متئورا

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

 متئورا در یونان، قرن ها عبادت گاه مردان و زنان بی شماری بوده است، که امروزه جزو زیباترین و اسرار آمیز ترین مناطق گردشگری جهان محسوب می شود.

متئورا معروف به صخره های معلق یا معلق در هوا یا در آسمان بالا از نظر لغوی شبیه به کلمه Meteorite به معنی شهاب سنگ می باشد. متورا یکی از از بزرگترین و مهم ترین مجموعه کلیسای ارتدکس یونان است که دومیش فقط در کوه آثوس است.

این ۶ صومعه روی ماسه سنگ طبیعی ستون هایی سنگی در شمال غربی لبهٔ دشت تسالی در نزدیکی رودخانهٔ پاینس و کوه های پینداس در یونان مرکزی ساخته شده اند.این پدیده منحصر به فرد جزو آثار جهانی یونسکو می باشد. و سالانه تعداد بسیار زیادی گردشگر را به خود جذب می کند.

متئورا به معنی رشد کرده به بالاست. در گذشته راهبان برای رفتن به اینجا می بایست مدت زمان بسیاری کوهنوردی می کردند تا به اینجا برای ارتباط با خدا و دوری از بشر برسند. اما هم اکنون گردشگران برای رفتن به اینجا می توانند از پله های سنگی که همگی به صورت دستی ایجاد شده است، استفاده کنند.


این سازه ها توسط راهب هایی ساخته شده است. که این منطقه از یونان را برای گوشه نشینی و عبادت انتخاب کرده بودند. و در غارهای این منطقه بصورت جداگانه زندگی می کردند. بعد از اینکه این راهب ها به هم پیوستند. هر کدام تکه ای از مطالح این بنا را در طول ماه ها و سال ها به بالای این صخره های بردند. و از نردبان و طناب برای بالا رفتن استفاده کردند.

مسلما حتی بالا رفتن از این صخره ها بدون داشتن وسایل و تجهیزات به اندازه ی کافی خطرناک و مرگبار بود. چه برسد به حمل مواد و مصالح ساختمانی در هنگام بالا رفتن. به همین دلیل متاسفانه افراد زیادی در این راه مجروح و کشته شدند.

اما آنها مصمم بودند. و می خواستند بنایی بسازند که هم جای بکری برای عبادت باشد و هم تحسین برانگیز. این صومعه هاحتی تا سال های اخیر هم به برق و آب دسترسی نداشتند. و راهب ها سختی زیادی را تحمل می کردند.

بنای مذهبی متئورا در یونان جایی است که قطعا ارزش بازدید دارد. حتی اگر به دلایل مذهبی نباشد.

 

گردآوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt