فتحیه

 در آشنایی با توریستی سایر کشورها, گردشگری

فتحیه ترکیبی از جنگلهای زیبا با حیات وحشی جذاب، دریاها و سواحل خارق العاده و چشم نواز و همچنین شهری کوچک و زیبا همراه با بازار هایی سنتی و مردمی میهمان نواز است.

فتحیه در جنوب غرب ترکیه و یکی از بخش های استان موغلا است. که در بین شهرهای موغلا، مارماریس و انتالیا قرار دارد. این منطقه که دارای بخش های مختلفی است، به مرکزیت شهر فتحیه با جمعیتی حدود دویست هزار نفر است.

اگر بشود به هر شهری، رنگی اختصاص داد، رنگ فتحیه فیروزه ای است. برای هر سلیقه ای فتحیه چیزی برای ارائه دارد و نمیتوان در دو سه روز همه زیبایی های شهر را دید. تاریخ، فرهنگ، ساحل، تفریحات آبی و تاثیر گذارترین جاذبه های تاریخی چیزهایی است که در فتحیه میتوانید تجربه کنید.


این شهر بسیار قدیمی است و هنوز بقایای باستانی را میتوان آنجا دید.
از مکان های دیدنی فتحیه میتوان به پیاده راه شهر اشاره کرد. این پیاده راه که از کنار دریا عبور میکند. رستوران ها، کافه ها، هتل ها و فروشگاه های زیادی را که میتواند برای گردشگران جذاب باشد. در خود جای داده است‌. از سایر قسمت های شهر همچون کوردون، بازار ماهی، بازار سنتی پاسپاتور و یا تپه عاشقی دیدن کرد.

 


یکی از نکات جالب این شهر، محبوبیت آن نزد انگلیسی هاست. تقریبا ۷۰۰۰ انگلیسی به طور دائم در این شهر زندگی میکند و سالانه ۶۰۰ هزار انگلیسی از این شهر بازدید میکنند.
از دریا شهر پیدا نیست چرا که کاملا در میان جنگل و کوه محصور است. شنهای ساحلی سفید و آب کریستالی دریا از مشخصات این شهر زیبا هستند. اینجا به دلیل بادهای تند محل خوبی برای موج سواری است.


با توجه به موجود نبودن فرودگاه در فتحیه، در صورت انتخاب راه هوایی برای رسیدن به فتحیه، گردشگران می بایست از فرودگاه آنتالیا و یا فرودگاه دالامان استفاده کنند. اما در صورت انتخاب وسایل حمل و نقل زمینی، جاده های خوب و زیبایی در انتظار گردشگران خواهد بود.

 

گرد آوری: مرسده رنجبر

Maahkhatoon97

Recommended Posts

نظرات و پیشنهادات

تماس با ما

برای تماس با ما لطفا از طریق فرم زیر ایمیل بزنید.

Not readable? Change text. captcha txt