثار تاریخی و بقایایی از سازه های باستانی به جا مانده بیانگر این موضوع است.
جزیره کوش، محل سکونت گونه‌ های مختلفی از پرندگان است، به همین دلیل با اسم جزیره پرنده نیز شناخته شده است.

شهر احلات

شهر باستانی و تاریخی احلات از نظر موقعیت مکانی در شمال دریاچه وان واقع شده است. این شهر به دلیل گورستان ‌های تاریخی واقع شده در اونجا که مربوط به دوره‌ های مختلف تاریخی پادشاهان ارمنی، مغول ‌ها، ایوبیان و صفویان است، شهرت دارد.

کلیسای آلتینساج

از زیباترین آثار تاریخی دریاچه وان، کلیسای آلتینساج نام دارد که در ضلع غربی دریاجه قرار گرفته است و یکی از قدیمی‌ ترین مکان‌ های دیدنی شهر وان محسوب میشود.

گورستان گواش

گورستان گواش از دیگر شهرهای ساحلی اطراف دریاچه وان است که در قسمت جنوبی آن قرار دارد. مهم ‌ترین دلیل معروف بودن گورستان گواش، وجود یک قبر هست که به یکی از اعضای حکومت ترکمنی قراقویونلو تعلق دارد.

بهترین زمان سفر به دریاچه وان

همان گونه که مستحضر هستید، منطقه وان ترکیه در بخش های مرتفع این کشور قرار گرفته است. به همین دلیل زمستان های بسیار سردی را تجربه می کند که برای سفر کردن به این شهر اصلا مناسب نیست. تابستان های وان آب و هوای معتدل تری دارد و گشت و گذار در دریاچه وان راحت تر بوده و آب و هوا برای شنا و آبتنی در دریاچه وان مساعدتر می باشد. البته فصل بهار نیز هوا نسبتا گرم است و در این فصل نیز می توانید به وان سفر کنید. اما پیشنهاد می کنیم، فصل زمستان و پاییز را برای سفر به این منطقه انتخاب نکنید.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

دریاچه چیتگر

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt