سنترال پارک، پارکی بسیار مشهور در نیویورک

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

سنترال پارک نیویورک، پارکی بسیار مشهور در شهر نیویورک آمریکاست که حتما نام آن را شنیده‌اید یا تصاویری از آن را در فیلم‌های آمریکایی دیده‌اید. این پارک در سال ۱۸۵۸ در زمینی به مساحت حدود ۳۴۱ کیلومتر مربع به دست دو معمار هنرمند با نام‌های فردریک لاو المستد (Frederick Law Olmsted) و کالورت واکس (Calvert Vaux) ساخته شد.

این پارک بزرگ‌ترین فضای سبز آمریکا و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در بین مردم این کشور است که سالانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

ما را همراهی کنید تا در مورد سنترال پارک نیویورک اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

سنترال پارک، مستطیلی سبزرنگ در قلب شهر همیشه بیدار نیویورک است که امکان ساعاتی استراحت و استفاده از انرژی‌های طبیعت را در زندگی پرمشغله امروزی فراهم می‌سازد. 

این پارک در مدرن‌ترین شهر دنیا و در میان برج‌ها و آسمان‌خراش‌های بلند نیویورک ساخته شده و جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در خود جای داده است که عبارتند از:

آلیس در سرزمین عجایب:

آلیس در سرزمین عجایب، مجسمه‌ای برنزی برگرفته از داستانی به همین نام است که آلیس را به همراه دیگر شخصیت‌های داستان به دور میزی به شکل قارچ نشان می‌دهد. این مجسمه در سال ۱۹۵۹ توسط جرج دلاکورت (George DelaCorte) به سنترال پارک نیویورک اهدا شده و امروزه به عنوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن مورد استقبال قرار می‌گیرد.

بازدید از این مجسمه برای کودکان بسیار جذاب بوده و بزرگ‌سالان را نیز به یاد قصه‌های کودکی و روزهای خوش آن دوران می‌اندازد. 

قلعه‌ی بلوِدییِر:

این قلعه‌ی مینیاتوری در سال ۱۸۶۰ ساخته شده است. معنای واژه‌ی بلودییِر که در زبان ایتالیایی، “چشم انداز زیبا” است، دقیقاً در مورد این قلعه کرد یافته است. این قلعه به چشم انداز کلی پارک اشراف داشته و به ویژه استخر لاک پشت‌ها را به خوبی پوشش می‌دهد. البته در مجموع، قلعه بر فراز بلندترین نقطه‌ی سنترال پارک ساخته شده است.

این قلعه همه روزه از ده صبح تا پنج بعدازظهر، پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران است. البته روزهای کریسمس، عید شکرگذاری و سال نو استثنا بوده و در این روزها قلعه تعطیل است.

آب‌نمای بتسدا:

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک که پیشنهاد می‌شود حتما از آن بازدید نمایید، آب‌نمای بتسدا است. این آب‌نما در سال ۱۸۶۸ توسط اما استیبینز (Emma Stbbins) طراحی و در سال ۱۸۷۳ رونمایی شد. طراحی این آ‌ب‌نما به صورت یک فرشته بالدار برنزی است که ۴ فرشته کوچک در زیر آن دیده.می‌شوند.

این ۴ فرشته نماد اعتدال، پاکی، سلامتی و صلح هستند.

قایق سواری:

سنترال پارک نیویورک دارای یک دریاچه بزرگ است که امکان تفریحاتی چون قایق‌سواری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. این فعالیت مفرح همیشه پرطرفدار بوده است. بازدیدکنندگان می‌توانند قایقی اجاره کرده یا از سواری با گوندولا لذت ببرند.

این راهی رمانتیک و جالب برای گشت و گذار در پارک و لذت بردن از چشم انداز تماشایی آن.است. ضمن آنکه در این سفر دریایی می‌توان از باوبریج (Bow Bridge)، که دومین پل فلزی قدیمی در آمریکا است، نیز دیدن کرد، همچنین گشتی روی دریاچه واقع در پارک زده و در ماجراجویی‌ حواصیل‌، قو و دیگر مرغان ماهی‌خوار حاضر در پارک شرکت.کرد.

درشکه‌سواری:

در بخش جنوبی سنترال پارک نیویورک، بین خیابان‌های پنجم و ششم، درشکه‌هایی وجود دارد که علاقه‌مندان را در سفری کوتاه به دور این پارک، همراهی می‌کند.زمان درشکه‌سواری با توجه به مسیر انتخابی متفاوت بوده و از ۲۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

برخی از افراد نیز برای مراسم‌های رمانتیک خود مانند مراسم ازدواج، تولد یا حتی قرارهای عاشقانه، این درشکه‌ها را اجاره کرده و با اضافه کردن موسیقی و گل به آن، لحظات رمانتیکی و خاطره‌انگیزی را برای شریک خود می‌سازند. 

باغ شکسپیر:

این باغ که در دهه‌ی ۱۸۸۰ تأسیس شده، مملو از گونه‌های گیاهی متنوعی است که عمدتاً در آثار ویلیام شکسپیر شاعر و نمایش نامه نویس برجسته‌ی انگلیسی، به آنها اشاره شده.است.

به عنوان نمونه رزماری و بنفشه‌ی سه رنگ، اشاره‌ای است ضمنی به اوفلیا که یکی از شخصیت‌های حاضر در نمایشنامه‌ی هملت است. گفته می‌شود یکی از درختان توت سفیدی که در این باغ قرار دارد، قلمه‌ای است از درختی که در سال ۱۶۰۲ توسط “Brad of Avon” یا همان ویلیام شکسپیر کاشته شده.است. در تمام طول سال می‌توان از این باغ دیدنی دیدن کرد، گیاهان مختلف در فصول و ماه‌های متعددی به گل نشسته و فضا را با عطر و رنگ خود معطر و دلپذیر می‌کنند. پس بازدید از این باغ همیشه خاطره انگیز و به یادماندنی خواهد بود.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی طرقبه مشهد

 

گردآوری :صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt