معرفی برج پیزا ایتالیا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

پیزا شهری تاریخی، کوچک و بندری در کشور ایتالیا است که به‌دلیل موقعیتش از شهرهای مهم اروپا محسوب می‌شود. این شهر میان گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و معماری از محبوبیت بالایی برخوردار است و سالانه افراد زیادی آن را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

دلیل این محبوبیت معماری‌ها و جاذبه‌های تاریخی و بی‌نظیری است که در دل آن قرار دارند. مجموعه پیزا یکی از این جاذبه‌ها محسوب می‌شود که برج پیزا را در خود جای داده است.

در واقع دلیل اصلی شهرت شهر پیزا، وجود برج کج پیزا در آن است. این برج به‌عنوان برج ناقوس در مجموعه پیزا قرار گرفته و به‌دلیل انحرافی که دارد، توجه علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است.

معرفی برج پیزا ایتالیا 

بُرج پیزا که بدلیل کج بودن آن شهرت یافته است در سال ۱۹۸۷ ساخته شد توسط معماران مشهور قرون وسطی ساخته شده است. برج پیزا بدلیل رقابت ثروتمندان و اشراف ایتالیا با یکدیگر ساخته شد که سرشناس‌ترین معماران آن زمان برای ساخت این اثر به کار گرفته شده بودند.

برج پیزا ۵۵ متر ارتفاع و ۷ ناقوس دارد و ۳۰۰ پله در آن برای بالارفتن از طبقات آن گذاشته شده است. روی برج پیزا ۷ ناقوس قرار داده شده است که هرکدام به معنی یک نوت موسیقی هستند اما بدلیل کج شدن برج پیزا ناقوس‌های آن به صدا در نمی‌آیند.

هدف از ساخت برج پیزا

برج پیزا، که در ابتدا به‌عنوان یک ناقوس برجی مستقل طراحی شده بود (در ایتالیایی campanile)، درنهایت به یک شگفتی افسانه‌ای تبدیل شد که تقریباً هزاران سال است با ریزش مقابله می‌کند. حدود سال ۱۰۰۰ یکی از چهار جمهوری ایتالیا بود که بر دریای مدیترانه حکومت می‌کرد.

پیزا قدرتمند و مرفه بود و مردم آن بسیار جاه‌طلب بودند. آن‌ها دریانوردی و تجارت می‌کردند و گروهی درگیر نبرد با سایر شهرهای ایالتی مجاور بودند. شهر پیزا ساخت این بنا را مایه فخر خود می‌دانست.

چرا برج پیزا کج است؟

در ابتدا تصور می‌شد که طرح اصلی برج کج بوده است؛ ولی با توجه به تحقیقات انجام شده توسط محققان و معماران کج بودن برج به‌دلیل نرمی و سست بودن زمین زیر پی و در نتیجه نشست پی تشخیص داده شده است. زمین این منطقه را عمدتا خاک رس، شن، ماسه ریز و صدف تشکیل می‌دهد.

لازم است بدانید که شهر پیزا بین رودخانه‌های آرنو و سرجیو قرار دارد و از آنجا که آب زیادی در خاک منطقه وجود دارد باعث کج شدن برج به‌سمت جنوب شده است.

نکاتی جالب در مورد برج پیزا

  • برج کج پیزا حدود ۱۴۷۰۰ تن وزن دارد و تعداد پله‌های آن ۲۹۷ پله است.
  • ساخت بنا حدود دو قرن طول کشیده است.
  • قبل از شروع مرمت بنا در سال ۱۹۹۰ شروع، برج با زاویه ۵.۵ درجه کج شده بود؛ پس از پایان عملیات مرمت انحراف به ۳.۹۹ درجه رسید.
  • موقعی که داخل برج می‌روید به‌وضوح انحراف آن را حس کرده و ممکن است حتی سرگیجه نیز بگیرید. چرا که برج شبیه یک منحنی به‌نظر می‌رسد.
  • براساس یک افسانه گالیلئو گالیله آزمایش‌هایش را در طبقات بالای این برج انجام داده است. او دو گلوله با جرم‌های متفاوت را از بالای این برج رها کرده تا این نظریه که سرعت سقوط اجسام از جرم‌شان مستقل است را ثابت کند.
  • طبق گفته مهندسان فرو رفتن برج کج پیزا از سال ۲۰۰۸ متوقف شده و تخمین زده شده است برج تا ۲ قرن دیگر محکم و استوار سر جای خود باقی خواهد ماند.
  • برج پیزا مجموعا ۲۰۷ ستون دارد. همین موضوع باعث شده تا برج از دور شبیه یک کیک چند طبقه به‌نظر برسد.

بهترین زمان سفر به برج پیزا

در زمان‌های مختلف سال دمای میانگین در پیزا بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت، غیر از مدتی کوتاه سرما در فصل زمستان در بیشتر سال هوا دلپذیر است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال احتمال دارد. اگر دوست دارید در گرم‌ترین ماه‌های سال سفر کنید، در ماه جولای، آگوست و ژوئن به این شهر بروید.

گرم‌ترین زمان سال در اوایل تا اواسط ماه آگوست (اواسط تا اواخر مرداد) با دمای میانگین ۳۰.۴ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۸.۴ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt