دیدنی های شهر استانبول

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

.شهر «استانبول» به‌عنوان پایتخت فرهنگی کشور «ترکیه»، به‌دلیل داشتن جاذبه‌ های گردشگری جذاب خود هر ساله میزبان گردشگران و مسافران زیادی از سراسر دنیا، به‌ویژه مسافران ایرانی قرار می‌گیرد.

استانبول تنها شهری است که در میان دو قاره قراردارد. این شهر اروپایی آسیایی قلب اقتصادی، فرهنگی و تاریخی ترکیه است. دیدنی های استانبول زیاد هستند و دلیل آن، پیشینه‌ی غنی تاریخی این شهر است.

جذابیت‌های زیاد و بی‌نظیر استانبول نیاز امروزی اغلب گردشگرانی که این مقصد را انتخاب می‌کنند، برطرف می‌سازد. دیدنی های استانبول از مساجد و کاخ‌ها گرفته، تا موزه‌ها و بازارهای تاریخی، همه نماد فرهنگ غنی این شهر دوست‌داشتنی. هستند.

در ادامه‌ی این مطلب به معرفی تعدادی از دیدنی های استانبول می‌پردازیم:

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول هزارتویی رنگارنگ و خاص است که مورد توجه گردشگران قرار دارد. هر قدمی که در مسیرهای پرپیچ و خم این بازار برمی‌دارید، بیشتر جذب زیبایی و حال‌و‌هوای خاص آن می‌شوید. در این بازار هرآنچه فکر کنید، پیدا می‌شود.؛ از فروشگاه‌های ادویه با کیسه‌های رنگارنگ زرد و قرمز و اخرایی گرفته تا فروشگاه‌هایی که پارچه‌های فاخر و گران. قیمت می‌فروشند.

این بازار شلوغ و رنگارنگ، نمونه کوچکی از سبک زندگی سنتی در استانبول است و فرهنگ این شهر را به‌خوبی نشان می‌دهد. هر گوشه از بازار توجهتان را جلب کند. از غرفه‌ها می‌توانید شیرینی تازه بخرید و صدای موسیقی بلند محلی را بشنوید. اگر این فرصت برایتان فراهم شود که از این بازار دیدن کنید، استانبول را در واقعی‌ترین و جذاب‌ترین حالت ممکن خواهید دید.

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی از قصرهای معروف امپراطوری عثمانی است که تا سال ۱۸۵۳ میلادی نیز به عنوان مرکز اداری این امپراطوری مورد استفاده قرار می گرفت. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته است که در سفر خود به استانبول می توانید. از آن دیدن کنید. این کاخ در سال ۱۹۲۴ به دستور آتاتورک تبدیل به موزه شد و بازدید از آن برای عموم آزاد گردید. توپکاپی هم اکنون از جذاب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که در آن می توانید آثار هنری و تاریخی بسیاری همچنین آثار متعددی از ایران را نیز مشاهده کنید.

برای بازدید از این کاخ در ناحیه اروپایی استانبول می بایست به محله سلطان محمد بروید. توپکاپی در فاصله ۵ دقیقه ای مسجد ایاصوفیه واقع شده است. که می توانید از بخش های مختلف آن بازدید کرده. و سفر خود به این شهر رویایی را لذت بخش. تر کنید.

مسجد سلیمانیه

بازدید کنندگان از مسجد سلیمانیه می گویند که زیبایی و آرامش آن به معنای واقعی الهام بخش است. این مسجد واقع در تپه سوم استانبول، در سال ۱۵۵۰ توسط سلطان سلیمان ساخته. شد. این مسجد واقعاً با شکوه است. و بهترین معماری اسلامی و بیزانس را به هم می آمیزد.

اما متاسفانه این مسجد طی سال ها آسیب هایی دیده است.، از جمله در طول جنگ جهانی اول، هنگام آتش سوزی در حالی که از آن به عنوان انبار اسلحه استفاده شده بود.، آتش گرفت و در اواسط قرن بیستم بازسازی شد. این مسجد با چهار مناره مشخص شده است. که نشان می دهد. توسط پادشاه و سلطان. سلیمان ساخته شده. است.

پارک ییلدیز استانبول

یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های آن، پارک ییلدیز (Yıldız Park) است. این پارک که در منطقه‌ی بشیکتاش شهر استانبول واقع شده.، زمانی اصلی‌ترین شکارگاه سلطان سلیمان بوده است. پس از گذشت مدتی از مهجوری این پارک، کاخ ییلدیز به دستور سلطان عبدالحمید دوم در اواخر قرن ۱۹ میلادی در این مکان بنا می‌شود. این کاخ درواقع بنایی کوچک درون پارک بود که سلطان عبدالحمید آن را بازسازی و مورد استفاده‌ی خود و اطرافیانش قرار داد.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستند از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

شهر بالن ها

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt