آکواریوم اصفهان؛ لمس اعماق اقیانوس ها

 در آشنایی با توریستی ایران, گردشگری

شاید تا همین چند وقت پیش آوردن دنیای زیر آب به‌روی زمین خیالی بیش نبود؛ اما حالا آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان ورود به دنیایی متفاوت و هیجان‌انگیز را برای‌ شما فراهم کرده است. در این دنیا می‌توانید شاهد آبزیان باشید و حرکات آن‌ها را رصد کنید. در این دنیای ۴۰۰۰ مترمربعی وارد تونلی می‌شوید که در عمق ۷ متری زمین قرار دارد و با آکواریوم‌های غول‌پیکر احاطه شده است.

آبزیان رنگارنگ به این سو و آن سو می‌روند و شما می‌توانید بدون نگرانی آن‌ها را ببینید. از ماهی‌های کوچک رنگی گرفته تا کوسه‌های خطرناک و نادر؛ همه و همه پیش چشم شما قرار می‌گیرند و تجربه‌ای حیرت‌انگیز را به شما تقدیم می‌کنند. البته همه چیز به دیدن ماهی‌ها ختم نمی‌شود، فعالیت‌های هیجان‌انگیزتری نیز وجود دارند که ساعاتی فراموش‌نشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

چرا باید به بازدید آکواریوم اصفهان برویم؟

آکواریوم اصفهان، اولین آکواریوم تونلی ایران است که علاوه بر مدرن و مجهزبودنش، صدها نوع آبزی زیبا و نادر شامل ماهی‌ها، کوسه‌ماهی‌ها و… را در دل خود جا داده است. این آکواریوم که در شهر باستانی اصفهان واقع شده است و به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی و تفریحی آن به شمار می‌رود. یکی دیگر از دلایلی که بهتر است در سفر به اصفهان از آکواریوم آن بازدید کنید، قیمت مقرون‌به‌صرفه بلیط آن نسبت به بلیط سایر آکواریوم‌ها در سطح جهان است.

آکواریوم اصفهان کجاست؟

آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان این شهر واقع در خیابان الفت قرار دارد؛ خوشبختانه دسترسی به این پارک از طریق اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها به آسانی امکان‌پذیر است. به‌طوری‌که حتی اگر با خودروی شخصی به این شهر سفر کرده‌اید به آسانی می‌توانید به این آکواریوم بروید و برای دسترسی به آن با چالشی روبه‌رو نشوید.

بازدید از این آکواریوم در تمام روزهای هفته (به جز تعطیلات رسمی) از ساعت ۹ صبح الی ۶ بعدظهر امکان‌پذیر است.

آکواریوم، چه زمانی و کجای اصفهان ساخته شده است؟

آکواریوم بزرگ اصفهان با مشارکت شرکت اوشن‌آکواریوم ترکیه ساخته شد و در بهمن ۱۳۹۷ افتتاح شد. شروع این پروژه، با ۵۰درصد سهم ایران در اصفهان، منطقه جنگلی ناژوان، کلید خورد. موقعیت جغرافیایی آن نزدیک باغ پرندگان اصفهان است و همین موضوع باعث شده است بتوانید این مسیر را پیاده بروید.

همچنین پارک ناژوان، یکی از پارک‌های تفریحی و مجهز این شهر است که اصفهانی‌ها به آن «ناژون» یا «ناژنان» می‌گویند. در این باغ فضاهایی چون تله‌سیژ، زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه‌سواری، اسب‌سواری، قایق‌رانی و محوطه دوچرخه‌سواری فراهم شده و برای عموم قابل استفاده است. بنابراین با بازدید از آکواریوم اصفهان، تفریح در پارک ناژوان نیز نصیبتان می‌شود.

تونل آکواریوم اصفهان

وقتی برای بازدید از آکواریوم به پارک ناژوان می‌روید، بعد از عبور از ورودی شیب‌دار آکواریوم و تهیه بلیط، به راهروی شیب‌دار دیگری راهنمایی می‌شوید که به ورودی اصلی آکواریوم منتهی می‌شود. آکواریوم تونل‌شکل است و در عمق ۶ متری زمین با ۳۵ متر طول ساخته شده است. این آکواریوم از ۳۳ آکواریوم زیرمجموعه شکل گرفته و ۱۰۸۰ مترمکعب آب را در خود جای داده است.

جالب است بدانید:

در آکواریوم اصفهان حدود ۶,۵۰۰ موجود آبزی زندگی می‌کنند که شامل ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی‌های پنج قاره جهان می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود ۱۰۰ موجود زنده از آبزیان داخل این آکواریوم از خطرناک‌ترین، نادرترین و عجیب‌ترین گونه‌های ماهیان به شمار می‌روند؛ همچنین ۶ نوع کوسه نیز در تونل آکواریوم اصفهان زندگی می‌کنند.

در آکواریوم اصفهان علاوه بر بازدید از ماهی‌ها و آبزیان، تفریحات هیجان‌انگیز دیگری نیز در انتظار شما هستند که در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

لمس آبزیان و غذا دادن به آن‌ها:

یکی از امکانات فراهم شده در مجموعه آکواریوم اصفهان این است که بازدیدکنندگان می‌توانند در بخش آکواریوم‌های سرباز و حوضچه‌های مرجانی با پستانک، شیشه شیر و دست، به ماهی‌ها غذا بدهند و آن‌ها را لمس کنند؛ تجربه‌ای دوست‌داشتنی به‌خصوص برای کودکان که تبدیل به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی خواهد شد. این کار تحت نظارت مسئولان انجام می‌شود و برای کسب این تجربه، باید در زمان خرید بلیط ورودی، هزینه جداگانه بپردازید.

تماشای غذا دادن به ماهی‌ها:

غذا دادن به ماهی‌ها در آکواریوم اصفهان در هنگام ظهر انجام می‌شود. اگر در این زمان به این مجموعه بروید، با صحنه جالبی از حضور غواصان در آکواریوم روبه‌رو خواهید شد که در حال غذا دادن به آبزیان هستند.

گرفتن عکس یادگاری در استودیو عکس:

در مجموعه آکواریوم اصفهان، بخشی برای عکاسی تعبیه شده است. بخشی که می‌توانید در آن عکس‌های یادگاری بگیرید و به خانه ببرید. این مرکز عکاسی تنها مرکز در کشور است که به شما این امکان را می‌دهد.تا با بک‌گراند تونل آکواریوم، اقیانوس و انواع مختلف ماهیان اقیانوسی عکس بگیرید و آن را چاپ کنید. این تصاویر به‌صورت کروماکی هستند.و در پنج تا هفت دقیقه چاپ می‌شوند. برای ثبت هر عکس باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

خرید از فروشگاه هدایای آکواریوم اصفهان:

در پایان مسیر بازدید از آکواریوم اصفهان، فروشگاهی (گیفت شاپ) وجود دارد. که در آن، انواع محصولاتی چون عروسک‌های گوناگون و متنوع رنگی، پولیشی، ماهیان مختلف تاکسیدرمی، پازل‌های سه‌بعدی، پازل‌های ساده و غیره برای فروش عرضه می‌شوند؛ یادگاری‌ها و سوغاتی‌های جذابی که می‌توانید برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt