شیطان کوه لاهیجان

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

شیطان کوه لاهیجان، یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که به شمال کشور سفر می کنند. در این منطقه جاذبه های زیادی وجود دارد که شما می توانید یک روز کامل را به بازدید از آن ها اختصاص دهید.

شیطان کوه در امتداد سلسله جبال البرز واقع شده است و منظره ای بی نظیر دارد، به طوریکه وقتی از پایین به بالای کوه نگاه می کنید جز سرسبزی چیزی.نمی بینید. به شما پیشنهاد می کنیم وقتی که به این منطقه رسیدید ماشین تان را در همان محوطه پارک کنید و ادامه راه را پیاده روی کنید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید. اطراف شیطان کوه با درختان انار و گردو احاطه شده.است.

این کوه در گذشته به کوه شاه نشین معروف بود اما اکنون آن را با نام شیطان کوه می شناسند. عده از مردم و حتی گردشگران فکر می کنند که این نام ربطی به مسائل خرافاتی دارد در صورتی که نام این کوه هیچ ارتباطی با خرافه پرستی و شیطان پرستی.ندارد!

دلیل جالبی پشت این نام وجود دارد.

و آن هم این است که طبیعت شیطان کوه به صورتی است که وقتی به بالای ان می روید و از بالا به پایین نگاه می کنید، انگار که هیچ ارتفاع خاصی نیست و می توانید با دویدن به پایین برسید، در حالیکه با این کار چیزی جز سقوط و مرگ نسیب تان نخواهد.شد! در باورهای قدیمی شیطان چشم های آدم را کور می کند و یا او را گول می زند تا او خودش را پرت کند.

علاوه بر این روایت دیگری نیز برای نام‌گذاری این کوه وجود دارد.

گفته می‌شود که در کنار این کوه غاری قدیمی قرار دارد که بر اثر گذر زمان تخریب شده.است. شیخان و بزرگان هم این کوه را برای تفریح و خوش‌گذرانی خود انتخاب نموده و برای رفتن به کوه مجاور نیز از همین غار استفاده.می‌کردند. در این میان صدا‌هایی شبیه انعکاس صدای باد و عبور مرور بزرگان در این مسیر شنیده می‌شد که داستان‌هایی را در ذهن مردم و اهالی به وجود.آورد. کم‌کم شیخان کوه بر اساس همین صدا‌ها و داستان‌هایی که در رابطه با آن‌ها گفته می‌شود به شیطان کوه تغییر نام.داد.

علاوه بر آبشار زیبا و پرطرفدار شیطان کوه، این منطقه جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بام سبز:

محبوب‌ترین و شاید زیباترین بخش منطقه آبشار شیطان کوه، بام سبزی است که در بالای مسیر شیطان کوه قرار دارد. این محوطه دارای گذرگاهی است که مسیر پیاده‌روی و یا رفت و آمد با ماشین را فراهم کرده و در نهایت هم به بام و از طرفی دیگر به قسمت جنوبی پای کوه.می‌رسد. معمولاً گردشگران ترجیح می‌دهند که با پیاده‌روی در این قسمت، ریه‌های خود را از هوای مطبوع و دلنواز پر کنند و لحظات خوبی را برای خود رقم.بزنند.

با طی کردن این مسیر از قسمتی پلکانی عبور خواهید کرد که با گذشتن از آن به بام لاهیجان می‌رسید و علاوه بر هوای خوب می‌توانید از منظره حیرت‌انگیز آن هم استفاده.کنید. در این مسیر قطعاً می‌توانید از تماشای جنگل‌ها و باغات چای و همین‌طور شیروانی‌های خانه‌های سنتی و قدیمی در زیر پای خود لذت ببرید.

استخر شیطان کوه:

در پای این کوه استخری بزرگ وجود دارد که وسعت آن به ۱۷ هکتار نیز می‌رسد و ساخت آن هم به دستور شاه عباس صفوی صورت گرفته.است. در میان این استخر جزیره‌ای وجود دارد که با کمک یک پل به حاشیه جنوبی آن وصل شده.است. گفته می‌شود که شاه عباس صفوی در این قسمت قصری بزرگ برای اقامت خود ساخته است، اما امروزه هیچ اثری از آن.نیست.

تله کابین شیطان کوه:

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این کوه، تله کابینی است که به دو ایستگاه تقسیم می‌شود. ایستگاه اول مربوط به بام سبز بوده و ایستگاه دوم نیز به تاج خروس معروف است. در ایستگاه بام سبز این تله کابین غرفه‌های خوراکی و صنایع دستی بسیاری وجود دارد و در ایستگاه دوم هم کافی شاپی آماده خدمت‌رسانی به مسافران.است. فروشگاه صنایع دستی ایستگاه اول به فروش هنر‌های دستی بانوان این منطقه می‌پردازد و می‌توان محصولات آن‌ها را به عنوان بهترین گزینه برای سوغاتی در نظر.گرفت.

بهترین زمان سفر به آبشار شیطان کوه:

طبیعتاً با توجه به منظره زیبا و هوای خوب این منطقه، شما می‌توانید در تمام فصل‌های سال به سفر و بازدید از این منطقه اقدام کنید، اما توصیه ما این است که فصل‌های بهار و تابستان را در اولویت خود قرار.دهید.

کلام آخر

می‌توان گفت که به لحاظ آنکه شیطان کوه در منطقه‌ای شهری قرار دارد از دسترسی بسیار خوبی برخوردار است، به همین دلیل هیچ نگرانی‌ای در رابطه با اقامت برایتان وجود نخواهد.داشت. در این منطقه هتل‌های فجر و جهانگردی از امکانات خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در کنار هتل آپارتمان‌ها و ویلا‌های متنوع، گزینه‌های مناسبی به شمار.آیند.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

ماسال،بهشت گمشده ی گیلان

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts
نظرات/پیشنهادات

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt