ساحل شیشه ای

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

این ساحل  درآغوش پارک ایالتی مکریچر Mackerricher در نزدیکی فورت براگ کالیفرنیا قرار دارد.

همان‌ طور که از نامش پیداست. ساحل پر است از شیشه‌های دریایی صیقلی و درخشان که به نحو حیرت‌آوری نتیجه چندین سال ریختن زباله در منطقه است. امواج همیشه غلتان، این قلوه سنگ‌های شیشه‌ای را صیقل دادند و شکل گرد بی‌نظیری به آن‌ها بخشیدند.


علت وقوع و به وجود آمدن سواحل شیشه ای چیست؟

این ساحل شیشه ای از قبل چنین ظاهر زیبا و منحصر بفردی را نداشته است. و کاملا ساحلی شنی همانند دیگر ساحل های دوست داشتنی روی زمین بوده است. که توسط قدرنشناسی مردم منطقه، منطقه ای برای انباشت زباله ها شده بود. زباله ها به حدی زیاد شد که بالاخره مردم فورت براگ چشم باز کردن و دیدند ساحل از زباله هایشان اشباع شده است.

بعد از ۶۷ سال، اهالی این منطقه تصمیم گرفتند تا ساحل را از زباله هایی که در آن وجود دارد، پاکسازی کنند. که با تماشای آن چه دیدند. حیرت کردند. همه زباله ها به جز شیشه ها‌‌. جدا شدند اما شیشه هایی که در بین زباله ها بود‌. به مرور جذب زمین شده بودند و شکل خاصی به خود گرفته بودند.

تبدیل شیشه‌ها به ماسه‌های شیشه‌ای در ساحل:

بیشتر زباله هایی که دو قرن پیش در این محیط ریخته شده بود‌. شیشه‌های نوشابه و بطری‌های شیشه‌ای بود. از آن جا که آب اقیانوس شور است. و پی اچ بالایی دارد. به مرور زمان، خرده شیشه ها را نرم کرده است. و این خرده شیشه ها با آب دریا صیقل یافته اند.

در واقع اگر آب اقیانوس شیرین بود. هیچ وقت ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا به وجود نمی‌آمد. و همچنان زباله‌های بد شکل، در این ساحل وجود داشت.

رنگ ها از کجا می آیند؟

به طور مثال ممکن است ماسه های شیشه ای کبالت آبی، “یاقوت کبود” از موارد مانند شیشه های داروی آبی رنگ و بطری آبی شیشه های عطر ساخته شده باشند.
تکه های قرمز ممکن است. از بطری های عطر. چراغ خطر اتومبیل های قدیمی. فانوس و برچسب های شیشه ای قرمز ترافیکی و یا حتی برخی از انواع بطری های نوشیدنی قدیمی آمده باشد.

سایر رنگ ها صورتی و بنفش نیز ممکن است. در اثر واکنش با مواد معدنی آب مانند منیزیم و سلنیوم و یا نور خورشید اکساید شده و طیف های متنوعی از ماسه های رنگی را تولید کنند.
سبز و قهوه ای. از بطری های نوشیدنی و نوشابه و هر چیز دیگری که ممکن است به وجود بیایند .

سخن آخر
باید کمی به خودمان بیاییم و ببینیم داریم چه بلایی سر محیط زیست اطرافمان میاوریم. در این یک مورد شانس آوردیم که اقیانوس برنامه پاکسازی خود را به بهترین وجه ممکن انجام داد و ساحل شیشه ای پدید آورد ولی کوچکترین اشتباه ما ممکن است عواقب بسیار بد و جبران ناپذیری برای خودمان داشته باشد.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt