مجسمه های شهر برمن

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

برمن دارای یکی از زیباترین مجموعه‌های شهرسازی است. بازار شهرداری با ساختمان‌های سبک دوره رنسانس چشم انداز زیبایی دارد. برمن، دومین شهر پرجمعیت در شمال آلمان و دهمین در کل آلمان می‌باشد.

یکی از مناطق پر بازدید شهر مجسمه ی نماد شهر برمن میباشد. این نماد، خر و سگ و گربه و خروسی هستند که بر یک دیگر سوار هستند. این نماد به یکی ازداستان‌هایقدیمی باز میگردد . نام این داستان موسیقی‌دانان برمن است.

این مجسمه، (نماد شهر برمن – آلمان )در سال ۱۹۵۳ میلادی برپا گردیده است.

جنس این مجسمه از برنز میباشدو سازنده ی این تندیس « گرهارد مارکس» می باشد . این مجسمه اشاره به افسانه ای دارد که برادران گریم آن را جمع آوری کرده اند و برخی اعتقاد دارند که دارای پیامی اجتماعی است.

داستان از این قرار است که یک خروس، یک گربه، یک سگ و یک خر تمام جوانی شان در مزرعه ای کارکرده اند، متوجه می شوند که از سوی صاحبشان مورد تهدید هستند. یک به یک خانه شان ترک می کنند و در راه و جاده ای به هم می پیوندند. آنها تصمیم می گیرند، به شهر برمن بروند و نوازنده شوند.

خروس، گربه، سگ و خر در این افسانه نماد خدمتکاران و کارگران در قرن نوزدهم میلادی هستند. که بخاطر افزایش سن، اخراج شده و کار خود را از دست داده اند.

اگر با محلی ها در شهر برمن به گپ و گفتگو بنشینید. حتما به شما خواهند گفت که طبق افسانه های قدیمی ، اگر برای اولین مرتبه برای دیدن تندبس نماد برمن میروید ، پای الاغ را لمس کنید. که برای شما خوش شانسی می آورد. و در دل آرزویی کنید که بی شک برآورده میشود.

دومین چشم انداز بسیار دیدنی در شهر برمن مجسمه ی رولاند میباشد.

یکی دیگر از شهروندان معروف برمن، نایت رولاند، محافظ قرن بیستم شهر است. شوالیه شارلمانی در سال ۱۴۰۴ جاودانه شد و مجسمه ۱۰ متری او، شمشیر و سپر تزئین شده با عقاب امپریالیست، برای برمن و مردمش محافظت می کند. در سال ۲۰۰۴، رولاند به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد و شما می توانید او را در میدان اصلی برمن واقع در کلیسای جامع مواجه کنید.

این مجسمه تاریخی با ارتفاع ۱۰ متر در مرکز شهر قرار گرفته. این مجسمه نماد یک سرباز محافظ است. که در افسانه ها نگهبان شهر بوده. آلمانی ها به این مجسمه محافظ شهر خیلی اعتقاد دارن بطوری که یک مجسمه دیگه کاملا مشابه رولاند ساختن تا اگر اتفاقی برای این مجسمه افتاد، مجسمه دیگه ای از رولاند جایگزین کنند:-)

تندیسهای قدیمی چوپان و خوکها در شهر برمن

سومین نماد،مجسمه هایی ااز جنس برنز به نام “چوپان با خوک” یکی از محبوب ترین آثار هنری در برمن است.
گله ای که در سال ۱۹۷۴ به همراه چوپان و خوکها وسگ چوپان در وسط یکی از خیابانهای اصلی و پر رفت و آمد شهر توسط مجسمه ساز جان لمان ساخته و قرار داده شد.

حیوانات ساخته شده کنار چوپان شامل :

خوک،سگ و گله ی او با پنج خوک وچهار خوک کوچک هستند .در آن زمان چوپان ها خوک ها را از اینجا از طریق هردنتور در دیوار شهر برمن به یک منطقه مشترک در جلوی شهر می راندند. این تندیس ها در کف خیابان نصب شده و می توانید در بین گله و کنار چوپان عکس بگیرید. این مجسمه حس و حال خوبی دارد و حرکت در آن ماهرانه به نمایش درآمده است.

اگر به شهر برمن سفر میکنید دیدن این تندیس ها و نمادها را از دست ندهید.

گردآوری:ندا حاج رسولی

Maahkhatoon97

 

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt