آشنایی با موزه مادام توسو آمستردام

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

آمستردام شهر زیبا و مملو از جاذبه، پایتخت و یکی از بزرگ ترین شهرهای هلند می باشد. در این شهر زیبا گنجینه های تاریخی و توریستی بیشماری وجود دارد که موزه مادام توسو آمستردام در راس این زیبایی ها قرار دارد. موزه مادام توسو آمستردام در میدان دام قرار دارد. این موزه شگفت انگیز در بالای یک فروشگاه بزرگ ساخته شده است که با وجود مجسمه ها و شخصیت هایی واقعی جذابیت خود را چند برابر کرده است.

با ما همراه باشید تا درباره موزه مادام توسو آمستردام کمی اطلاعات کسب کنید.

این موزه از جذاب‌ترین دیدنی‌های آمستردام است که هر ساله بسیاری از گردشگران تور آمستردام، به خصوص کودکان و نوجوانان از آن بازدید می‌کنند. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم اگر به هلند رفتید، بازدید از موزه مادام توسو آمستردام را فراموش نکنید.

مادام توسو

مادام توسو دویست و پنجاه سال قبل در شهر استراسبورگ فرانسه به دنیا آمد. او چند سال بعد به شهر سوئیس رفت و در آنجا در خانه ای به عنوان خدمتکار مشغول به کار شد. ساخت این آثار را از فیزیکدانی که در منزلش کار می کرد آموخت. مادام توسو در سن ۸۹ سالگی درگذشت و علاقه بسیار زیادی به شکل دادن تندیس های مومی داشت.

او به همراه دو پسر خود تا زمان مرگ نمایشگاه تندیس های مومی را مدیریت می کرد. او در سال های پایانی زندگی خود آخرین اثر خود را به اتمام رساند و پرتره خود را ساخت. امروزه موزه مادام توسو آمستردام یکی از بهترین موزه های این شهر می باشد و در بعضی از شهرهای دیگر جهان شعباتی دارد.

جالب است بدانید:

زمانی در موزه مادام توسو، مجسمه‌های مومی ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه قاجار نیز موجود بوده است که احتمالا تنها مجسمه افراد ایرانی در موزه مادام توسو به شمار می‌روند. هر دوی این پادشاهان در سفر خود به اروپا، از موزه مادام توسو بازدید کرده‌اند و دستخطی از ناصرالدین شاه در دفتر یادگار این موزه موجود است.

موزه مادام توسو آمستردام هلند در حال حاضر مجموعه بزرگی از مجسمه‌های مومی چهره‌های سرشناس و تاریخی جهان و هلند را در خود جای داده است که عبارتند از:

  • خاندان سلطنتی: شامل مجسمه‌های ویلم الکساندر پادشاه کنونی هلند، ویلیام اول نخستین پادشاه هلند و …
  • رهبران سیاسی جهان: از جمله مهاتما گاندی، نلسون ماندلا، دالایی لاما و …
  • هنرمندان سینما و نقش‌های ماندگار: چون شان کانری، چارلی چاپلین، آنتونی هاپکینز (در نقش دکتر هانیبال لکتر) و …
  • هنرمندان و دانشمندان: افراد مشهوری چون آلبرت انیشتین، پابلو پیکاسو، سالوادور دالی و …
  • خوانندگان: هنرمندانی چون مایکل جکسون، جاستین بیبر و …
  • ورزشکاران: لیونل مسی، دیوید بکهام و …
  • و قهرمانان دنیای مارول (Marvel): چهره‌های مطرح دنیای کمیک استریپ مارول مانند هالک، مرد عنکبوتی و …

اما باید بدانید که

موزه مادام توسو تنها محلی برای نمایش این مجسمه‌های مومی نیست، بلکه همانطور که پیشتر گفتیم، یک دنیای شگفت انگیز است که با استفاده از تکنولوژی پدید آمده است. امروزه این موزه در بخش‌های مختلف خود از افکت‌های صوتی، تصویری و همچنین ربات‌ها کمک می‌گیرد تا برخی از این مجسمه‌ها زنده به نظر برسند.

همچنین شما می‌توانید لباسی شبیه به برخی از این چهره‌ها بپوشید (مانند لباس چارلی چاپلین) و با این مجسمه‌ها عکس‌های جالبی بگیرید.

و در آخر

موزه مادام توسو آمستردام همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ و روزهای جمعه و شنبه تا ساعت ۱۷ پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگانی است که قصد دارند از این موزه بازدید کنند.

 


اگر به بخش گردشگری علاقمند هستید از مقاله قبلی ما نیز دیدن کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردآوری: صبا طاهری

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt