دبی مال؛ فراتر از یک مرکز خرید

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

در قلب شهر مدرن دبی (Downtown Dubai) مرکز خرید بزرگ و مشهوری به نام دبی مال وجود دارد. این مجتمع تجاری هم برای سرگرمی و هم برای خرید مناسب است. در حال حاضر حدود ۱۲۰۰  فروشگاه و ۱۶۰ رستوران و اغذیه‌فروشی در دبی مال فعال هستند. اینجا مکان خوبی برای تفریحات خانوادگی، دوستانه و چشیدن طعم خوش غذاهای مختلف است.

دبی مال:

 دبی مال از پروژه بسیار مهم و بزرگی بود که ساحت آن برای مالکان و مهندسان بسیار اهمیت داشت ، جالب است بدانید که این مرکز از معدود مجتمع های تجاری دنیا می باشد که تعداد طبقاتش مهم نبود چرا که آن قدر وسیع بود که هر سطح از آن دنیایی جداگانه داشت و باید با دقت فراوان ساخته می شد ، تنها مسئله مهمی که در ساخت دبی مال مد نظر بود ، این بود که تبدیل به جایی زیبا و راحت برای خانواده ها شود تا بتوانند در کنار هم باشند و لذت ببرند و مهندسان و معماران دبی مال با چالش هایی مواجه بودند ، اول این که تمامی بخش ها باید کاملا کارآمد و مفید و بدون کوچک ترین فضای پرت ساخته شوند و دوم این که همه چیز را طوری طراحی کنند که بازدیدکنندگان بیشترین لذت را از خریدشان ببرند ، بنابراین باید تمام امکانات در دسترس آن ها قرار بگیرد.

 

سوق:

یکی از مهمترین بخش های دبی مال سوق نام دارد. بازارهای سنتی عربی که یک نمونه آن در طبقه همکف واقع شده دارای فروشگاه های جذاب طلا و جواهر، پوشاک سنتی عربی، صنایع دستی و … هستند. از آنجایی که بیشتر مغازه ها در حوزه فروش طلا و جواهر فعالیت می کنند به این قسمت دبی مال بازار طلا نیز گفته می شود.

خیابان فشن:

اگر به دنبال جذاب ترین بخش خرید دبی مال هستید به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ خیابان فشن بروید. این قسمت ۴۴۰ هزار مترمربع مساحت دارد و بیش از ۱۵۰ فروشگاه برند پوشاک، ساعت، اکسسوری، جواهر، کفش، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی و … در آن فعالیت می کنند. از مهمترین و مطرح ترین برندهای خیابان فشن می توان به دیور، گوچی، شانل، ویکتوریا سکرت، آدیداس، نایکی و … اشاره نمود.

آکواریوم دبی مال:

یکی از هیجان انگیزترین جاذبه ها و دیدنی های دبی مال آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی است. این آکواریوم که جزو بزرگترین آکواریوم های دنیا محسوب می شود دارای مخزنی با حجم ۱۰ میلیون لیتر است. در سه بخش مخزن اصلی، تونل شیشه ای و باغ وحش زیر آب انواع ماهی های بزرگ و کوچک، زینتی، کمیاب و آبزیان متنوع در معرض نمایش قرار دارند.

پیست اسکیت روی یخ:

اگر به دنبال تفریحی متفاوت و خاص هستید، پیست اسکیت روی یخ دبی مال بهترین گزینه است. این پیست جذاب و منحصربفرد از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و در حد پیست اسکیت استاندارد المپیک وسعت دارد. پیست اسکیت روی یخ در طبقه همکف واقع شده و مکانی مناسب برای گذراندن اوقاتی به یادماندنی به همراه خانواده به شمار می رود.

آبشار:

از دیگر جاذبه های دبی مال می توان به آبشار ۲۴ متری اشاره نمود که سازه ای مصنوعی است. این آبشار دارای نورپردازی فوق العاده زیبایی است که در شب منظره تماشایی را ایجاد می کند. بر روی آبشار، آدمک هایی از جنس فایبرگلاس نصب شده که در حال شیرجه زدن به درون آب هستند. در اطراف این آبشار کافه هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای استراحت و سپری کردن لحظاتی آرامش بخش بهره ببرید.

پارک واقعیت مجازی:

اگر از علاقمندان به بازی های ویدیویی هستید فرصت حضور در پارک واقعیت مجازی دبی مال را از دست ندهید. در این پارک که جزو بزرگترین مجموعه های واقعیت مجازی در دنیا می باشد، انواع بازی های مهیج و سرگرم کننده به صورت تک نفره و چند نفره در ژانرهای مختلف ورزشی، ماجراجویی، ترسناک و … در دسترس قرار گرفته اند.

هیستریا:

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های دبی مال هیستریا نام دارد. این مکان در واقع یک اتاق وحشت با طراحی بسیار هنرمندانه و مهیجی است که برای دقایقی آدرنالین بدنتان را به اوج می رساند. اگر از دوستداران هیجان و ماجراجویی هستید می توانید در هیستریا شجاعت خود را محک بزنید.

دبی دینو:

وجود یک اسکلت دایناسور در طبقه همکف دبی مال گردشگران بسیاری را مات و مبهوت می کند. این اسکلت که جزو جالب ترین دیدنی های دبی نیز محسوب می شود فسیل یکی از دایناسورهای گونه دوتیرکی است که ۲۴ متر طول و ۷ متر ارتفاع دارد.

سینما ریل:

پردیس سینمایی دبی مال با ۲۶ سالن نمایش فیلم لوکس از دیگر جاذبه های این مرکز خرید و سرگرمی محسوب می شود. شما می توانید به روزترین فیلم های دنیا را با بهترین کیفیت و در محیطی راحت و عالی تماشا کنید. سینما ریل که در طبقه دوم قرار دارد، از سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته ای برخوردار است.

کیدزانیا :

کیدزانیا یکی از خاص ترین شهربازی های دنیا است که در طبقه دوم دبی مال قرار دارد. در این شهربازی همه چیز مانند یک شهر واقعی است اما خبری از بزرگترها نیست و بچه ها همه کاره شهر هستند. کودکان می توانند در این شهربازی نقش های مختلفی مانند پلیس، دکتر، آتشفشان و … را برعهده بگیرند و تجربه های بزرگی را بدست آورند.
در کیدزانیا ۷۰ شغل مختلف در نظر گرفته شده است که کودکان می توانند شغل مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از لحظات خوش و به یادماندنی این فضای لوکس و زیبا نهایت لذت را ببرند.

کافه ها و رستوران ها:

کافه ها و رستوران ها را می توان جزو محبوب ترین جاذبه های دبی مال در نظر گرفت. در این مجموعه حدود ۲۰۰ رستوران و کافه وجود دارد که با منوهای متنوع و هیجان انگیز میزبان گردشگران هستند. در این رستوران ها انواع غذاهای آمریکایی، چینی، ایتالیایی، فست فود، خاورمیانه ای، دریایی و … مطابق با هر سلیقه ای یافت می شود. از معروفترین رستوران ها و کافه های دبی مال می توان به رد لابستر، کارلوچیو، پی اف چانگز، فایو گایز، مک دونالد و … اشاره نمود.

دسترسی دبی مال:

برای رسیدن به دبی ما اگر بخواهید از اتومبیل شخصی استفاده نمایید ، از مرکز شهر دبی وارد خیابان دوحه می شوید و همین مسیر را تا جایی که به دبی مال در سمت راست خود برسید ، ادامه می دهید ، با مترو هم به راحتی می توان به دبی مال رسید و نزدیک ترین ایستگاه مترو به دبی مال ،برج خلیفه یا دبی مال ( Burj Khalifa/The Dubai Mall Station) می باشد وبعد از رسیدن به آن با اتوبوس های دبی مال به این مرکز می رسد ، همچنین دو خط اتوبوس دسترسی به دبی مال را آسان کرده اند و برای این که با اتوبوس به این جا بیایید یا باید از ایستگاه بازار طلای دیره سوار اتوبوس های شماره ۲۷ بشوید و یا از ایستگاه الغبیبه ، اتوبوس های شماره ۲۹ را سوار شوید.

رکوردهایی که این مرکز خرید به خود اختصاص داده شامل موارد زیر می باشد:

*بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان با مساحت ۱٬۱۲۴٬۰۰۰ مترمربع. (دومین مرکز خرید بزرگ جهان ۶۸۰ هزار مترمربع مساحت دارد و در پکن ساخته شده‌ است)

*جایگاه ۶ مرکز خرید بزرگ جهان از نظر مساحت قابل استفاده برای تجارت با مساحت ۳۵۰٬۰۰۰ مترمربع.

*دبی مال در اولین سال افتتاحش ۳۷ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب کرد. این بدین معناست که در هر هفته بیش از ۷۵۰٬۰۰۰ نفر به این مرکز خرید می‌آمدند.

*در سال ۲۰۱۰ جوایز استایل گرزیا (Grazia Style Awards) دبی مال را «بهترین مرکز خرید جهان» نامید.

*بزرگ‌ترین پنل آکریلیک جهان برای آکواریوم دبی با عرض ۳۲٫۸۸ متر، ارتفاع ۸٫۳ متر، ۷۵۰ میلی‌متر ضخامت و وزن ۲۴۵ تُن در این مرکز خرید واقع شده‌است.

*بزرگترین شیرینی فروشی جهان با مساحت بیش از ۹۳۰ مترمربع (۱۰٬۰۰۰ فوت‌مربع).

 

گردآوری: مرسده رنجبر

maahkhatoon97

اگر به بخش گردشگری علاقه مند هستید، از مقاله های قبلی ما دیدن کنید!

روی لینک زیر کلیک کنید:👇🏻

وارنا، مروارید دریای سیاه.

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt