جزایر فی فی تایلند بهشتی گمشده در پوکت

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

تایلند ، سرزمین زیبایی ها و جزیره های بکر و عجیب است ، سرزمینی که در آن جزیره به تعداد زیادی سر از آب بالا آورده اند و شکل عجیب آن ها باعث زیبایی این کشور گرم و شرجی شده اند ، نمی توان گفت چند جزیره در تایلند وجود دارد چرا که غیر قابل شمارش است گویی جزیره های این کشور زاد و ولد می کنند ، ولی از بین جزیره های زیبای تایلند جزیره فی فی جدا از همه و بهترین و زیباترین جزیره این کشور که زیر مجموعه پوکت است،.می باشد.

جزایر فی فی تایلند بین جزیره پوکت و غرب تنگه مالاکا قرار دارد. بزرگترین جزیره در بین جزایر فی فی جزیره «کو فی فی دون» است. این جزایر به دلیل مناظر زیبا و خیره کننده خود معروف شده و سالانه گردشگران زیادی به آن سفر. می کنند. سواحل جزیره و آب های زلال آن تحت حفاظت پارک ملی است. در حال حاضر، امکانات تفریحی آبی جزیره کو فی فی مثل غواصی سطحی و غواصی اسکوبا این جزیره را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کرده است.

با ماه خاتون همراه باشید تا از این جزیره بیشتر بدانید.

درباره جزیره فی فی پوکت

باستان شناسان می گویند جزیره فی فی ، خیلی خیلی قدیمی است به طوری که قدمت آن به زمان قبل تاریخ و زمانی که هنوز دایناسورها حکمرانان زمین نبوده اند ، باز می گردد و تایلندی ها بر این باوراند که نام فی فی برگرفته از ” Krabi ” که یعنی ” شمشیر “ می باشد و منظور از شمشیر همان است که وقتی این جزیره کشف شد ، از خاک بیرون کشیده شد ، همچنین می گویند که جزیره ” Phi Phi ” از یک اسم مالایی می آید و نام قبلی این جزیره ” Pulau Api-Api ” یعنی ” جزیره آتشین “.بود.

دسترسی به جزیره چگونه است؟

جزیره فی فی از آن جایی که کمی فاصله اش با پوکت زیاد است به طور معمول باید شخصی به آن رفت و سفر دسته جمعی ندارد ، برای این که به راحتی به این جزیره برسید ، بهترین کار این است که سوار بر کشتی های سریع السیر خصوصی شوید ، بدین ترتیب در عرض ۴۵ دقیقه به فی فی.می رسید.

و راه دیگر رسیدن به این جزیره ها استفاده از قایق ها و کشتی های عمومی است که قیمت بلیط آن ها کم تر است ولی مدت زمان مسیر دو برابر می شود.

جزایر تشکیل دهنده فی فی

کو فی فی دون ( Ko Phi Phi Don )

یکی از بزرگ ترین جزایر در میان جزیره های فی فی است و تنها همین فی فی دون قابل سکونت بوده و توریست ها از امکانات رفاهی آن لذت.می برند.

کو فی فی له ( Ko Phi Phi Leh )

در جنوب جزیره فی فی قسمت کوچک تری وجود دارد که هیچ ساکنی ندارد و تنها نگهبانان این قسمت وظیفه حفاظت و تمیز نگهداری این جزیره را.دارند. در این قسمت فیلم زیبایی نیز فیلم برداری شده است که بعد از آن با توجه به غیر مسکونی بودن این جزیره به توریستی ترین مناطق جهان تبدیل شده.است.

کو مای فای ( Ko Mai Phai ) جزیره بامبو

یکی دیگر از جزایر تشکیل دهنده فی فی دارای درختان بامبو زیادی است کو مای فای نام دارد و در قسمت شمالی جزیره فی فی دون واقع شده.است. در این قسمت امکان غواصی و شنا نیز وجود دارد.

کو یونگ ( Ko Yung )

جزیره ای در شمال جزیره فی فی دون که از ساحلی سنگی و ساحلی شنی کوچک تشکیل شده است، حتما در این ساحل ها با کفش یا صندل قدم بگذارید زیرا روی این شن های ساحلی مرجان و جوجه تیغی های دریایی وجود دارند به پا آسیب.می زنند.

بی دا نوک ( Bida Nok ) و بی دا نای ( Bida Nai )

دو جزیره آخر از جنس سنگ آهک در جنوب جزیره فی فی له واقع شده اند و در به وجود آمدن جزیره اصلی فی فی نقش.داشته اند.

تفریحات جزایر فی فی:

غذاهای فی فی

لذت بردن از غذاهای فی فی یکی از بهترین تجربه های این سفر.است. مهمترین غذای این منطقه غذاهای دریایی است که موجودات دریایی را در طول روز صید می کنند و به دلخواه شما هر کدام را بریتان پخت می کنند، به غیر از رستوران های دریایی، مکان های دیگری هم برای ارائه غذاهای تایلندی و اروپایی وجود.دارد.

اما لذت واقعی طعم غذاهای فی فی وقتی است که گوشه و کنار این جزیره را بگردید و محل هایی را پیدا کنید که در آن غذاهای محلی فی فی سرو.می شود.

قایق های کشیده جزایر.

اگر شما تنها برای یک روز به جزایر فی فی در پوکت می آیید، این تفریح و ورزش باید در فهرست بایدهایتان قرار گیرد. این مقصد که برای سفری یک روزه کاملا مناسب است، با آب شفاف دریا و هوای گرم و مطبوعش، شانس شما را برای دیدن موجودات دریایی رنگارنگ و بسیار هیجان انگیز دوچندان.می کند.

غواصی

غواصی در «کشتی گردشگری کینگ» یکی از بهترین مکان‌های غواصی در فی فی است. این کشتی مسافربری سال ۱۹۹۷ در صخره‌‌های دریایی «آنِمون» گیر کرده و غرق می‌شود. از آن زمان تاکنون، این کشتی به سکونتگاه محبوب حیات وحش زیر آب مانند دلقک ماهی، نیزه ماهی، ماهی تن و کوسه‌های خالدار تبدیل شده.است.

غذا دادن به کوسه‌ها هم یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب برای سفرهای روزانه به فی فی است. اغلب در اوایل صبح به کوسه‌ها غذارسانی می‌شود و شما می‌توانید به کوسه‌های خالدار و کوسه‌های باله سیاه کوچک غذا بدهید.

آب و هوای جزیره در چه زمانی بهتر است؟

آب و هوای جزایر زیبای فی فی بسیار شبیه به پوکت و کرابی است و در تمام طول سال گرم و مرطوب می باشد و از تمام دنیا به دیدن آن.میایند.

از ابتدای آبان ماه تا ابتدای اردیبهشت بیشترین مسافرت ها به فی فی اتفاق می افتد و می توان گفت آبان تا اردیبهشت زمان مناسب مسافرت به فی فی. است.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

ساحل مخفی جزیره ی ماریتا

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt