ترابزون، بهشت ترکیه

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

ترابزون Trabzon شری زیبا و جذاب در کنار سواحل دریای سیاه ترکیه است که به همراه شهر وان و ارزروم گزینه های خوبی برای سفر ارزان و زمینی هستند. ترابزون همیشه در معاملات سیاسی و تجاری ترکیه اهمیت بالایی داشته است. از آنجایی که جاده ابریشم از این شهر عبور می‌کرده، باعث شد تا همواره ترابزون موقعیت تجاری خوبی داشته باشد به طوری که رَد پای تاجران ایرانی، قفقازی و اروپایی‌ها به‌خصوص تجار ایتالیایی در ترابزون دیده می‌شود.

ورود اقوام مختلف با زبان های گوناگون به شهر ترابزون باعث شد تا فرهنگ و زبان مردم این شهر تحت تاثیر کشورهای دیگر قرار بگیرد، به‌گونه‌ای که گویش و لباس‌های مردم ترابزون با شهرهای دیگر ترکیه بسیار متفاوت است.

در حال حاضر نیز ترابزون یکی از مراکز تجاری مهم و بین‌المللی ترکیه محسوب می‌شود.

ترابزون کجاست؟

ترابزون در شمال شرقی ترکیه و نزدیک به مرز گرجستان است. برای رفتن به این شهر اگر مسیر هوایی را انتخاب کنید باید از یکی از شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، بورسا و آدانا با هواپیما به مقصدتان بلیت تهیه نمایید و به فرودگاه ترابزون بروید. با خودروی شخصی هم می‌توانید از مرزهای بازرگان، سرو و رازی وارد ترکیه شوید و مسیر را به سمت ترابزون ادامه بدهید. امکان سفر به این شهر با تاکسی و اتوبوس از شهرهای دیگر ترکیه نیز وجود دارد.

آیا ترابزون برای زندگی مناسب است؟

ویژگی های بسیاری وجود دارد که ترابزون را به مقصد مورد علاقه برای زندگی تبدیل کرده است و همین ویژگی ترابزون را به یکی از شهر های مهم توریستی تبدیل کرده است. این ویژگی ها عبارتند از:

  • کلیه خدمات و امکانات حیاتی
  • دانشگاه های دولتی و خصوصی
  • استراحتگاه ها و تفرجگاهای متعدد
  • ساحل زیبا همراه با بازی های دریایی
  • بیمارستان ها و فرودگاه

دولت شبکه های زیرساختی خود را برای ورود بیشتر گسترش داده و هزاران کیلومتر جاده مدرن ساخته است که در کشورهای پیشرفته اروپا چنین چیزی به ندرت دیده می شود.

هزینه ی اقامت در شهر ترابزون

در شهر ترابزون خیالتان بابت اقامت باید راحت باشه چرا تعداد هتل های موجود در این شهر بالاست و هر کدامشان بنابر انتظاراتی که شما از هتلتان می خواهید داشته باشید بسیار مناسب است. لازم است بدانید هزینه اقامت در این شهر به نسبت دیگر شهرهای ترکیه مقرون به صرفه تر است.

جاذبه های گردشگری ترابزون

شهر ترابزون ویژگی منحصر به فرد خود را مدیون طبیعت زیبایش می‌باشد که منشا آن را باید در دریای سیاه جستجو کرد. طبیعت‌گردی حرف اول را در تور ترابزون می‌زند به همین دلیل گردشگرانی که به شهر ترابزون سفر کرده اند به آن لقب بهشت ترکیه را داده اند. با وجود زیبایی های شهر ترابزون، جاذبه های تاریخی فراوانی در این شهر وجود دارد که از دوره حضور یونانیان تا امپراتوری عثمانی و تاریخ معاصر ترکیه در این شهر ساخته شده اند.

در ادامه این قسمت، دیدنی های معروف ترابزون را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

قلعه تاریخی ترابزون، مسجد اوزون گول، ایاصوفیه ترابزون، مسجد گلبهار خاتون، موزه شهر ترابزون، موزه تاریخ، موزه خط و مردم شناسی، صومعه سومولا، خانه آتاترک و منطقه تاریخی زاگنوس از مهمترین جاذبه های تاریخی ترابزون هستند.

جاذبه های طبیعی ترابزون

منطقه اوزون‌گول، پارک زگنوس (زاگنوس)، پارک آلتین دره، باغ گیاهشناسی ترابزون و پارک کال کامیلی Cal-Camili از مهمترین مناطق توریستی مناسب طبیعتگردی در تورهای ترابزون هستند.

پارک های آبی ترابزون

در شهر ترابزون پارک های آبی و مجموعه های تفریحی فراوانی وجود دارد. پارک آبی دلیتکاشی Dilektaşı، تایلی ریزورت هتل Tily Resort Hotel، دهکده تعطیلات دلیکتاش Dilektaşı Tatil Köyü مراکز تفریحی ترابزون هستند که دارای استخر و پارک آبی می‌باشند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که بیشتر هتل های ترابزون نیز مجهز به استخر هستند و یا مشرف به ساحل می باشند.

مراکز خرید ترابزون

وقتی نام خرید در تور ترکیه به میان می آید، بدون معطلی به یاد شهر استانبول ترکیه می افتیم. در سال های اخیر گردشگران ایرانی و تاجران که به دنبال خرید اجناس مورد نظرشان هستند به جز استانبول به شهرهای وان و ترابزون نیز به عنوان گزینه های دیگر خرید فکر می‌کنند. در شهر ترابزون بازارهای محلی و پاساژهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای خرید سوغات مورد نظرتان به آنها مراجعه کنید.

بهترین زمان سفر به ترابزون

ترابزون در منطقه ای مرطوب و نیمه گرمسیری با بارش‌های فراوان قرار دارد و آب و هوای آن بسیار مطبوع و بی‌نظیر می‌باشد. بهار و تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به ترابزون است. اواخر پاییز و زمستان بارندگی‌های شدید در ترابزون صورت می‌گیرد و بیشتر روزهای زمستان این شهر پوشیده از برف می‌شود.

 

اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

سد مونتیسلو کالیفرنیا

 

گردآوری:صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt